Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb sinds een tijdje een boya shotgun by-pvm1000 maar hij heeft ruis. Ik heb de winkel gebeld en die zeggen dat het er niet hoorde te zijn. We hebben hem geruild maar nu heeft hij nog steeds dat ruis. We gebruiken een canon 600d om te filmen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb nog niet echt iets gevonden maar heb wel al veel geprobeerd. De pluiskap, op verschillende modi en ik heb het filmpje naar mn pc gestuurd maar ook met goede speakers blijft de ruis.

Weet iemand waar deze ruis door veroorzaakt wordt? En hoe los ik dit op? Ik moet binnen 2 weken een goed mic hebben want dan ga ik een film maken.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:32
Heb je een voorbeeld? Ruist de mic ook als er helemaal geen geluid is? Heb je de automatic gain control al eens uitgezet? Geeft een andere mic dezelfde ruis? Geeft dezelfde mic op een andere recorder dezelfde ruis?

Als je die dingen eens kan proberen, helpt dat de oorzaak van het probleem te vinden. Ik lees online geen fantastische verhalen over de mic-in van een 600D, dus het kan zijn dat't niet de mic maar de camera is. In dat geval zou je een externe recorder kunnen overwegen.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dankjewel voor je antwoord. Ik zal het allemaal even uitproberen.