Bedrijfservaringen gezocht: Zonneplan of Zonnemarkt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-08 20:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
Behoorlijke tijd bezig geweest met inlezen en uitzoeken. Ik heb ondertussen meer dan 12 verschillende aanbiedingen binnen waarvan er 2 behoorlijk bovenuit steken en waar ik mij nu tot wil beperken.

De ene is van Zonneplan, de andere van Zonnemarkt.

Dit keer dus even een andere soort vraag. Meestal posten mensen hun offertes met aanbiedingen waar feedback op gevraagd wordt, dit keer iets anders. Stel ik heb twee vrijwel dezelfde aanbiedingen maar van twee verschillende aanbieders. Zonneplan en Zonnemarkt dus, in mijn geval.

Welke van de twee zouden jullie kiezen, en waarom? Zijn er hier mensen met goede of slechte ervaringen met een van deze twee?

Een goed onderbouwde mening telt voor twee!

Met name ben ik op zoek naar installatie kwaliteit, aftersales en support ervaringen, garantieclaims, storingen.

Ben benieuwd naar jullie reacties!

Bij voorbaat dank!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
Hier ervaring met zonnemarkt. Ik weet niet hoe de markt is, maar ik zou ze niet nogmaals gebruiken.

Aanleg panelen was prima. Aanleg meterkast niet (meneer had haast). O.a. geen uitleg gehad, monitoring deed t niet door niet plaatsen ferrietkern.

After sales vind ik matig. De verkoper was begripvol maar deed niets.

Ook goede ervaring gehad met support nadat de enphase kapot was gegaan.

Over de installatie zelf met qcell panelen en enphase met microomvormers ben ik wel tevreden. Ook hier geldt dat ik geen ervaring met andere merken heb.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InflatableMouse
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-08 20:33

InflatableMouse

Carina Nebula says hi!

Topicstarter
@Boeryepes Dank voor je reactie. Hoe lang is het geleden dat je de installatie heb laten plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
januari 2019

[ Voor 12% gewijzigd door Boeryepes op 14-12-2019 09:08 ]

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:08

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Mijn broer en ik hebben rond 2012 bij Zonneplan een complete installatie laten doen.
Dat ging op zich goed met degelijk materiaal maar er werd behoorlijk geprutst in de meterkast.
Bij mij werd een nieuwe groep met alamat doodleuk bij een bestaande ALS geschroefd waardoor deze triggerde bij regen (plat dak).
Een alamat zou dit juist moeten voorkomen indien correct geplaatst dus er ontbreekt inzicht.
Dan waren er problemen met de Diehl omvormers waardoor de kWh telling werd afgebroken.
Dit kon Zonneplan zelf niet oplossen en na 3 jaar!! blijven klagen ging Diehl er eindelijk naar kijken.
Dat leverde een vervangende omvormer op met dezelfde ontwerpfout, maar goed ze deden iets.
Uiteindelijk zelf erin gedoken en toen bleek er een OEM leverancier te zijn die een 'kale' firmware had.
Deze erop gezet en het probleem was opgelost bij mij en mijn broer.

Bij mijn broer stopte de Diehl er na 7 jaar mee en toen kreeg hij na enorm lang aandringen een vervangende SMA omvormer die niet mocht blijven hangen.
Deze was best krap vergeleken met de Diehl dus hij wilde een definitieve passende oplossing.
Na lang touwtrekken kwam er een Huawei omvormer met iets meer capaciteit en 2 mppt's ipv 1 bij de Diehl.
Echter mocht hij daar een flink bedrag voor betalen wat hij niet redelijk vond, in een telefoongesprek bleek dat deze omvormer als (inkoop) test/promotie was verkregen daar Zonneplan dit merk niet voert.
Gratis dus en m'n broer heeft hem uiteindelijk niet betaald na een reeks afspraken waarbij Zonneplan niet kwam opdagen volgens hun eigen planning.

Zonneplan kan het mooi brengen, maar ze leunen zwaar op garantie en ze houden je eindeloos lang aan het lijntje als er iets niet goed gaat.
Het is dat ze destijds 10 jaar systeemgarantie gaven, zo lang kan je bij ze aankloppen bij problemen.
Hopelijk leef je lang genoeg om een reparatie mee te maken als je erom hebt gevraagd |:(

Zonneplan is leuk als alles in een keer goed gaat, hun ingehuurde installateur beheerst de elektra niet goed.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raoulvm
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 05-06 13:00
Zeer slechte ervaring met Zonnemarkt.

Ze 'vergaten' om de Q-relay te plaatsen, dat is verplicht. Daarvoor heb ik ze terug laten komen.
Geen advies over het feit dat mijn panelen op de max zaten voor 1 fase. Bij enige uitbreiding (wat ik nu, 3 jaar later wil) moet alles opnieuw worden aangesloten terwijl ik zelf al een 5-aderige kabel had gelegd.

Aftersales reageren zo goed als niet.

En misschien nog wel het ergste:
Offerte zei: “verwachte opbrengst van 5.784 kWh per jaar”
actual:
2022/2023: 3920kWh
2023/2024: 3559kWh

Kortom, ver ondermaats..
Pagina: 1