AirPods (pro) batterij gezondheid

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Apple heeft recent de AirPods Pro uitgebracht. Een groot nadeel vind ik dat (net zoals de voorgaande generaties) de batterij niet te vervangen is. Op een gegeven moment zul je dus nieuwe moeten kopen omdat de batterij flink gedegradeerd is, ook al werken ze nog prima.

Ik heb ze gisteren aangeschaft en wil er graag zo lang mogelijk mee doen. Ik heb altijd geleerd dat het voor Li ION batterijen over het algemeen het beste is om ze tussen de 20 - 80 procent te houden en ze regelmatig ‘hele’ cycles te geven. Ze voor een lange tijd volledig ontladen of opgeladen is dus niet echt bevorderlijk voor de levensduur. Wanneer je de AirPods echter niet gebruikt en terug doet in de case, worden ze automatisch weer tot 100% opgeladen.. ze zijn dus eigenlijk bijna altijd 100 procent opgeladen.

Weet iemand of het mogelijk is om te voorkomen dat ze automatisch opladen als je ze in de case doet?

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Neen, en dat is geen probleem meer voor de huidige batterijen. De software is slimmer als jouw. Je moet je gewoon realizeren dat elk Apple product een wegwerpproduct is geworden.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07:11
Gewoon niet in de case doen? Ik doe mijn QCI oordopjes bijna nooit in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het kan ook zo ingesteld staan dat 100% betekent dat ze tot 80 of 90 % werkelijk zijn opgeladen. Maar dat zullen we denk ik nooit weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montu
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-07 16:56
Oke, thanks. Als ik na 2 / 3 jaar ipv. 5 uur nog steeds 2 uur achter elkaar kan luisteren, ben ik dik tevreden. Ik zal ze gemiddeld ongeveer 2 a 3 uur per dag gebruiken. Is die doelstelling dan realistisch?

PC Specs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49
Uit mijn ervaring met AirPods 1 (en 2) en nu Pro's:

Ja waarschijnlijk wel. Ik heb mijn AirPods 1 elke dag minimaal 4/5 uur gebruikt en na 2 jaar kon ik nog makkelijk 2 uur naar muziek luisteren achter elkaar, en een meeting van een uur vol praten. Was het minder dan eerst? Zeker, maar goed ik zag het als normale slijtage en heb toen gewoon de 2's gekocht, en later de Pro's.

Ik gebruik ze zoveel dat het de investering voor mij 100% waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We.are.cake
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:18
Montu schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 18:06:
Op een gegeven moment zul je dus nieuwe moeten kopen omdat de batterij flink gedegradeerd is, ook al werken ze nog prima.
AppleCare voor de APP kost 39 euro vooraf, en 29 euro per incident, voor 2 jaar. Ik zou dat doen, en als je APP dan onder de 80% batterij capaciteit komt, inruilen. Dan recyclen ze de oude voor je.
Pagina: 1