Edit mogelijke oplossing gevonden, zie Eagle Creek in "Pc start niet op meedenken gevraagd"
Pc die 24/7 aanstaat altijd goed gewerkt vandaag afgesloten ivm stroom werkzaamheden. Pc wil niet meer opstarten. Er is geen sprake geweest van rare spanningen vanuit net. Gewoon afgesloten, stekker eruit en later weer aangesloten.
Asrock B75 Pro-3 M
http://asrock.pc.cdn.bitgravity.com/Manual/B75%20Pro3-M.pdf
- Intel i5-3300
Symptomen:
- Na inschakelen gaan de fans draaien, hierna komen de HDD's op en schakelt de pc zich weer uit. Dit herhaalt zich tot ik de stroom eraf haal.
- geen beeld geen piepjes
- verlicht toetsenbord blijft donker optische muis geen lampje
Gedaan:
- insteekkaarten losgekoppeld
- bios gereset
- HDD's losgekoppeld
- alle apparaten losgekoppeld (ook scherm, tobo, muis)
- alle ram eruit gehaald
- geboot met 1 ram stick in slot a1
Het enige dat ik heb gemerkt is dat bij booten zonder ram de pc niet uitvalt. Echter geen beeld, muis of tobo en 0 reactie. Met 1 ram stick zelfde gedrag, verschillende ram sticks geprobeerd in verschillende posities. Geen verschil.
Mijn vraag aan jullie: is het cpu of mobo en hoe kom ik hier het beste achter? Heb op dit moment geen extra cpu liggen dus zoek even een ruggesteun voordat ik acties onderneem.
Pc die 24/7 aanstaat altijd goed gewerkt vandaag afgesloten ivm stroom werkzaamheden. Pc wil niet meer opstarten. Er is geen sprake geweest van rare spanningen vanuit net. Gewoon afgesloten, stekker eruit en later weer aangesloten.
Asrock B75 Pro-3 M
http://asrock.pc.cdn.bitgravity.com/Manual/B75%20Pro3-M.pdf
- Intel i5-3300
Symptomen:
- Na inschakelen gaan de fans draaien, hierna komen de HDD's op en schakelt de pc zich weer uit. Dit herhaalt zich tot ik de stroom eraf haal.
- geen beeld geen piepjes
- verlicht toetsenbord blijft donker optische muis geen lampje
Gedaan:
- insteekkaarten losgekoppeld
- bios gereset
- HDD's losgekoppeld
- alle apparaten losgekoppeld (ook scherm, tobo, muis)
- alle ram eruit gehaald
- geboot met 1 ram stick in slot a1
Het enige dat ik heb gemerkt is dat bij booten zonder ram de pc niet uitvalt. Echter geen beeld, muis of tobo en 0 reactie. Met 1 ram stick zelfde gedrag, verschillende ram sticks geprobeerd in verschillende posities. Geen verschil.
Mijn vraag aan jullie: is het cpu of mobo en hoe kom ik hier het beste achter? Heb op dit moment geen extra cpu liggen dus zoek even een ruggesteun voordat ik acties onderneem.
[ Voor 11% gewijzigd door Eagle Creek op 14-12-2019 12:42 ]
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~