vaatwasser op wasmachine plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtertgordijn
  • Registratie: Augustus 2018
  • Niet online
Ik ben net op zoek na een nieuwe huurwoning. Vrijwel alle woningen die in aanmerking komen hebben geen vaatwasser. Ik heb gelezen dat het mogelijk is om de vaatwasser op de wasmachine te plaatsen. Dat zou mogelijk zijn. Maar kan ik de vaatwasser ook aansluiten? De invoer kan misschien met een soort t-stuk, maar de afvoer? De slang van de wasmachine moet waarschijnlijk los in de afvoerbuis hangen zodat er voldoende lucht inkomt en geen water na boven en in de machine gezogen wordt (gebeurt in ieder geval in mijn huidige woning als ik niet oplet.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-10 19:43
Voor de afvoer kun je ook gewoon een T-stuk plaatsen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Na = naar :?

De afvoer van een vaatwasmachine moet boven een bepaald punt zijn (check de handleiding) omdat deze anders vanzelf leegloopt tijdens het wassen.

Als een van de beiden afvoeren (wasmachine of vaatwasser) ontluchting heeft (dus niet afsluit) lijkt het me geen probleem, mits de zwanenhals onderaan goed doorloopt.

Overigens zou ik geen T-stuk maar een Y-stuk nemen, zodat het water altijd naar beneden valt :)

[ Voor 14% gewijzigd door Room42 op 13-12-2019 17:39 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Misschien kun je een stuk buis vervangen en daar een gat in maken en daar de afvoer van de wasmachine in stoppen? Ik heb trouwens nog nooit een huurwoning zonder wasmachine aansluiting gehad (wel zonder vaatwasser aansluiting).

Ik heb zelf een kraantje en een putje in de garage, als je zoiets hebt in een schuur kun je ook daar je wasmachine plaatsen.

edit: op Google vind ik trouwens meteen webshops met dubbele aansluitstukken voor een was en vaatwasmachine.

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 13-12-2019 17:44 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

achtertgordijn schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:32:
Ik ben net op zoek na een nieuwe huurwoning. Vrijwel alle woningen die in aanmerking komen hebben geen vaatwasser. Ik heb gelezen dat het mogelijk is om de vaatwasser op de wasmachine te plaatsen. Dat zou mogelijk zijn. Maar kan ik de vaatwasser ook aansluiten? De invoer kan misschien met een soort t-stuk, maar de afvoer? De slang van de wasmachine moet waarschijnlijk los in de afvoerbuis hangen zodat er voldoende lucht inkomt en geen water na boven en in de machine gezogen wordt (gebeurt in ieder geval in mijn huidige woning als ik niet oplet.

Bedankt.
Lijkt me erg onhandig om een vaatwasser op de wasmachine te plaatsen.Ik heb ook liever de vaatwasser in de keuken en de wasmachine elders(schuur,garage,bijkeuken)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• achtertgordijn
  • Niet online
@Room42 Bedankt. Belangrijke informatie, ook qua spelling

@Marzman Zal niet lukken. Ik ga in een appartement midden in een stad wonen. Een schuur of berging met wateraansluiting zit er in het algemenen niet in, en in het algemeen hebben kleine woningen ook kleine keukens waar niet nog een vaatwasser bij kan. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hackus schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:44:
[...]

Lijkt me erg onhandig om een vaatwasser op de wasmachine te plaatsen.Ik heb ook liever de vaatwasser in de keuken en de wasmachine elders(schuur,garage,bijkeuken)
@achtertgordijn Nu ik erover nadenk is het misschien ook verstandiger om de vaatwasser onderop te zetten, anders komt al je servies door elkaar geschud uit de machine. :P

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hackus schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:44:
[...]

Ik ook, maar ik heb nu een koophuis. In de huurappartementen waar ik gewoond heb daar was geen garage of plek voor een vaatwasser in de keuken. En je kan ook geen keukenkastjes opofferen in een huurwoning.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Marzman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:46:
[...]

Ik ook, maar ik heb nu een koophuis. In de huurappartementen waar ik gewoond heb daar was geen garage of plek voor een vaatwasser in de keuken. En je kan ook geen keukenkastjes opofferen in een huurwoning.
Ach ja, achter een gordijn ziet niemand het :P

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Room42 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:46:
[...]

@achtertgordijn Nu ik erover nadenk is het misschien ook verstandiger om de vaatwasser onderop te zetten, anders komt al je servies door elkaar geschud uit de machine. :P
nee hoor, je kan gewoon niet ze allebei tegelijkertijd aan hebben staan.... en je moet de vaatwasser niet als kast gebruiken :P
(sowieso weet ik niet of de stop het aankan, allebei tegelijk )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

achtertgordijn schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:45:
@Room42 Bedankt. Belangrijke informatie, ook qua spelling

@Marzman Zal niet lukken. Ik ga in een appartement midden in een stad wonen. Een schuur of berging met wateraansluiting zit er in het algemenen niet in, en in het algemeen hebben kleine woningen ook kleine keukens waar niet nog een vaatwasser bij kan. :(
Voor een wasmachine is vaak een aansluiting in de badkamer. Maar om daar nou een vaatwasser neer te zetten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtertgordijn
  • Niet online
[...]

Hahaha! Ik heb het vermoeden dat een wasmachine te zwaar zal zijn. _/-\o_ Nou kijk, eens in de week de was draaien en misschien 3 keer per week de vaat, dat zou geen probleem moeten zijn. Maar ik ben inderdaad te lui om de afwas met de hand te doen O-)
Marzman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:48:
[...]

Voor een wasmachine is vaak een aansluiting in de badkamer. Maar om daar nou een vaatwasser neer te zetten.
Waarom niet? In een kleine woning is een badkamer toch maar een gebruiksruimte ipv een spa.

[ Voor 22% gewijzigd door achtertgordijn op 13-12-2019 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
@achtertgordijn met hoeveel man ga je wonen? Alleen, met partner, met kids?
want in je eentje in 2 dagen de vaatwasser vullen: knap.

Niet alle pannen vinden vaatwasser even leuk trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

achtertgordijn schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:48:
[...]

Hahaha! Ik heb het vermoeden dat een wasmachine te zwaar zal zijn. _/-\o_ Nou kijk, eens in de week de was draaien en misschien 3 keer per week de vaat, dat zou geen probleem moeten zijn. Maar ik ben inderdaad te lui om de afwas met de hand te doen O-)
De mijne weegt 85 KG, ik weet dat nog omdat ik op drie hoog zonder lift woonde toen ik die kocht ;)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Marzman schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:49:
[...]

De mijne weegt 85 KG, ik weet dat nog omdat ik op drie hoog zonder lift woonde toen ik die kocht ;)
Inclusief was en water en G-krachten bij centrifugeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Room42 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:50:
[...]

Inclusief was en water en G-krachten bij centrifugeren?
Nee, ik heb hem niet boven mijn hoofd gezwierd op die trap en hij was leeg. Dus dat komt er inderdaad nog bij.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtertgordijn
  • Niet online
99ruud99 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:49:
@achtertgordijn met hoeveel man ga je wonen? Alleen, met partner, met kids?
want in je eentje in 2 dagen de vaatwasser vullen: knap.

Niet alle pannen vinden vaatwasser even leuk trouwens :P
Ik hou misschien niet van de afwas, maar wel van koken, en heel wat pannen gebruiken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
Weet dat veel pannen van goede kwaliteit de vaatwasser niet leuk vinden he...
Emaille mag absoluut niet in de vaatwasser (gaat van glad naar hetzelfde gevoel als een krijtbord) en zo zijn er nog meer. Die zal je alsnog moeten afwassen, of 1x per week met iemand afspreken dat jij kookt en hij afwas doet : )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• achtertgordijn
  • Niet online
99ruud99 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:53:
Weet dat veel pannen van goede kwaliteit de vaatwasser niet leuk vinden he...
Emaille mag absoluut niet in de vaatwasser (gaat van glad naar hetzelfde gevoel als een krijtbord) en zo zijn er nog meer. Die zal je alsnog moeten afwassen, of 1x per week met iemand afspreken dat jij kookt en hij afwas doet : )
Mijn pannen zijn gewoon van Ikea hoor. Geen emaille of zo. Tot nu toe hebben ze mijn vaatwasser overleefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
99ruud99 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:48:
[...]

nee hoor, je kan gewoon niet ze allebei tegelijkertijd aan hebben staan.... en je moet de vaatwasser niet als kast gebruiken :P
(sowieso weet ik niet of de stop het aankan, allebei tegelijk )
Je bedoelt dat je dan voor het draaien van de was de vaatwasser uitgeruimd moet hebben...
Pff, klinkt als werk! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]

Ik heb je smiley gezien, maar nee. Geen goed idee. De vaatwasser heeft een heel andere constructie dan een wasmachine. Daarom beter de vaatwasser boven te zetten. Wanneer de wasmachine stevig op 4 poten staat kan dit prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Nu online

Freakie1NL

Grote Baas

Ik zou nooit een vaatwasser rechtstreeks op een wasmachine zetten. Daarvoor komen we in de wasmachine teveel krachten vrij, een droger die we bijvoorbeeld opstaat schud vrolijk mee heen en weer dit wil je niet met je service werk hebben. Wat ik zou doen als ik jouw was, is een kast maken/kopen voor om de wasmachine heen en die stevig genoeg is om de vaatwasser te dragen. De vaatwasser zet je dan op deze kast, met enkele cm speling tussen de wasmachine. Zo ben je er zeker van dat je service heel blijft.

En voor elektra zet je gewoon een wasdroger schakelaar tussen.

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Keukenkastje opofferen is de meest logische optie. Water, stroom en afvoer heb je meestal in keuken ook.
Pagina: 1