Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Media streaming server

Pagina: 1
Acties:

• Super_Racso
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-11-2022
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil een media server maken om films en series mee te streamen. Ik ben van plan om Plex te gaan gebruiken. In de toekomst ga ik de server misschien nog voor andere applicaties gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb al een aantal onderdelen. Rond de 200-300 euro.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb deze onderdelen nog liggen:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-4690 Boxed€ 0,-€ 0,-
1MoederbordenMSI H97 GAMING 3€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internHyperX Fury red HX318C10FRK2/8€ 38,54€ 38,54
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 38,54

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb nog een HDD(4TB) behuizing, voeding, fans en processor koeler nodig. Ik denk geen videokaart nodig te hebben. Tot nu toe heb ik dit gevonden:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1Interne harde schijvenWD Red (64MB cache), 4TB€ 107,90€ 107,90
1BehuizingenLC-Power Pro-924B (met 420 watt voeding)€ 54,71€ 54,71
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 EVO€ 29,-€ 29,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 191,61

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen voorkeuren.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De server zal 24/7 aanstaan, dus graag zo stil mogelijk en zo zuinig mogelijk.

Ga je overklokken?
Nee. Misschien underclocken om minder stroom te verbruiken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Bij de behuizing die ik heb uitgekozen zit een 420W voeding bij. Dit is een erg goedkope combo en ik ben bang dat de voeding niet betrouwbaar zal zijn. Dus mijn vraag is of dit soort voedingen betrouwbaar zijn, of dat ik beter voor een andere voeding kan kiezen.

Ik heb ook nog geen fans uitgekozen omdat ik niet precies weet hoeveel ik er nodig zou hebben en ook niet precies weet waar ik op zou moeten letten.

De processor koeler die ik heb uitgekozen is denk ik wel goed genoeg alleen weet ik niet of die stil genoeg is.

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
Ik zou inderdaad de case en voeding iets upgraden, hoeft niet duur te zijn: pricewatch: BitFenix NOVA Zwart en pricewatch: be quiet! System Power 9 400W kan een prima combi zijn voor ongeveer €20,- meer.

De cooler master evo 212 is prima stil af te stellen. Qua fans zou ik gewoon de standaard fan(s) in de behuizing zo stil mogelijk afstellen en kijken of het qua temperatuur ok is. Hij komt binnen gehoorafstand neem ik aan?

• Super_Racso
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 26-11-2022
Bedankt voor je antwoord DanDGT. In de https://tweakers.net/pric.../bitfenix-nova-zwart.html wordt wel maar 1 fan meegeleverd. Zou dit genoeg zijn of zou ik er nog een extra fan bij moeten kopen?