Philips 50PUS7303/12 voor Gaming?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:11
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaanden vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
Vul hier in welk apparaat je zoekt.
4k tv voor gameb

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Liefst onder 1000

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Wat wil je er precies mee doen? Welke apparatuur heb je al? Wat verwacht je te kunnen gaan doen? Heb je specifieke eisen aan software die moet draaien?
Ps4 pro
Switch
Netflix

HDR

Wat heb je zelf al gevonden?
Heb je zelf al een idee welk apparaat je overweegt? Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
De philips 50PUS7303, omdat ik deze 2e hands van een vriend kan kopen voor 350€. Nieuwprijs is ook laag.

Echter met 32ms response tijd volgens de specs op Tweakers vraag ik me af of die wel goed genoeg is voor gamen. Is de ms lager in game mode?
Momenteel heb ik een Oude Sony met 16ms dus geen idee wat te verwachten.

Welke vragen heb je hier nog over?
Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Is er een ander alternatief dat ik moet overwegen? Is deze Philips ok of moet ik het echt niet doen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:30
32ms is wel veel.
Kan je niet een keer testen bij hem, dan kan je het verschil voelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:17

FeaR

In GoT we trust

Worden hier de waardes van "input lag" en "response tijd" niet door elkaar gehaald. Response tijd is iets wat veel fabrikanten opgeven, de tijd dat een pixel van kleur X naar kleur Y kan veranderen (en soms terug). Input lag is de tijd die nodig is om een (input)actie weer te geven op beeld. 32 ms lijkt mij aanzienlijk voor een response tijd, voor input lag is het niet slecht. Het kan zeker beter maar slecht zou ik het ook niet willen noemen.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Phillips tv's van vorig jaar zitten inderdaad op zo'n 30ms input lag. Dit is aan de hoge kant maar zeker niet te hoog. Voor de meeste casual gamers valt er prima op te gamen want alles onder de 40ms moet hiervoor voldoende zijn. Het beste kun je zoals voorgesteld het gaan uitproberen en kijken of jij verschil merkt.

HDR kun je het beste vergeten bij budget tv's zoals de PUS7303. Voor impactvolle HDR kom je bij lcd's al gauw uit bij de Samsung Q70R en Sony XF90/XG90/XG95, maar die zijn 2-3x zo duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:09
Een oled C8. Misschien dat deze voor onder de 1000 euro wel te vinden is. Ik heb zelf de C7 en game veel.. En nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Ik zie net ook dit nieuwer? model dat maar 460€ kost nieuw.

Zie als leek niet zo snel verschil in specs. Is deze beter of slechter?

pricewatch: Philips 50PUS6504 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badname2
Ah ik zie het nu. Hij heeft geen ambilight en geen Android.

https://www.coolblue.nl/a...us6704-en-de-pus6504.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chienboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07 17:39
Ik heb deze de 7303 nu zelf in mijn bezit. Ben er over het algemeen tevreden over voor de prijs die ik ervoor betaald heb. Echter merk je wel met donkere gebieden in games dat er ghosting optreed samen met mijn ps4 pro. Hier hebben bij lange na niet alle games last van maar wel als hdr "aan" staat. Dan merk je zeker bij sommige games als need for speed heat dat de HDR niet goed werkt voor deze tv.

Ook mis ik 100hz bij games als fifa etc. Dus ik denk zelf om te upgraden maar qua beeld is die prachtig en android tv is voor mij een must en werkt bij dit model over het algemeen soepel.
Pagina: 1