Een echt stille voeding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ietso
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 23-06 17:42
Ik zoek een?
Muisstille PSU. Alsin een PSU die echt zo goed als niet te horen is zelfs als er geen andere componenten draaien. Mijn systeem is erg stil en ik ben erg gevoelig voor de soort geluiden die voedingen produceren.

Wat is je budget?
Liever niet hoger dan 200 euro, maar dat lijkt me ook niet nodig.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Liever geen Corsair, want die hebben bij mij elke keer teveel coil whine gehad, en Seasonic maakt te veel lawaai als de fan aan slaat (ervaring na het retourneren van 4 PSUs).

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Samen met een 2080ti en 3800X in een P600S behuizing, maar het gaat hier ook om idle dus eigenlijk echt op de PSU zelf gericht.

Heeft iemand persoonlijke ervaring met het zoeken naar een echt stille PSU die er uiteindelijk een heeft gevonden? Zelf zit ik nog een Be Quiet PSU te overwegen. Hybride lijkt me toch niet helemaal optimaal na 4x te retourneren. Mogelijk is een PSU met een altijd draaiende fan van betere kwaliteit, die Be Quiet PSU heeft namelijk een fan die ik ook in mijn case gebruik die erg stil zijn. Geen idee of Corsair/Seasonic slechtere fan montage hebben waardoor die me ergeren.

Elke ervaring maakt mijn zoektocht makkelijker, alvast bedankt!

Beste antwoord (via ietso op 14-12-2019 18:22)

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-06 23:23
Ik zou de pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 650W doen. Mocht dat iets te duur zijn/je hebt niet al die extra's nodig kan je ook gaan voor de pricewatch: be quiet! Pure Power 11 600W CM . Die is 5db luider, heeft 6 conectors voor sata in plaats van 8 maar is ook bijna 80 euro goedkoper.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wintervacht
  • Laatst online: 13-01 17:26

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Allereerst: je post raakt kant noch wal en is gebaseerd op waarschijnlijk verkeerde vooroordelen.
Zeggen dat alle Corsairs troep zijn omdat je een geval met coilwhine hebt gehad is een beetje onzin, als je een VS serie ofzo had begrijp ik het nog, maar de tig andere series die ze uitbrengen kunnen er net zo goed géén last van hebben. Generaliseren op merk is not done, tenzij het om echt, ècht brakke merken gaat.

Daarnaast is er geen zinnig advies te geven als we de rest van je systeem niet kennen, dus begin eens met 2 dingen:
Je systeem in een mooi Pricewatch lijstje in je TS te zetten en...
Eigen suggesties aandragen.

Je hebt nu als enige een (behoorlijk dure) bequiet psu in je post staan, daar valt volgens mij weinig over te discussiëren dan.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 21:37

dragonhaertt

@_'.'

Wat dacht je van een passieve voeding?

En het zou nuttig zijn als je iets meer info geeft. Welke heb je zelf al gevonden? Welke heb je geprobeerd en terug-gestuurd? Welk vermogen zoek je? Welke formfactor?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Laatst online: 13-06 23:23
Ik zou de pricewatch: be quiet! Dark Power Pro 11 650W doen. Mocht dat iets te duur zijn/je hebt niet al die extra's nodig kan je ook gaan voor de pricewatch: be quiet! Pure Power 11 600W CM . Die is 5db luider, heeft 6 conectors voor sata in plaats van 8 maar is ook bijna 80 euro goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• internaut
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-06 10:28
In mijn PC zit een Be Quiet Straight Power 11.
Geluidloos is dit uiteraard niet maar imo toch zeer stil om comfortabel te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shai-Hulud
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 01:21
Of je koopt een voeding uit de Corsair HX-i serie of RM-i serie. Bij deze voedingen kun je het toerental van de ventilator in de voeding zelf instellen via de software.
Je kan dan bv. een constant toerental van 600 rpm instellen, welk vrijwel geluidloos is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:13
pricewatch: Super Flower Leadex III Gold 850W is tot 70% belasting passief. Zie hier voor een review. 650w zou je al genoeg aan hebben maar helaas niet leverbaar. Je zou contact op kunnen nemen met Si of ze die kunnen leveren.

[ Voor 41% gewijzigd door Uszka op 14-12-2019 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-06 12:27
Ik heb een RM850i van corsair, en die gaat ook pas bij hogere belasting draaien. Omdat mijn pc niet over de helf van de capaciteit komt bij zware belasting is deze altijd volledig geruisloos. Geen coil whine (en ik heb een volledig "open" kast (Thermaltake P3)
Pagina: 1