Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-09 14:58
Goedemiddag medetweakers,

Ik ben aan het uitkijken naar een vervanger voor mijn 47inch LG led tv.

Kijkafstand is 3 meter en we kijken HDTV zenders, netflix(evt upgraden naar 4k abo na aankoop nieuwe tv) videoland en mijn dochter speelt graag minecraft en just dance op haar ps4.

Ik zit te dubben tussen oled en qled, en dan een Samsung qe65q70r of een 55 inch lg b/c9 oled.

De keuze tussen 65 qled en 55 oled is vanwege de relatief gelijke prijs een 65 inch oled is buiten budget.

Oled ben ik huiverig voor het inbrandverhaal bij langere tijd gamen.

Daarnaast vraag ik me af hoe op de 65 inch qled 1080p HD tv eruit ziet op 3 meter kijkafstand.

Wellicht dat ik in dat geval beter voor 55 inch kan gaan, ben alleen dan bang dat ik achteraf spijt heb dat ik geen 65 inch genomen heb.

In m'n achterhoofd heb ik ook nog evt een 2ehands 65 oled, maar of dat een goed idee is weet ik niet..

[ Voor 6% gewijzigd door Capirex65 op 13-12-2019 13:54 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-10 12:17

GforceNL

Out of memory....

Aan je inbrand opmerking te zien heb je je niet ingelezen. Inbranden is niet aan de orde bij normaal gebruik. Zelf 2 OLED thuis waarvan de oudste 3 jaar is, nergens last van.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 30-09 14:58
Heb me wellicht teveel ingelezen zelfs, veel goede verhalen, maar door dat je dan daarna weer een slecht verhaal leest twijfel je weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 27-09 19:07
GforceNL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:49:
Aan je inbrand opmerking te zien heb je je niet ingelezen. Inbranden is niet aan de orde bij normaal gebruik. Zelf 2 OLED thuis waarvan de oudste 3 jaar is, nergens last van.
Niet aan de orde is uiteraard ook niet helemaal waar... maar je moet inderdaad wel 'gekke dingen' doen met een recente OLED wil je hier last van gaan krijgen, maar onmogelijk is het zeker niet. Als je met een OLED paneel bijvoorbeeld constant dezelfde zender op het staan met een zenderlogo ergens in de hoek en je hebt daarbij ook de helderheid ook flink omhoog staan dan kan het nog best rap inbranden... of een vergelijkbaar iets zoals ik het ken met een narrowcastsysteem wat altijd een bedrijfslogo op dezelfde plek heeft staan, dat is ook ingebrand.

Maar in de meeste normale thuissituaties zal het inderdaad bijna nooit gebeuren... en de keuze tussen OLED of QLED zou voor mij geen moeilijke zijn: OLED all the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-10 15:11
Capirex65 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:53:
Heb me wellicht teveel ingelezen zelfs, veel goede verhalen, maar door dat je dan daarna weer een slecht verhaal leest twijfel je weer.
Dan lekker voor de qled gaan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcievg
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21:47
Bij oled heb je nagenoeg altijd hetzelfde paneel enkel de hardware erachter vrrschilt per merk. Wat het inbranden betreft is het bij de huidige modellen wel minder maar de een krijgt er nooit last van en een ander die hetzelfde doet heeft na 2 weken een burn in. Het percentage waar het wel goed gaat ligt hierbij wel veel hoger maar inbranden is zeker nog geen verleden tijd.

Bij qled zit er weer een groter verschil tussen bijvoorbeeld een q60 en een q90. Hoe groter je budget voor een qled hoe mooier het zal zijn.

Wat betreft 1080p content heb ik er zelf weinig van gemerkt toen ik van 55 naar 65 ging. Ik zit er ongeveer 3,5 meter vanaf en het is mij nooit opgevallen dat het bij tv kijken lelijk is ofzo. Er is wel een verschil of je nu digitale tv kijkt of een blu-ray. Een 65 inch geeft echt een goed gevoel bij het kijken en op 3 meter afstand was het voor mij nooit te groot.

Ook iets om niet te vergeten is dat je bij zowel oled als qled niet de prijs hoeft te betalen die op de website staat. Bij oled is er een actief topic over maar voor qled is dit ook zeker het geval dat het kan. Je moet bij beide even de juiste winkels benaderen.

7800X3D, RTX 4090, 32GB DDR5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nonamenl
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 01-06 09:02
Ik ben me aan het inlezen op precies dezelfde keuze, mijn kijkafstand is zo'n 4 meter waardoor ik toch wat meer naar de q70r neig.

@Marcievg Heb je misschien een linkje naar het topic?

[ Voor 29% gewijzigd door Nonamenl op 14-12-2019 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ambianz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 19:53
Ik zou sowieso eens een winkel zoals bijvoorbeeld platte tv binnenlopen en gaan kijken.

Bij mij was de keuze simpel: oled 55
Beleving bij oled is echt heerlijk en dat komt voornamelijk door de zwartwaarden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digishot
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-12-2021
Heb me hier ook veel ingelezen. Daarom besloten voor QLED omdat ik veel sport kijk en dit in de zomermaanden vaak bij daglicht is. Het is de 65Q90R geworden, ik zit er 4 meter vandaan. Gescoord voor €1850 met een code op ing.nl, toen maar direct besloten. Geen spijt van mooie TV, zeker icm met Ziggo mediabox Next.
Pagina: 1