Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alenova
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14-05 12:33
Hallo mede Tweakers!

Aangezien er binnen dit forum erg veel mensen zitten die ervaring hebben met VR/AR, ben ik benieuwd of men hier een aantal leuke praktijkvoorbeelden zou kunnen delen. Het zou leuk zijn wat ideeën op te doen met betrekking tot een werkplek waar AR of VR gebruikt wordt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugraded
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18:26
Wij hebben bij ons bedrijf VR brillen om ons in de pauze te vermaken.

Denkt dat het een positieve invloed heeft op de werksfeer hier, echt een aanrader

[ Voor 195% gewijzigd door Ugraded op 13-12-2019 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 18:15
En wat heb je zelf al gevonden? Dit is namelijk wel wat mager als topicstart om een discussie te beginnen. Overigens tikje AZ >>> PFSL.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:53
Bij wijze van test heb ik op een beurs eens een VR bril op gehad om een deel van mijn dagelijkse werkzaamheden binnen een VR omgeving te doen, d.w.z. verslag werkzaamheden binnen de radiologie. Vergeleken met de reguliere manier van werken vond ik het weinig toegevoegde waarde bieden.

Daarnaast heb ik binnen het Erasmus MC in Ispace meerdere jaren geleden als proof of principle wat segmentatie dingen kunnen doen. Deze ruimte is een soort AR kamer. En hoewel een grappig concept, weinig praktische meerwaarde.

Met een aantal hololens projecten heb ik mee kunnen kijken. Maar ook hier eigenlijk niet echt onder de indruk.

All-in-all is mijn ervaring hiermee dat vanuit een professioneel oogpunt al dit soort dingen nog niet eens in de kinderschoenen staat. Het is leuk om even te zien, maar praktisch is de toegevoegde waarde er gewoonweg nog niet, in ieder geval niet voor wat betreft mijn werkomgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkevilapie
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 27-06 16:19
ik mag niet te veel details vertellen wegens de strenge regels die wij hebben.
wij hadden op en niet nader te noemen scheepswerf een hololens waarmee je de leidingen en diverse apparaten in de boot kon zien (AR) voor ze werden ingebouwd. ik heb het zelf niet gezien maar schijnbaar was dat erg handig, maar ook erg gevaarlijk omdat mensen niet opletten waar ze liepen. en de hololens was nog niet krachtig genoeg om veel te laten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alenova
Señor Sjon schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:13:
[mbr]En wat heb je zelf al gevonden? Dit is namelijk wel wat mager als topicstart om een discussie te beginnen. Overigens tikje AZ >>> PFSL.[/]
Ik was ook meer benieuwd met ervaringen met zoiets als vSpatial. Zou wel leuk zijn of mensen hier ook al gebruik van maken in de vorm van een werkplek :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alenova
psychodude schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:31:
Bij wijze van test heb ik op een beurs eens een VR bril op gehad om een deel van mijn dagelijkse werkzaamheden binnen een VR omgeving te doen, d.w.z. verslag werkzaamheden binnen de radiologie. Vergeleken met de reguliere manier van werken vond ik het weinig toegevoegde waarde bieden.

Daarnaast heb ik binnen het Erasmus MC in Ispace meerdere jaren geleden als proof of principle wat segmentatie dingen kunnen doen. Deze ruimte is een soort AR kamer. En hoewel een grappig concept, weinig praktische meerwaarde.

Met een aantal hololens projecten heb ik mee kunnen kijken. Maar ook hier eigenlijk niet echt onder de indruk.

All-in-all is mijn ervaring hiermee dat vanuit een professioneel oogpunt al dit soort dingen nog niet eens in de kinderschoenen staat. Het is leuk om even te zien, maar praktisch is de toegevoegde waarde er gewoonweg nog niet, in ieder geval niet voor wat betreft mijn werkomgeving.
Heb je hier toevallig ook foto's van? Ben wel benieuwd hoe dit er uit ziet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:53
alenova schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:38:
[...]

Heb je hier toevallig ook foto's van? Ben wel benieuwd hoe dit er uit ziet.
Foto's, van Ispace bedoel je dan denk ik? Gezien de andere twee bekender zijn. Geen eigen foto's, maar het Erasmus MC heeft op hun eigen youtube kanaal wel wat demo footage hoe dit er uit ziet:

[YouTube: Embryonic Segmentation]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alenova
psychodude schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:51:
[...]

Foto's, van Ispace bedoel je dan denk ik? Gezien de andere twee bekender zijn. Geen eigen foto's, maar het Erasmus MC heeft op hun eigen youtube kanaal wel wat demo footage hoe dit er uit ziet:

[YouTube: Embryonic Segmentation]
Wel vet om te zien hoe dit in de toekomst uit zou kunnen pakken, echt wel een heel interessant concept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:48
@alenova: de topicstart was al mager, maar het vervolgens 'onderhouden' met enkel weinig zeggende one-liners is heel mager. Op deze manier is een topic geen lang leven beschoren.
Pagina: 1