Ik wil in mijn tuin een afdak maken voor onze bakfiets en wat kinderspeelgoed. Deze moet worden vastgemaakt aan de bestaande stenen berging. Het idee is om deze niet te hoog te maken zodat ik ook nog het dak zelf kan gebruiken als tuintje voor wat planten en kruiden. Dit topic wil ik gebruiken om een aantal van mijn overwegingen voor te leggen aan jullie voor advies.

Het afdak moet tussen de schutting en de bomen rechts in komen.
Globale opzet is als volgt:

Vragen:
De horizontale balk wil ik bevestigen aan de berging. Deze heeft een enkel steens muurtje. Mijn idee is om bouten door de balk en de muur heen aan te brengen en deze vanuit binnen vast te maken. Is dit stevig genoeg?
Idee van het dak als plantenbak. Zou dat werken met de vijverfoliebekleding (PVC folie)?
Verder nog bedenkingen/opmerkingen/tips?

Het afdak moet tussen de schutting en de bomen rechts in komen.
Globale opzet is als volgt:
- Stuk boom links weghalen tot aan schutting.
- Gaten maken voor betonpoeren, tegel waterpas erin en daar boven op de poer plaatsen. Gat afvullen met snelbetonmortel.
- 2 staanders maken (Douglas 12x12) en plaatsen op de poeren.
- Balk vastmaken aan bestaande berging om constructie op af te steunen.
- Balkenconstructie maken voor het dak. Ik heb nog een aantal balken liggen van 12x5 die ik wil gebruiken.
- Bak/dak maken van watervast multiplex. Zijkanten van douglas planken. BInnenkant bekleden met vijverfolie en vullen met aarde
- Dakgoot aan de voorkant en regenpijp maken.

Vragen:
De horizontale balk wil ik bevestigen aan de berging. Deze heeft een enkel steens muurtje. Mijn idee is om bouten door de balk en de muur heen aan te brengen en deze vanuit binnen vast te maken. Is dit stevig genoeg?
Idee van het dak als plantenbak. Zou dat werken met de vijverfoliebekleding (PVC folie)?
Verder nog bedenkingen/opmerkingen/tips?