Touchscreen input op verkeerde scherm

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi luitjes,

Weer een leuke vraag:

Ik heb nu een pi3 draaiende met een 7 inch touchscreen en groot hdmi scherm naast elkaar.. maar de touch is nu zijn gedrag aan het showen op de verkeerde monitor. Hoe kan ik ervoor zorgen dat de touchscreen de touchscreen blijft zodat niet alles wat ik op het schermpje aantik op het grote scherm uitgevoerd wordt?

Schermpje is goed gekalibreerd, in zijn eentje aangesloten werkt het prima..

Het enige dat het grote scherm moet doen is functioneren als sleepscherm voor als ik meer vensters open heb..

;)
Iemand suggesties?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14-09 21:52

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Heb je de calibratie gedaan toen het touchscreen alleen was aangesloten, of ook met de configuratie van het tweede scherm er bij? Want dat maakt verschil. Zeker als je touchscreen opeens rechts van de grote staat.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de calibratie enkel op het touchscreen gedaan zonder ander aangesloten scherm.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

En dan kan het dus mank gaan. Zoals gezegd, als je het andere scherm qua layout er links van zet, ga je fouten krijgen. Want coördinaten 20x20 is dan niet het touchscherm meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dus even opnieuw calibreren met het andere scherm ernaast? Het kleine schermpje staat links, het grote normale Hdmi rechts..

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 17-12-2019 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ja, opnieuw kalibreren is wel aan te raden nu. Dan weet je iig zeker dat dat niet het issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Met dubbel scherm... of enkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:35

Cyphax

Moderator LNX
Als je met enkel doet krijg je toch hetzelfde als vorige keer, waar je dit topic voor hebt geopend? :P

Saved by the buoyancy of citrus

Verwijderd

Topicstarter
Dat vraag ik me dus af.. Als ik een normale Hdmi scherm zonder touch aan de rechterkant heb staan en mijn 7 inch usb touchscreen links, en ik calibreer de touchscreen opnieuw, dan krijgt deze toch 'gewoon' weer dezelfde waardes en heb ik het idee dat het probleem blijft (dat de registratie wel op het grote scherm plaatsvindt) Of ben ik nou gek? ;-)

Want in hoeverre kan dat calibratieprogramma nu detecteren dat er een gewoon scherm naast hangt?

Het touchscreen werkt zonder extra hdmi eraan gecalibreerd namelijk prima, het is enkel na het eraan klikken van dat scherm dat de input plaatsvindt op dát scherm.. lijkt me dan weinig van calibreren van doen te hebben..

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
Het kan toch best zijn dat voor weegvae de nummering van de schermen verandert? Enkel met touchscreen is deze bv scherm 1 en als je een hdmi aansluit dat deze scherm 1 wordt en het touchcsreen scherm 2.

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 19-12-2019 10:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nielson schreef op donderdag 19 december 2019 @ 10:49:
Het kan toch best zijn dat voor weegvae de nummering van de schermen verandert? Enkel met touchscreen is deze bv scherm 1 en als je een hdmi aansluit dat deze scherm 1 wordt en het touchcsreen scherm 2.
Dat zou nog kunnen.. dat de pi qua schermnummering in de war geschopt wordt.. ik zou ook het touch gedeelte nog uit kunnen zetten .. maar dat terzijde
Pagina: 1