compaq2 66

Pagina: 1
Acties:

• kimielco
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-12-2025
heb een een compaq 266 en wil deze overclokken is dit mogelijk
weet nog geen specificaties ontbreekt wel een sounkaart
Is het mogelijk om hierbij nog geheugen te prikken standaar 64mb

• deiktisch1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-12-2025
compaq is een heel apart verhaal. Het overklokken van deze machine gaat volgens mij niet, je moet namelijk om in je bios te komen, dit gaat wel maar dit hebben ze afgeschermt, de gedacht hier achter is dat je er namelijk niks te zoeken hebt.:?

Of er voor deze machine nog geheugen te krijgen is, hier op kan ik antwoorden, ik denk het wel, al is het volgens mij wel zoeken.>:)

Sommige dominees zijn zo blij met het eeuwige leven, dat ze de lengte van hun preek erop baseren

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-08 12:09
Op woensdag 01 augustus 2001 22:36 schreef Klaveren het volgende:
Of er voor deze machine nog geheugen te krijgen is, hier op kan ik antwoorden, ik denk het wel, al is het volgens mij wel zoeken.>:)
Is toch gewoon standaard SDRAM :?

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:30

winnie

de poes...

Compaq's zijn lastig te overklokken. In de bios koms je wel, maar daar staan (zeker bij een 266) weinig tot geen overclockmogelijkheden (geen soft FSB). Verder is het moederbord ook niet gemaakt voor overclocken (alleen 66MHz fsb), en heb je maar een beperkte set multipliers. Als je met je multiplier wilt overclocken, mag je hopen dat je cpu niet multiplier-locked is (zal wel niet bij een 266).
Geheugen: bij voorkeur duur compaq geheugen bij prikken. Eventueel kan je ook gewone sdram proberen, maar veel compaq's slikken dat niet.
Kortom: ik zou niet teveel rotzooien met deze machine en gewoon sparen voor een mooie nieuwe pc.

Oh, en move deze thread even naar oclocking en case-modding. (effe vragen in lieve adjes).

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
Op donderdag 02 augustus 2001 07:30 schreef winnie het volgende:
Compaq's zijn lastig te overklokken. In de bios koms je wel, maar daar staan (zeker bij een 266) weinig tot geen overclockmogelijkheden (geen soft FSB). Verder is het moederbord ook niet gemaakt voor overclocken (alleen 66MHz fsb), en heb je maar een beperkte set multipliers. Als je met je multiplier wilt overclocken, mag je hopen dat je cpu niet multiplier-locked is (zal wel niet bij een 266).
Geheugen: bij voorkeur duur compaq geheugen bij prikken. Eventueel kan je ook gewone sdram proberen, maar veel compaq's slikken dat niet.
Kortom: ik zou niet teveel rotzooien met deze machine en gewoon sparen voor een mooie nieuwe pc.

Oh, en move deze thread even naar oclocking en case-modding. (effe vragen in lieve adjes).
intels zijn altijd MP gelocked
behalve test samples maar die drukken ze daar niet in

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:26

Exirion

Gadgetfetisjist

Op woensdag 01 augustus 2001 22:41 schreef Narf het volgende:
Is toch gewoon standaard SDRAM :?
Nee, Compaq gebruikt heel vaak afwijkend geheugen. Bij MyCom is Compaq geheugen ruim twee keer zo duur als gewoon PC133 geheugen. Voor 128MB betaal je dan 150 gulden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Kirpeknots
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 26-08 16:16

Kirpeknots

Wazzup!

Ik heb vaak gewone sdrams in Compaq Deskpro EP's en EN's gestoken. Zonder porblemen.

De deskpro EP met Celeron300A van mijn vriendin heb ik overclocked door een plakbandje over pin B21 van de processor te plakken.

Jouw processor zou dan 266/66*100=400mhz draaien.

Het proberen waard.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05:30

winnie

de poes...

Intels zijn niet altijd MP-locked. Althans: de eerste P2's waren dat niet (233 en 266). Maar door andere omstandigheden kwam je er nooit ver mee (ze werden snel heet).
Pagina: 1