WiZ smart verlichting bedienen met muur schakelaars

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:53
Beste mede-Tweakers,

Een tijd geleden ben ik begonnen met één smart bulb van WiZ. Je voelt hem aankomen....
Door de maanden heen kwam ik wel eens bij de Praxis, keek in de opruiming bak en nam weer wat verlichting mee. Ondertussen is de volledige woonkamer, keuken en kinderkamer voorzien van WiZ lampen.

Super leuke app, best een handige afstandbediening op Bluetooth. Maar soms is het gewoon handig om ze te bedienen op een muur schakelaar. Naar eigen zeggen is WiZ bezig met een WiFi- afstandbediening, smartplug en muurschakelaar. Maar ik vraag me af of er alternatieve zijn? Nu snappen mijn vriendin en ik hoe het werkt met de verlichting, maar leg dat maar eens uit aan de opa's en oma's die komen oppassen! O-)

Heeft iemand smart verlichting die op WiFi werkt en dus zonder HUB die een muurschakelaar heeft waarmee de verlichting aan gaat en gedimd kan worden?
Ik heb al wat Google werk gedaan, maar kom niet echt verder dan muurschakelaars die slim zijn van zichzelf en dus niet met de slimme verlichting werkt. Of dat ik het moet koppelen via Google Home, maar ik wil ook gewoon dat het gekoppeld wordt met de WiZ verlichting!

Alvast bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Uhm, wij hebben thuis Hue van Philips. Kan met mijn telefoon lichten aan of uit zetten. Los daarvan kan de muurschakelaar ook uit worden gezet en daarna weer aan, dan gaat het licht ook gewoon aan.

Een afstandsbediening is er ook, maar die controleert de groep waar die op aangesloten is en daar heb je in jouw geval dus niks aan (de afstandsbediening heeft helaas niet meerdere knopjes voor meerdere lichtgroepen).

Kan je de app niet gewoon goed instellen op de telefoon? Opa en oma hier snappen de app prima, al is de Philips Hue app dan misschien wat gebruikersvriendelijker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Dit is meer een domotica dingetje

WVB >>> DED

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubrillion
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:53
President schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:39:
Uhm, wij hebben thuis Hue van Philips. Kan met mijn telefoon lichten aan of uit zetten. Los daarvan kan de muurschakelaar ook uit worden gezet en daarna weer aan, dan gaat het licht ook gewoon aan.

Een afstandsbediening is er ook, maar die controleert de groep waar die op aangesloten is en daar heb je in jouw geval dus niks aan (de afstandsbediening heeft helaas niet meerdere knopjes voor meerdere lichtgroepen).

Kan je de app niet gewoon goed instellen op de telefoon? Opa en oma hier snappen de app prima, al is de Philips Hue app dan misschien wat gebruikersvriendelijker?
Philips HUE heeft inderdaad een muur schakelaar. Deze is er echter (nog) niet voor WiZ. De vraag is of ik andere wifi schakelaars kan kopen en deze kan koppelen. Dat iemand hier misschien ervaring mee heeft met andere merken dan WiZ die ook met WiFi werken en niet met een losse bridge/hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Nu online
Dubrillion schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:47:
[...]

Philips HUE heeft inderdaad een muur schakelaar. Deze is er echter (nog) niet voor WiZ. De vraag is of ik andere wifi schakelaars kan kopen en deze kan koppelen. Dat iemand hier misschien ervaring mee heeft met andere merken dan WiZ die ook met WiFi werken en niet met een losse bridge/hub
Ik gebruik niet de Philips licht schskelaar, maar de gewone schakelaar zoals je in alle huizen in Nederland hebt zitten in de muur. Zodra je stroom van de lamp af haalt dan 'reset' de lamp zich en werkt die net als elke andere lamp.

Dat zal met jouw Wiz lampen toch ook gewoon het geval zijn? Of heb je alle 'oude schakelaars' weggewerkt?