Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11-09 11:10

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Hierbij een vraag m.b.t. een vervanging of de gouden tip om mijn huidige headset weer werkend te krijgen.

Ik zoek een?
Gaming Headset voor casual gamen [Blizzard, CIV] dus geen hardcore shooters.

Wat is je budget?
50 tot max 100 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Gamen en regelmatig voor een online vergaderen. Ik werk regelmatig thuis en via mijn desktop log ik in op diversen vergaderingen.

Wat heb je zelf al gevonden?

HyperX Cloud II Red

Steelseries Arctis 5

Welke vragen heb je hier nog over?
Het probleem is namelijk dat ik al een HyperX Cloud heb maar dat mijn MIC het niet meer doet. Alleen als ik bij het kleine doosje/box waar de controls zitten, en daar met de kabel friemel, dan wil de mic nog wel eens werken. Maar binnen een no-time verdraaid de kabel weer en val ik weg. Ik bedoel de kabel die je ziet op foto 3 van de URL HyperX Cloud II Red.

Ik heb een flauw vermoeden dat het niet mogelijk is om dit reparen maar misschien dat een tweaker een briljant idee heeft waar ik nog niet opgekomen ben. Zo niet, zal ik moeten kiezen om voor een nieuwe headset.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bennnie
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:09
Als je de 3.5mm aansluiting direct aan je pc aansluit, heb je dan het probleem nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:37
contact zit niet meer goed? kastje open schroeven -> contacten los schroeven -> stukje draad afknippen -> strippen -> draad in contactjes -> alles weer vast schroeven.

misschien dat dat al oplost :) want als je zegt "door friemelen doet ie t weer" dan is t meestal slecht contact. (keertje weggelopen met je headset aan?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
99ruud99 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:29:
contact zit niet meer goed? kastje open schroeven -> contacten los schroeven -> stukje draad afknippen -> strippen -> draad in contactjes -> alles weer vast schroeven.

misschien dat dat al oplost :) want als je zegt "door friemelen doet ie t weer" dan is t meestal slecht contact. (keertje weggelopen met je headset aan?)
Kan maar ik geef gewoon mijn kinderen de schuld >:)

Update: kastje kan je niet open schroeven, is gelijmd. Dus bij open maken is het waarschijnlijk helemaal gesloopt.

[ Voor 11% gewijzigd door Maduth op 13-12-2019 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
Bennnie schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:29:
Als je de 3.5mm aansluiting direct aan je pc aansluit, heb je dan het probleem nog?
Zonder dat USB kastje hoor ik helemaal niks, die heb ik blijkbaar sowieso nodig om geluid te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maduth

Maduth

Probeersel

Topicstarter
OK, excuses. Ik heb de PC onder de tafel getrokken om te kijken of daar nog een 3.5mm aansluiting zat. Ik zag nog een vrije USB aansluiting [ik gebruik altijd de USB op de front zodag ik makkelijk kon switchen naar mijn telefoon] en ik heb de headset nu daar aangesloten. Nu werkt mijn MIC [voorlopig] weer even, ik gebruik nu even een test site. Vanmiddag heb ik een online meeting dus dat wordt een goede test.

Als dat werkt, is de Front USB op mijn kant dus niet helemaal goed meer, mag ik dat zo aannemen?

En zo ja, dan heb ik dus staan schreeuwen voordat ik alles echt had onderzocht 8)7

Test gedaan met collega en die hoorde me af en toe plus veel gekraak. Dus het is ook niet de USB ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Maduth op 13-12-2019 10:03 ]

Pagina: 1