Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi63
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-03 21:38
Goedemorgen,

Vorige week mijn Xiaomi redmi note 8 gekregen. Wat een mooie midrange telefoon! Echter is er 1 probleempje..

Als ik de front camera start (in de avond), is het hele beeld geel. Het lijkt op een witbalans fout maar dit kan je helaas niet aanpassen voor de front camera. De camera aan de achterkant doet het wel gewoon goed. Ook in andere camera apps is dit het geval.. Hebben jullie enig idee wat dit is en of dit op te lossen valt?

Overigens is het overdag wel gewoon goed...

Groet,
Jordi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Djordi63 zijn de foto's zelf ook in een andere tint, wanneer je deze overdag / op een andere pc ziet?

Door het feit dat je deze problemen alleen in de avond hebt, lijkt het er een beetje op dat je last hebt van een nachtfilter.

Verder heb ik je titel even een update gegeven.

[ Voor 11% gewijzigd door rens-br op 13-12-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi63
rens-br schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:06:
@Djordi63 zijn de foto's zelf ook in een andere tint, wanneer je deze overdag / op een andere pc ziet?

Door het feit dat je deze problemen alleen in de avond hebt, lijkt het er een beetje op dat je last hebt van een nachtfilter.

Verder heb ik je titel even een update gegeven.
Nee, overdag zijn de foto's gewoon normaal. Ik heb inderdaad gekeken naar nachtfilters oid, maar niets stond aan. Heb zelfs een andere camera app gedownload die het zelfde probleem gaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_tiaan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:39
Kan je een 'overdag' en een 'avond' foto delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi63
Chris_tiaan schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:06:
Kan je een 'overdag' en een 'avond' foto delen?
Een overdag/avond foto heb ik nog niet voor je. Echter heb ik hier 2 afbeeldingen van de Avond. 1 met de achter camera, 1 met de voorcamera.

https://ibb.co/2YKGsQN
https://ibb.co/Fzt6Gqk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chris_tiaan
Lijkt wel een vaker voorkomend probleem, zoals hier, hier, en hier. Helaas daar (nog) geen oplossingen.
Ik zou dat in de gaten houden, of besluiten dat je de telefoon omruilt of een andere uitzoekt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi63
Chris_tiaan schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:34:
Lijkt wel een vaker voorkomend probleem, zoals hier, hier, en hier. Helaas daar (nog) geen oplossingen.
Ik zou dat in de gaten houden, of besluiten dat je de telefoon omruilt of een andere uitzoekt...
Bedankt voor het meehelpen! Dat is geen goed teken dat het vaker voorkomt.. De telefoon omruilen tegen een nieuwe zal dus waarschijnlijk niet veel uitmaken..

Qua alternatieven... De redmi note 8 heeft naar mijn mening wel de beste specificaties voor dat geld. Of heb jij nog andere waarvan je denkt; Dit zijn goede voor rond de 200 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris_tiaan
Je zou de vergelijking van Tweakers eens kunnen bekijken.
Zelf heb ik vorige week de Xiaomi Mi A3 aangeschaft. Grootste verschil met de Redmi is dat het scherm van de A3 een lagere resolutie heeft en wat kleiner is, maar wel OLED heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djordi63
Chris_tiaan schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:05:
Je zou de vergelijking van Tweakers eens kunnen bekijken.
Zelf heb ik vorige week de Xiaomi Mi A3 aangeschaft. Grootste verschil met de Redmi is dat het scherm van de A3 een lagere resolutie heeft en wat kleiner is, maar wel OLED heeft.
Oke top. Bedankt! En even voor de duidelijkheid, de selfie camera maakt gewoon 'normale' foto's in kunstlicht? Dus avonden met lampen aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• computerjunky
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:40
Djordi63 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:01:
Goedemorgen,

Vorige week mijn Xiaomi redmi note 8 gekregen. Wat een mooie midrange telefoon! Echter is er 1 probleempje..

Als ik de front camera start (in de avond), is het hele beeld geel. Het lijkt op een witbalans fout maar dit kan je helaas niet aanpassen voor de front camera. De camera aan de achterkant doet het wel gewoon goed. Ook in andere camera apps is dit het geval.. Hebben jullie enig idee wat dit is en of dit op te lossen valt?

Overigens is het overdag wel gewoon goed...

Groet,
Jordi
Slightly offtopic. Maar heb je al een mooi hoesje voor de telefoon gevonden. Ik heb dezelfde note 8 maar ik vind in tegenstelling tot de voorgaande note 5 pro echt bagger. Super dik en steekt aan alle kanten uit en vangt stof.
Pagina: 1