Wordpress site kopiëren naar ander hosting

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 29-09 14:29
Goedemorgen,

Ik ben al een paar dagen bezig om mijn wordpress site te kopieren naar een andere hosting. Helaas heb ik tot nu toe weinig succes. De site blijft aangeven dat er geen connectie met de database kan worden gemaakt. Hier onder stappen die ik neem:
  1. Complete public_html map (waar alle WP-bestanden in staan) gedownload van de host waar de site nu op draait
  2. export gemaakt van de database van diezelfde host
  3. een nieuwe database aangemaakt op de nieuwe host
  4. de gegevens van de nieuwe database aangepast in wp-config.php
  5. alle bestanden naar de nieuwe host gekopieerd
  6. de database geimporteerd op de nieuwe host in de eerder aangemaakte database
Kan iemand hier uit opmaken of ik iets verkeerd doe? ik snap dat dit lastig kan zijn zonder alle gegevens in te kunnen zien, maar misschien gaat er in het proces al iets fout. Ik heb ook gezien dat er een aantal tools zijn die me kunnen helpen met het overzetten maar meestal kan je daar tot max. 500MB exporteren (complete WP site) maar in mijn geval hebben we het over een webshop waar artikelen in staan met veel foto's en komen we al snel tot 1.5 gig.

Ik hoor graag tips en tricks :)

cheers

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Probeer het eens met een nieuwe site. Gewoon de expresssetup van WP doorlopen. Dan kun je kijken of de databaseconnectie wel klopt. Als dat wel klopt, zit je probleem ergens anders. Als die ook fout gaat ligt het dus niet aan je bestaande site.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Wat ik meestal doe bij het verhuizen van websites is het maken van een backup met Akeeba Backup en deze terugzetten op de andere host. Bij het maken van de back-up krijg je een .JPA bestand dat je op een andere server weer kunt uitpakken (zie deze tutorial). Het fijne hieraan is dat er een een installatie wizard bij zit die je dus ook helpt met het instellen van je database gegeven ed. Hierbij doet hij de import ook.

Maar met database issues zou ik gokken op een van de volgende oorzaken:
- database gegeven zijn incorrect (foute username, password, of geen toegang tot de database )
- host of port naar de database is incorrect

Zet ook in ieder geval de error handling eens op maximaal. Dan sluit je uit of er niks anders aan de hand is. Het zou kunnen dat het onderliggende probleem niks met je database te maken heeft, maar wel resulteert in een connectie probleem.

[ Voor 28% gewijzigd door n9iels op 13-12-2019 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
n9iels schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:11:
Wat ik meestal doe bij het verhuizen van websites is het maken van een backup met Akeeba Backup en deze terugzetten op de andere host. Bij het maken van de back-up krijg je een .JPA bestand dat je op een andere server weer kunt uitpakken (zie deze tutorial). Het fijne hieraan is dat er een een installatie wizard bij zit die je dus ook helpt met het instellen van je database gegeven ed. Hierbij doet hij de import ook.

Maar met database issues zou ik gokken op een van de volgende oorzaken:
- database gegeven zijn incorrect (foute username, password, of geen toegang tot de database )
- host of port naar de database is incorrect

Zet ook in ieder geval de error handling eens op maximaal. Dan sluit je uit of er niks anders aan de hand is. Het zou kunnen dat het onderliggende probleem niks met je database te maken heeft, maar wel resulteert in een connectie probleem.
Thanks, ga ik naar kijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
n9iels schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:11:
Ik merk dat het extracting echt behoorlijk sloom gaat. Hoe lang duurt dit normaal gesproken bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrjobby
Het is gelukt. Uiteindelijk met de plugin van @n9iels, maar ook omdat er nog een foutje stond in de database gegevens. Het contact met de host zelf verliep zeer stroef maar uiteindelijk is het toch duidelijk geworden wat de exacte gegevens moesten zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GOTver
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-12-2023
Volgende keer kun je het ook met de Duplicator plugin doen; werkt erg makkelijk en meestal foutloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:34
Voor de volgende keer. Kan zijn dat het database poort nummer anders is; 3351 vs 3306 (overigens is simpelweg localhost opnemen in wp-config voldoende.

- Gebruik duplicator
- Gebruik WP-All-In-One-Import

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hargileddy
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-07 12:00
Robbie T schreef op woensdag 18 december 2019 @ 14:38:
Voor de volgende keer. Kan zijn dat het database poort nummer anders is; 3351 vs 3306 (overigens is simpelweg localhost opnemen in wp-config voldoende.

- Gebruik duplicator
- Gebruik WP-All-In-One-Import
Simpelweg localhost opnemen in de wp-config.php is niet altijd correct. In sommige gevallen kan afhankelijk van de hoster de database op aparte servers staan. Of afhankelijk van je eigen setup.

Imho is het manueel overzetten van de bestanden en database beter dan een plugin te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:34
hargileddy schreef op woensdag 18 december 2019 @ 16:55:
[...]

Simpelweg localhost opnemen in de wp-config.php is niet altijd correct. In sommige gevallen kan afhankelijk van de hoster de database op aparte servers staan. Of afhankelijk van je eigen setup.

Imho is het manueel overzetten van de bestanden en database beter dan een plugin te gebruiken.
Ik mis inderdaad het woordje meestal. Waarom vind je het manueel overzetten beter dan een plugin zoals duplicator? Als het domein onveranderd is ben ik het met je eens. Maar bij een url wijziging is een plugin zoals duplicator handig want dan worden gelijk de urls in de configuratie aangepast.

• hargileddy
Als ik het manueel doe ben ik zeker dat alles mee overkomt en dat alles goed staat. De urls in de database pas ik aan via wpdomainchanger.com.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GOTver
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 10-12-2023
hargileddy schreef op donderdag 19 december 2019 @ 14:38:
Als ik het manueel doe ben ik zeker dat alles mee overkomt en dat alles goed staat. De urls in de database pas ik aan via wpdomainchanger.com.
Dus alle data, inclusief wachtwoorden etc, dump je op een onbekende server. Dunno of that is wise.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:56

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Waarom iets op onveilige wijze doen als je een hoop plugins en documentatie hebt die hierbij helpen.
Dit gaat nog zelfs tegen de AVG-regels in 8)7

Die site zou eigenlijk offline moeten worden gehaald...

[ Voor 44% gewijzigd door AW_Bos op 19-12-2019 22:35 ]

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hargileddy
Wie zegt dat al die plugins veilig zijn en de AVG-regels volgen? Die site gaat gewoon enkele querries op de db uitvoeren om alle url's aan te passen. Die querries kan je ook manueel doen als je wil.

Maar goed, iedereen doet het op zijn manier :)

[ Voor 11% gewijzigd door hargileddy op 20-12-2019 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiebeltje
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 09:22
Top site inderdaad. Redirect niet eens door van http naar https. Voor het zelfde geld zit je unencrypted al je database over het internet te sturen 8)7. Ik snap persoonlijk ook niet waarom mensen complete plugins installeren voor het migreren van een website. Dit soort sites zijn nog een stapje erger... Zorg dat je domeinnaam het zelfde is en je kan alles 1:1 kopieren op de database config na.

Verhuizen van een domein naar een ander vergt iets meer moeite omdat WordPress volledige URL's opslaat. Het grote probleem is vooral dat die data serialized opslaat wat je niet zomaar met een SQL query kan fixen itt JSON. Vooral in de wp_options tabel. Alles raakt corrupt als je daar een simpele replace op doet.

Ik gebruik altijd WP-CLI als ik een site moet migreren naar een andere domein naam. Super snel, open source en geen plugin's hoeven installeren die bij elk request gewoon weer ingeladen worden. Heeft me nog nooit in de steek gelaten.
Pagina: 1