Unifi advies 7 via LAN aangesloten PC's

Pagina: 1
Acties:
  • 196 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezeppo
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:00
Tegen het einde van het jaar wil ik ons kantoor netwerk (hopelijk) verbeteren met Unifi. Ik ben geen leek op het gebied van netwerken maar zeker ook geen expert. Dit maakt het niet eenvoudig. Eigenlijk zoek ik iemand die mij onsite zou willen helpen met het overzetten. Misschien kan ik beter hulp vragen in V&A maar ik dacht het eerst maar s hier te proberen, als iemand met Ubiqiti kennis in de buurt van Bergen op Zoom wat extras wil verdien in de avond en/of het weekend dan houd ik me aanbevolen.

Zo spannend is het eigenlijk niet, 7 LAN werkplekken, een kleine PC die dient als server, een alarm en een (ook nog aan te sluiten) Unifi Protect.

Voor het netwerk heb ik een Dream Machine, AP en een PEO 24 Switch gekocht van Ubiquiti. Voor het Protect gedeelte een Cloud Key G2, een PoE Switch en een aantal camera's (die moeten nog opgehangen worden, die netwerk infrastructuur ligt al, er hangen nu andere camera's)

Hoe ik het nu voor me zie is dat ik het Unifi netwerk eerst inricht naast het bestaande netwerk, met dezelfde IP range, waarna ik de router functie van het modem (fritzbox) afpak en aan de Unifi geef, dit lijkt mij de meest geruisloze manier. Ik ben bang dat het toch nogal wat herrie gaat maken dus tracht me goed in te lezen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:35

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
dezeppo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:19:
Tegen het einde van het jaar wil ik ons kantoor netwerk (hopelijk) verbeteren met Unifi. Ik ben geen leek op het gebied van netwerken maar zeker ook geen expert. Dit maakt het niet eenvoudig. Eigenlijk zoek ik iemand die mij onsite zou willen helpen met het overzetten. Misschien kan ik beter hulp vragen in V&A maar ik dacht het eerst maar s hier te proberen, als iemand met Ubiqiti kennis in de buurt van Bergen op Zoom wat extras wil verdien in de avond en/of het weekend dan houd ik me aanbevolen.
Helaas is voor dit soort hulp het forum niet bedoeld en moet je inderdaad in de V&A zijn. Hier komt dus een slotje op.

Dit topic is gesloten.