Apple support profile vraag

Pagina: 1
Acties:
  • 668 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iphone1984
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-03-2022
Hallo mensen,

Iemand ervaring met de werking van Apple support profile?

Daarin kan je alle apparaten zien die je ooit aangeschaft hebt schijnt.

Echter, stel ik heb een 2e hands toestel gekocht, en de vorige eigenaar heeft het toestel niet verwijderd uit het support profile, en ik wil een incident plaatsten mbt een vraag of een reparatie, komen ze dan bij de oude eigenaar uit? Of bij de huidige eigenaar?

Alvast bedankt

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:13
De verkoper moet hem loskoppelen en dan verdwijnt hij uit zijn apple id support automatisch, en zodra jij er een apple id op zet dan staat het bij jou support.
Lees hier even alles, en dan de laatste alinea 'Advies bij aankoop via tweedehands websites'
https://www.appletips.nl/apple-id-verwijderen-iphone/ waar jij op moet letten bij aankoop.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:49
Naar mijn idee is dat gekoppeld aan je iCloud account. Zo zie ik mijn account bijvoorbeeld niet meer de XS staan die ik aan mijn vrouw heb gegeven nadat ik een 11 pro heb aangeschaft. Op de XS ben ik uitgelogd van de cloud en een complete reset gedaan. Net als dat je zou moeten doen voor je het toestel verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iphone1984
Bedankt voor de reacties.

Ik maak gelijk even gebruik van deze topic om een andere vraag te stellen..

Als het toestel in zakelijk in gebruik is geweest en door een IT'er bewerkt is mbt een bedrijfsprofiel, en het toestel is gewoon netjes uitgelogd van icloud en terug gezet naar fabrieksinstellingen.

Is dan ook daadwerkelijk alles eraf?
Of blijven er op de achtergrond nog dingen actief zonder dat je het merkt mbt bedrijfsinstellingen of dergelijke?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 13:13
Alles is weg, en of overschreven (T.a.v. recoveren: het is pas echt weg, als er op de plek van de vorige data, nieuwe data overschreven wordt natuurlijk, zo werken opslagmediums)

Maar bij de koop zal ik als ik jouw was alles zelf doen en kijken of je een apple id kan invoeren.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iphone1984
Bedankt.

Een iPhone is dus eigenlijk nog niet echt leeg na het terugzetten naar fabrieksinstellingen?

Ik meen wel eens gelezen te hebben dat er gegevens terug gehaald kunnen worden ondanks het resetten met bepaalde programma's.

Kan er voor gezorgd worden dat zelfs dat ook niet meer kan?

Gr

[ Voor 21% gewijzigd door iphone1984 op 13-12-2019 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLflyer
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 19-08 14:59
Je support profile staat volledig los van je apple-id. (wel kan het zijn dat ze beide aan hetzelfde e-mailadres verbonden zijn, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn)
Het support profile is waar het toestel (bij apple support) aan gekoppeld is.
Het apple-id wordt bijv. gebruikt m.b.t. icloud, en FMiP.

Wanneer jij een support ticket aanmaakt (of belt naar de helpdesk) wordt er sowieso gevraagd hoe je heet etc. om het toestel in kwestie aan jou te koppelen. Het maakt niet uit of het voorheen aan iemand anders gekoppeld is, gezien jij degene bent die contact met hun opneemt m.b.t. dat specifieke toestel (en dus dat specifieke IMEI/Serienummer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iphone1984
NLflyer schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:12:
Je support profile staat volledig los van je apple-id. (wel kan het zijn dat ze beide aan hetzelfde e-mailadres verbonden zijn, maar dat hoeft zeker niet zo te zijn)
Het support profile is waar het toestel (bij apple support) aan gekoppeld is.
Het apple-id wordt bijv. gebruikt m.b.t. icloud, en FMiP.

Wanneer jij een support ticket aanmaakt (of belt naar de helpdesk) wordt er sowieso gevraagd hoe je heet etc. om het toestel in kwestie aan jou te koppelen. Het maakt niet uit of het voorheen aan iemand anders gekoppeld is, gezien jij degene bent die contact met hun opneemt m.b.t. dat specifieke toestel (en dus dat specifieke IMEI/Serienummer).
Bedankt.

Dus de oude eigenaar krijgt hier geen bericht van mocht ik een support ticket aanmaken?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLflyer
iphone1984 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:29:
[...]

Bedankt.

Dus de oude eigenaar krijgt hier geen bericht van mocht ik een support ticket aanmaken?

Gr
Inderdaad.

Zou sowieso redelijk opmerkelijk zijn om (terwijl je als oude eigenaar 't toestel bijv. al jaren niet meer hebt) ineens berichtgeving over support tickets te krijgen over dat toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iphone1984
NLflyer schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:30:
[...]

Inderdaad.

Zou sowieso redelijk opmerkelijk zijn om (terwijl je als oude eigenaar 't toestel bijv. al jaren niet meer hebt) ineens berichtgeving over support tickets te krijgen over dat toestel.
Bedankt,

Hoe zit het trouwens met het terug halen van gegevens?

Ik lees namelijk dat met de juiste software het mogelijk is gegevens terug te halen.

Is dit te voorkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:56

Bob Popcorn

Plop!

iphone1984 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:15:
[...]

Bedankt,

Hoe zit het trouwens met het terug halen van gegevens?

Ik lees namelijk dat met de juiste software het mogelijk is gegevens terug te halen.

Is dit te voorkomen?
In theorie? Ja, uiteraard. Of hij moet een low-level format hebben gekregen.

In de praktijk? Nee, lijkt me zéér sterk. Volgens mij gebruikt Apple standaard ook encryptie voor bestanden, maar pin me daar niet op vast.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iphone1984
Bob Popcorn schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:50:
[...]

In de praktijk? Nee, lijkt me zéér sterk. Volgens mij gebruikt Apple standaard ook encryptie voor bestanden, maar pin me daar niet op vast.
Oké Bedankt,

En wat ik me trouwens ook af vroeg.
Vertrouwde certificaten die later geïnstalleerd zijn, worden deze weer naar de standaard gezet na resetten?

Of blijven deze altijd geïnstalleerd ook al zet je de iPhone terug naar fabrieksinstellingen?

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLflyer
iphone1984 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:57:
[...]

Oké Bedankt,

Vertrouwde certificaten die later geïnstalleerd zijn, worden deze weer naar de standaard gezet na resetten?

Of blijven deze altijd geïnstalleerd ook al zet je de iPhone terug naar fabrieksinstellingen?

Gr
Enige certificaten die er geïnstalleerd waren, worden van 't systeem verwijderd.

Het enige wat er kan gebeuren (als er FMiP op het toestel aanstond voor 't resetten naar fabrieksinstellingen) is dat er om inloggegevens gevraagd worden van de oude eigenaar.

Maar als dat gebeurd dan heeft diegene niet volledig uitgelogd voor het resetten. (Dit moet namelijk gebeuren om FMiP uit te zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:56

Bob Popcorn

Plop!

iphone1984 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:57:
[...]

Oké Bedankt,

Gr
Nee, natuurlijk niet. De iPhone is weer exact zoals 'ie was uit de doos.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iphone1984
Bedankt voor de reacties,

Ik ben vandaag weer wat wijzer geworden.

Gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhatsappHack
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Bob Popcorn schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:50:
[...]

Klopt, sowieso bij gebruik van toegangscode. Bij een reset gaan de encryptiesleutels verloren en kan je als ‘t goed is weliswaar “de data” vast terughalen, maar zonder de sleutel wordt je er geen hol wijzer van.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iphone1984
Thanks!

Weet iemand toevallig ook wat dit inhoud?

Bij Vertrouwen van certificaten. 

Versie vertr. opslag 2018121000
Versie vertrouwd bestand 6

Verschild per toestel.
Bij een een ander toestel staat bijvoorbeeld:

Versie vertrouwd bestand 7

Bij een ander toestel staat zelfs helemaal niks bij versie van vertrouwd bestand.

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12:00
@iphone1984 Voor een nieuwe vraag graag weer een nieuwe TS met een duidelijke omschrijving en evt. screenshots van je vraag. Deze gaat op slot.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.