Netwerkkaart constant aan en uit na update win 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-07 20:27
Hallo allemaal,

Mijn vraag
Na het installeren van windows update (10.0.18363) gaat de netwerkkaart in mijn computer constant aan en uit.

Het gaat om een Realtek PCIe GBE family controller.

Ik zie dat terug in de melding op de taakbalk en ik zie achter in mijn computerkast dat de lampjes van de netwerkkaart uitgaan. Kort filmpje gemaakt: YouTube: Realtek netwerkkaart issue

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 10.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de driverinstallatie ongedaan gemaakt en handmatig geinstalleerd mbv software van de Realtek site.

In apparaatbeheer in het energiebeheer tab van de netwerkkaart het vinkje 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen' uitgezet.

Diverse windows troubleshoot gedraaid.

Eset NOD uit gezet.

Enige wat helpt is de windows update ongedaan maken. Dan doet mijn netwerkkaart het weer perfect.

Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Beste antwoord (via Agadir op 13-12-2019 23:34)

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-10 17:02
@Agadir Het oranje wil zeggen dat het op 100Mbit staat, als het groen is dan heeft hij 1Gbit (of andersom) dus het zit hem in de kabel of auto-negotiation, probeer eerst eens een andere kabel, en kijk dan eens bij de instellingen.

edit
In apparaatbeheer kan je zien of het apparaat echt uit gaat, bij netwerk centrum en dan adapter instellingen kan je ook zien of hij grijs wordt(uit gaat)

[ Voor 37% gewijzigd door Mel33 op 13-12-2019 09:11 ]

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Als je dan toch al een keer onder apparaat beheer gekeken hebt, heb je toen ook gekeken of er een driver-update voor die NIC is?

Rechter Muisklik op dat ding -> Update Driver (stuurprogramma) :)

[ Voor 5% gewijzigd door Will_M op 13-12-2019 01:35 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
Hi Wimmel,

Jazeker gedaan, meest recente drivers geïnstalleerd.

Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/5RJfRHF/Aantekening-2019-12-13-014816.jpg

Ik heb ook Driver Booster geïnstalleerd en ook daar wordt aangegeven dat al mijn drivers up to date zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Agadir op 13-12-2019 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
“Eset NOD uit gezet.”
Oei maar heb je de boel nog wel gescand en een malware scanner gebruikt?

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:36

Tweaker.nu

we all float down here

Hier ook hetzelfde sinds gisteren, alleen met een onboard intel kaartje. Ook netwerk wat steeds wegviel. Oplossing die tot nu werkt is dhcp uitzetten en handmatig ip-nummer, gateway en dns instellen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tweaker.nu op 13-12-2019 06:13 ]

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:09

Umbrah

The Incredible MapMan

Wacht even... Is het nou een ethernet controller (kabel), of een 802.11n controller (draadloos)? Je noemt twee soorten in je post. Welke geeft problemen, en welke heb je drivers voor gedownload? (screenshot zegt de bekabelde nic in het devmgmt screenshot)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agadir
Tweaker.nu schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 06:12:
Hier ook hetzelfde sinds gisteren, alleen met een onboard intel kaartje. Ook netwerk wat steeds wegviel. Oplossing die tot nu werkt is dhcp uitzetten en handmatig ip-nummer, gateway en dns instellen.
Bij mij gaat het volgens mij ook om een onboard kaart.

Ik heb het idee dat de kaart steeds wegvalt, zie filmpje. Niet dat het aan de instellingen van netwerk...right?

Ga het vanavond wel even proberen.
Umbrah schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 06:18:
Wacht even... Is het nou een ethernet controller (kabel), of een 802.11n controller (draadloos)? Je noemt twee soorten in je post. Welke geeft problemen, en welke heb je drivers voor gedownload? (screenshot zegt de bekabelde nic in het devmgmt screenshot)
Het gaat om de ethernet controller. Per abuis 802.11n genoemd. Driver voor de bekabelde netwerkkaart gedownload. Daarna ook nog eens zo een driver programma die alle drivers ophaalt. Voor de zekerheid. Beiden helaas geen oplossing voor het probleem.
Mel33 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 03:39:
“Eset NOD uit gezet.”
Oei maar heb je de boel nog wel gescand en een malware scanner gebruikt?
Tijdelijk (10 min) uitgezet om te checken of het aan de beveiliging lag, maar dat is het niet.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Mel33
@Agadir Het oranje wil zeggen dat het op 100Mbit staat, als het groen is dan heeft hij 1Gbit (of andersom) dus het zit hem in de kabel of auto-negotiation, probeer eerst eens een andere kabel, en kijk dan eens bij de instellingen.

edit
In apparaatbeheer kan je zien of het apparaat echt uit gaat, bij netwerk centrum en dan adapter instellingen kan je ook zien of hij grijs wordt(uit gaat)

[ Voor 37% gewijzigd door Mel33 op 13-12-2019 09:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agadir
Kabel van mn xbox ff geprobeerd en ik alles doet het weer :9~ . Simpele oplossing, voel me stupid. Super bedankt!
Pagina: 1