Toon posts:

NETBIOS en ADSL

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Okay heb dus een raar probleem wat volgens mij aan ADSL ligt.
Ik heb dus moeite om NETBIOS goed te blocken, telkens kreeg ik mijn Werkgroep en Server naam te zien.
ZoneAlarm pro kon dit met geen mogelijkheid blocken, na echt heel veel controleerwerk heb ik Black Ice ernaast gehangen en nu is die info niet meer zichtbaar.

Gisteren bij mensen Sygate geïnstalleerd en ook hier lekt Servernaam en Werkgroep naar buiten, die mensen hebben geen netwerk ik dus wel.
Heb ook andere Firewalls geprobeerd maar niets hielp.

Maar nu:
ik heb bij verschillende kabel users geïnformeerd hoe het bij hun zat, en daar zat alles dicht.
Instellingen vergeleken met elkaar en die zijn hetzelfde, waarom is het zo moeilijk om met ADSL de NETBIOS poort te blocken ?

Ligt de fout hier? Of is het met ADSL moeilijker dan bij kabel om de NETBIOS poort te blocken en waarom?

Ik vindt het gewoon wel erg toevallig waarom het bij de kabel users (@home) wel dicht zit, ook met dezelfde instellingen en andere Firewalls zoals Sygate en Tiny Firewall

--
Heb zelfs een netwerkbeheerder de instellingen laten controleren en volgens hem kloppen die.

De sites zijn

www.sdesign.com
www.grc.com

Verwijderd

Topicstarter
Kom op niemand :?, zijn hier geen ADSL users die ook zo iets hadden van het klopt niet.
Ik kom er dus niet uit, ik weet zeker dat de config goed is, ZA Pro is verder ook een goede firewall.

Dus als iemand ervaring heeft met deze problemen/tips brand los zou ik zo zeggen, en help de mede Tweaker(s) :)

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:02
via welke provider heb je je ADSL ??

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 23:06 schreef zwelgje2 het volgende:
via welke provider heb je je ADSL ??
ADSL comfort van Planet Internet

• Zwelgje
ik weet niet of je de mogelijk hebt, maar ik zit via xs4all adsl, en daar kan ik op de website aangeven dat ik GEEN netbios poorte wil doorlaten naar mijn machine toe,

tevens heb ik onder w2k (of nt4) mijn netbios bindings van mijn netwerkaart (welke aan het adsl modem hangt) verwijderd, het is dus (in tegenstelling tot wat de portscanners beweren NIET mogelijk om een connectie naar een share te maken op mijn machine (ook al staan poort 135 en 139 open, (er komt gewoonweg geen data door die poortjes,

als je dus je bindings goed hebt staan is er niks aan de hand (ik heb dit getest namelijk)

suc6

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 01 augustus 2001 23:10 schreef zwelgje2 het volgende:

tevens heb ik onder w2k (of nt4) mijn netbios bindings van mijn netwerkaart (welke aan het adsl modem hangt) verwijderd, het is

suc6
Kijk hier heb ik iets aan !, helaas is het bij Planet niet mogelijk om via de website aan te geven dat NETBIOS geblocked moet worden (niet dat ik weet).

Met de NETBIOS bindings bedoel je neem ik aan filesharing ? die staat namelijk uit.

GRC zegt ook iets van dat het niet erg is dat Servernaam en Werkgroep zichtbaar zijn, dus wat jij zegt klopt.

Heb ik het dus goed begrepen dat het aan de ISP ligt want die bepaald welke info openbaar wordt gemaakt ?

Maar in iedergeval bedankt voor de snelle en goede reactie ! :)

• Zwelgje
ja vaak 'blocken' ze bij de ISP al de standaard filesharing poorten (check de FAQ van je isp) dit doen ze om hackers voor te zijn.

bindings bedoel ik inderdaad filesharing mee,

welke os gebruik je thuis? win98 of w2k? (of nog iets anders?)

in win2k is het heel makkelijk in te stellen, gewoon bij de 'netwerkomgeving' rechtermuisknop, dan naar de netwerkaart welke op je modem zit, dan ALLE vinkjes weghalen (behalve die van TCP/IP dan)

dat is hem,

onder w98 is het hetzelfde, allen dan haal je 'bestands en printer delen voor MS netwerken' weg bij de netwerkaart welke naar je adsl modem gaat...

simpel maar effectief, en feitelijk heb je dan ook geen firewall meer nodig (heb ik ook niet, ik draai alleen maar een ftp server (poort21)...

Verwijderd

Topicstarter
Dat blocken van de provider (poorten) was nieuw voor mij, die mensen hadden geen Firewall en ME en alle poorten stonden op closed en 139 (NETBIOS) zelfs op blocked, de enigste open poort was de ICMP (8) poort.
Ik wis dus niet echt hoe dat nou mogelijk was/nu dus wel :)

Ik heb zonet van de Intern-LAN (NIC waar ADSL binnenkomt) client voor MS netwerken uitgevinkt en opnieuw gescand, en alles zat dicht zelfs alleen met ZA !!!! :9

edit:
gebruik zelf Win2k

Maar nogmaals bedankt voor je hulp !! erg goed :)
Pagina: 1