Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Allround PC - 1500 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• freekazone
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-07 22:51
Na jaren trouwe dienst van mijn huidige pc (een simpele i5 3350, 7870XT) is het toch echt tijd voor een nieuwe.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga de pc vooral gebruiken voor gamen, browsen en office gerelateerde programma's. Misschien in de toekomst de unreal engine weer oppakken als ik er tijd voor kan vrijmaken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de 1500 euro vind ik zelf een mooi bedrag, exclusief randapparatuur.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur heb ik al, daar ga ik voorlopig niet zo veel aan veranderen. Neem in ieder geval mijn 2560x1440 120hz freesync scherm mee met daarnaast een tweede monitor op 1680x1050. Heb ook nog 1 SATA SSD, een Crucial MX500, die ik ga overzetten.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle standaard componenten voor een fatsoenlijke desktop PC die toch wel wat jaren mee kan. Daarnaast kan, zeker nu de prijzen wat lager zijn, wat extra RAM geen kwaad.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet zozeer, maar sinds de introductie van Ryzen volg ik de ontwikkelingen om dan eindelijk een nieuwe build samen te stellen.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enige eis is dat de kast goed koelt. Geluidsproductie is ondergeschikt aan de koeling in mijn geval.

Ga je overklokken?
Nee, zal voor de 3700x ook niet veel uitmaken heb ik begrepen.

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik twijfel voornamelijk over de behuizing en het moederbord. Heb nu als een soort van default de Fractal Design Meshify C - TG staan. De meest logische keuze in mijn geval met wellicht een extra fan?
Daarnaast het moederbord: De Tomahawk MAX is een bordje die ik vaak aanbevolen zie worden, alleen heb ik nu noodgedwongen wifi nodig. Kwaliteit van de MSI MAX bordjes zijn over het algemeen goed lees ik, maar om nou meteen tientallen euro's uit te geven voor een wifi chip leek mij wellicht wat te veel. Wifi probleem is overigens voorlopig opgelost door een externe adapter, maar ideaal is dat ding niet. Dus, moederbord zo houden en maar wachten totdat ik weer toegang heb tot de kabel?

De complete build:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 329,-€ 329,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 110,11€ 110,11
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 444,90€ 444,90
1BehuizingenFractal Design Meshify C - TG€ 89,90€ 89,90
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 148,90€ 148,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 86,42€ 86,42
1Solid state drivesKingston A2000 1TB€ 135,52€ 135,52
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.344,75

Alle reacties

• JonathanG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-01-2023
Voor je samenstelling, mijn complimenten. Is 1 van de weinige keren dat ik een gebalanceerde build vind, die aansluit op de wensen van de TS.
Voor je issues met betrekking tot internetvebrinding. Ik zou mezelf afvragen of ik snel weer bekabeld heb. Zoja, dan tijdelijk wifidongeltje gebruiken. Zo nee, dan toch maar kijken voor of een mobo met wifi of een pci-e insteek wifi kaartje.

A good answer will come if you ask a good question

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
pricewatch: XPG SX8200 Pro 1TB is eventueel nog wat sneller en iets goedkoper

• freekazone
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 04-07 22:51
JonathanG schreef op donderdag 12 december 2019 @ 18:59:
Voor je samenstelling, mijn complimenten. Is 1 van de weinige keren dat ik een gebalanceerde build vind, die aansluit op de wensen van de TS.
Voor je issues met betrekking tot internetvebrinding. Ik zou mezelf afvragen of ik snel weer bekabeld heb. Zoja, dan tijdelijk wifidongeltje gebruiken. Zo nee, dan toch maar kijken voor of een mobo met wifi of een pci-e insteek wifi kaartje.
Best veel gelezen/bekeken qua reviews en veel ervaringen van de producten in de bijbehorende topics hier op GoT meegenomen. Op dit moment nog even lastig te zeggen hoe lang ik zonder kabel zit, maar mocht ik iets beters willen is inderdaad een pci kaartje (tijdelijk) geen slecht idee.
Mooie tip wat betreft de SSD. De A2000 is inderdaad net weer een stukje duurder. Ben er zelf niet zo bekend mee, maar krijgt geen slechte beoordelingen als ik zo een paar reviews bekijk.

Bedankt in ieder geval. Build is alleen op de SSD plek aangepast nu:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 329,-€ 329,-
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 110,90€ 110,90
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 443,50€ 443,50
1BehuizingenFractal Design Meshify C - TG€ 84,49€ 84,49
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 154,50€ 154,50
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 86,42€ 86,42
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 126,-€ 126,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.334,81

Tijd om het maar eens te bestellen!

[ Voor 49% gewijzigd door freekazone op 13-12-2019 21:45 ]

• CompyWompy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-11-2024
Zelf kwam ik ook ongeveer op deze build uit ;-) Paar vraagjes:
- moet hier nog extra koeling bij?
- is deze configuratie in de woonkamer te houden i.v.m. dB's?
- is deze build ook geschikt voor foto- en videobewerking?
- op dit moederbord kan maar 1 M2 SSD, hoeveel SATA SSD of HDD past er nog bij in de kast?
Dank!

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

CompyWompy schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 22:28:
Zelf kwam ik ook ongeveer op deze build uit ;-) Paar vraagjes:
- moet hier nog extra koeling bij?
Nee, stock koeler doet het goed maar je hoort hem wel. Eventueel nog upgraden kan.
- is deze configuratie in de woonkamer te houden i.v.m. dB's?
Zie hierboven.
- is deze build ook geschikt voor foto- en videobewerking?
Ja.
- op dit moederbord kan maar 1 M2 SSD, hoeveel SATA SSD of HDD past er nog bij in de kast?
Dank!
Dat zijn nou typisch vragen die beantwoord kunnen worden door de specificaties van de kast te bekijken, in de pricewatch geven ze zelfs aan hoe veel 3.5" en 2.5" bays er in zitten. Overigens kan ik het niet aanraden om er 6 hdds in te hangen, dan ben je beter af met een enkele xx TB schijf.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• CompyWompy
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 05-11-2024
Wintervacht, dank voor je snelle antwoord. Je hebt gelijk, ik had de specs van de kast even kunnen oproepen. Maar heb toch een waardevol advies van je gekregen ;-)

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

CompyWompy schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 23:33:
Wintervacht, dank voor je snelle antwoord. Je hebt gelijk, ik had de specs van de kast even kunnen oproepen. Maar heb toch een waardevol advies van je gekregen ;-)
Dat er in de pricewatch bijna alles wat je maar eil weten over onderdelen staat? :9
Dan heb je de vergelijker nog niet gezien!

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

Pagina: 1