Hallo Tweakers!
Ik ben toe aan een nieuwe camera. Ik heb nu een panasonic lumix fz300 en hoewel die me heel goed bevalt: mooie foto's en mega veel zoom. Is hij me vaak toch wat te groot om mee te nemen en ik merk dat ik hem daardoor vaak thuislaat. Ook is hij niet zo heel licht sterk en kan ik bijvoorbeeld geen nachtfoto's maken terwijl me dat wel leuk lijkt. Maar ik ben dus op zoek naar een kleinere systeem camera.
Ik heb al flink wat reviews zitten lezen maar ik kom er niet echt uit. Ik heb een aantal wensen:
- Moet zoeker hebben
- Liefst draaibaar scherm
- Lichtgevoelig genoeg voor nacht/avond
- Niet te groot
- Gemakkelijk in gebruik
- stofdicht is een pré maar niet te vinden.
Mijn vraag: Welke systeemcamera is de beste keuze voor een budget van rond de 500 euro.
Ik heb een lijstje opgesteld met de volgende camera's:
- Canon EOS M50
- Sony Alpha a6000
- Olympus OM-D E-M10 mark II
- Fujifilm X-T100
Wat zouden jullie aanraden?
Thanks!
Ik ben toe aan een nieuwe camera. Ik heb nu een panasonic lumix fz300 en hoewel die me heel goed bevalt: mooie foto's en mega veel zoom. Is hij me vaak toch wat te groot om mee te nemen en ik merk dat ik hem daardoor vaak thuislaat. Ook is hij niet zo heel licht sterk en kan ik bijvoorbeeld geen nachtfoto's maken terwijl me dat wel leuk lijkt. Maar ik ben dus op zoek naar een kleinere systeem camera.
Ik heb al flink wat reviews zitten lezen maar ik kom er niet echt uit. Ik heb een aantal wensen:
- Moet zoeker hebben
- Liefst draaibaar scherm
- Lichtgevoelig genoeg voor nacht/avond
- Niet te groot
- Gemakkelijk in gebruik
- stofdicht is een pré maar niet te vinden.
Mijn vraag: Welke systeemcamera is de beste keuze voor een budget van rond de 500 euro.
Ik heb een lijstje opgesteld met de volgende camera's:
- Canon EOS M50
- Sony Alpha a6000
- Olympus OM-D E-M10 mark II
- Fujifilm X-T100
Wat zouden jullie aanraden?
Thanks!