Vraag

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:35
Ik heb wat advies nodig voor mijn situatie op werk. Kan niet echt vergelijkbare topics vinden..

Situatie: werkgever heeft aangegeven te gaan verhuizen in Q2 2020.
Huidige locatie: Amsterdam Zuid. Vanaf mijn huis in Haarlem, deur tot deur: 20-40 minuten, afhankelijk van verkeer.
Nieuwe locatie: Amsterdam Zuid-Oost. Vanaf mijn huis in Haarlem, deur tot deur: 40-60 minuten, afhankelijk van verkeer.

Ik ben in Juni 2019 begonnen bij deze werkgever. Locatie speelde een belangrijke rol: ik heb een zoontje van 1,5 jaar en hij gaat 3x per week naar de opvang. Sinds juni gaat hij naar de opvang naast mijn werk, ik neem hem dus mee in de bus 3x per week. Vrouw werkt full time en onregelmatig, dus vandaar breng/haal ik hem van de opvang.

Nu op de nieuwe locatie zit ook een opvang, maar 40-60 minuten enkele reis zie ik niet zitten. Wel mogelijk maar dit is simpelweg te lang voor hem. Begint te schreeuwen in de bus, wil rennen, overal aan zitten etc. etc.

Nu heb ik drie opties denk ik:
1. Naar nieuwe opvang naast werkgever, dus 40-60 minuten enkele reis.
2. Opvang zoeken bij mijn huis. ’s Ochtends vroeg brengen en vroeg weg van werk (rond 16:30-17:00) zodat ik hem op tijd op kan halen.
3. Veranderen van werkgever.

Werkgever geeft aan wel na te willen denken over 1 of 2 dagen thuis werken, parkeerplek bij werk voor 1 of 2 dagen per week of een soort combinatie. Dat zou dus bij optie 2 kunnen. Garanties kunnen voorlopig niet gegeven worden.

Werk is erg leuk, nieuwe werkgever zoeken zou kunnen, niet ideaal natuurlijk. Huidige locatie is heerlijk, korte reistijd, Amsterdam Zuid is leuk. Zuid-Oost is een heel stuk minder..

Ik neig naar de 3e optie, als zij willen verhuizen dan is dat prima, maar dan zonder mij. Misschien denk ik wat te makkelijk? Natuurlijk hangt het er allemaal vanaf hoe leuk ik mijn werk vind en of ik het naar mijn zin heb hier. Nu is het hardstikke leuk, maar ik ben bang dat het in Zuid-Oost het toch een stuk minder zal zijn..

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• garriej
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-08 15:58

garriej

Ik las ondertieten.

Tsja, dat blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Je zit nu goed op je plek als ik het hoor, leuk werk, met leuke collega's neem ik aan. Hier gaat de locatie niet zoveel aan veranderen. Werk en collega's blijven hetzelfde. De langere reistijd is natuurlijk vervelend.

De opties die de werkgever bied vind ik netjes, zijn dit werkbare oplossingen voor jou? Je hoeft niet nu gelijk weg natuurlijk, je kan ook in Q3 2020 nog iets anders zoeken, kijk of het bevalt.

Acties:
  • +29 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ben ik nu raar als je van werkgever wil gaan switchen als het maar 20 minuten verschil is in reistijd (enkele reis) ???

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Longcat
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12-08 12:37
@RaZ Het blijft een verdubbeling van de reistijd.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19-09 14:44
evleerdam schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:48:
Werkgever geeft aan wel na te willen denken over 1 of 2 dagen thuis werken, parkeerplek bij werk voor 1 of 2 dagen per week of een soort combinatie. Dat zou dus bij optie 2 kunnen. Garanties kunnen voorlopig niet gegeven worden.
Dat klinkt als een heel redelijk compromis.
De werkgever wil jou het liefst wel meeverhuizen, denk ik. :)
Toezeggingen zullen ze dan wel moeten geven, lijkt me.

Uiteindelijk is het een persoonlijke keuze die wij moeilijk voor jou kunnen maken.
Je vraagt om advies, maar wat wil je precies vragen/ weten?

[ Voor 4% gewijzigd door daan! op 12-12-2019 17:14 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Longcat schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:12:
Dat is van 2 minuten reistijd naar 4 minuten reistijd ook....

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Longcat schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:12:
Nee. Dat is afhankelijk van het verkeer.

Haarlem -> Amsterdam Zuid kan 40 minuten duren
Haarlem -> Amsterdam Zuid Oost kan 40 minuten duren (of 20 minuten langer, afhankelijk van het verkeer).

Met die kleine is dat 3 van de 5 werkdagen, dat dat kind vervelend wordt als de rit langer duurt dan 40 minuten.

Het is afhankelijk van het verkeer. Misschien is de verbinding wel beter naar Zuid Oost ;)

Ik vind dat toch een apparte kijk op om van werkgever te gaan switchen. Maargoed, dat is mijn bescheiden mening.

Misschien is de TS wel sneller met een scootertje ofzo. :P

[ Voor 4% gewijzigd door RaZ op 12-12-2019 17:19 ]

Ey!! Macarena \o/

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 22:53
RaZ schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:07:
Ben ik nu raar als je van werkgever wil gaan switchen als het maar 20 minuten verschil is in reistijd (enkele reis) ???
Ik denk dat de grootste uitdaging zijn zoontje van 1,5 icm opvang is. Wat ik me heel goed kan voorstellen. Het is echter zeker niet ondoenlijk, dus ik zou het zeker proberen icm een voorstel van de werkgever om 2 dagen thuis te werken.

Zelf heb ik 30-60 min reistijd en moet ik 2 dagen per week mijn zoontje brengen en halen van de opvang en dat zijn wel pittige dagen, maar zeker geen reden voor mij om dichter bij huis te gaan werken.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Als je bewust de keuze hebt gemaakt om dicht bij je huis te werken, dan kan 20 minuten erbij best veel zijn. Niet iedereen van ons vind het fijn om veel te reizen en alle zaken die erbij komen.

Ik reis zelf veel, maar dat hoort bij mijn functie, alleen ik snap best dat bijvoorbeeld collega's van mij wel eens de keuze maken om dan bij een eindklant te gaan werken, om zo minder reistijd te hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 08:18

SeatRider

Hips don't lie

Maar begrijp ik het nu goed dat TS met de BUS gaat, en niet met de auto? Is daar niet wat winst te behalen? En als er al niet geparkeerd kan worden bij het werk (maar, zo lastig is Zuid-Oost nu ook weer niet), dan met de auto het kind naar de opvang brengen en doorrijden naar Park&Ride plaats en vanaf daar de laatste paar haltes met de bus naar het werk?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hydra
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08 17:09
RaZ schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:17:
Ik vind dat toch een apparte kijk op om van werkgever te gaan switchen. Maargoed, dat is mijn bescheiden mening.
Waar de TS weinig aan heeft, dat soort overwegingen zijn nogal persoonlijk. En volgens mij het nogal gangbaar dat mensen de driehoek reistijd, salaris en werkinhoud proberen te optimaliseren. 20 minuten extra reistijd is gewoon een flinke hap uit je dag.

https://niels.nu

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Hydra schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:25:
[...]

Waar de TS weinig aan heeft, dat soort overwegingen zijn nogal persoonlijk. En volgens mij het nogal gangbaar dat mensen de driehoek reistijd, salaris en werkinhoud proberen te optimaliseren. 20 minuten extra reistijd is gewoon een flinke hap uit je dag.
Dat is een keuze inderdaad. Ieders goed recht :Y

offtopic:
Als je max 20 tot 40 minuten in het OV wil zitten, ben ik benieuwd of er concurentiebeding is, en of daar een straal bij staat. Als je nieuw werk wil zoeken, en het kost je 60-80 minuten met het OV, dan heb je je niet in je voet geschoten, nee dan heb je tegen een mijn aan lopen schoppen.

Ey!! Macarena \o/

• Hydra
  • Laatst online: 21-08 17:09
RaZ schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:33:
offtopic:
Als je max 20 tot 40 minuten in het OV wil zitten, ben ik benieuwd of er concurentiebeding is, en of daar een straal bij staat. Als je nieuw werk wil zoeken, en het kost je 60-80 minuten met het OV, dan heb je je niet in je voet geschoten, nee dan heb je tegen een mijn aan lopen schoppen.
Een dergelijk concurrentiebeding houdt vrijwel nooit stand.

https://niels.nu

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• EiT
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:17

EiT

Zoek een opvang in de buurt, ga je toch op korte termijn nodig hebben ivm school.

Dit ga je hoop ik toch wel rond je huis doen ivm vriendjes.

Druk en zetfouten voorbehouden.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Wim-Bart
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-01-2021

Wim-Bart

Zie signature voor een baan.

Werkgever wisselen zou ik nooit doen, zeker wanneer ik hoor hoe je werkgever er mee om gaat. Zo iets kan je bij 99,999% alleen maar van dromen.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarloesX
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 21:52
Persoonlijk zou ik voor optie 1 gaan. Je zoontje blijft niet eeuwig 1,5. In Q2 wordt ie dan waarschijnlijk 2 en gaat het al wat beter.

Zelf zou ik hem dan ook gewoon lekker filmpjes laten kijken. Niet geheel pedagogisch verantwoord, maar wel praktisch.

Mocht het helemaal niet gaan, dan kun je altijd nog verder zoeken. Bij een volgende baan staat het dan ook wat beter dat je het wel geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 17:32
@evleerdam Een leuke baan is goud waard, en deze werkgever is ook nog eens flexibel, zijn allemaal dikke plussen. Een baan bepaald zoveel van je gemoedstoestand enz, dan zou ik de reistijd voor lief nemen, je zoontje zal idd groeien en misschien wel wennen aan de rit. kijk het eerst even aan, is mijn advies.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luchtbakker
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:14

Luchtbakker

Elke dag een "beetje" beter

20 minuten extra reistijd en maximaal 1 uur is nog heel normaal.

De reistijd is vaak afhankelijk van wanneer je vertrekt. Mijn werkgever is erg flexibel. Ik begin wat eerder en ga wat eerder naar huis om de drukte in het verkeer te vermijden.

Wellicht kan jij dat ook?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OmeJoyo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20:50

OmeJoyo

This is me

Luchtbakker schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 06:32:

De reistijd is vaak afhankelijk van wanneer je vertrekt. Mijn werkgever is erg flexibel. Ik begin wat eerder en ga wat eerder naar huis om de drukte in het verkeer te vermijden.

Normaal is altijd subjectief, ik werk nu 25 minuten van huis, ik zou nooit meer terug willen naar meer als 40 minuten omdat ik weet dat ik me daar dood aan erger.

Het is gewoon een persoonlijke keuze.

De optie die jij geeft zou natuurlijk wel top zijn, ik kan gelukkig ook heel vroeg beginnen en heb dus nooit file.

Never attribute to malice what can be adequately explained by stupidity

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

In het "wat verdient de GoT'er" topic steken we elkaar de ogen uit om 100 euro bruto per maand meer of meer (bij wijze van). Geef je echter aan dat je drie uur extra reistijd per week krijgt zonder enige compensatie dan is dat heel normaal. Die drie uur zijn ook wat waard.

Afhankelijk van het afgesproken mobiliteitsplan kun je er zelfs nog in geld op achteruit gaan ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19-09 16:52
Vat je het niet te zwaar op? Van zuid naar zuidoost is pakweg 5 kilometer verderop. Het is niet alsof de van Amsterdam naar Den Helder verhuizen ofzo.

Ik vind dat je werkgever zich van een zeer goede kant laat zien met het aanbod tot gedeeltelijk thuiswerken. Per saldo gaat je reistijd per week niet eens omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-09 12:06
Neem in je beslissing ook mee dat je eigenlijk een tijdelijke oplossing voor 2,5 jaar zoekt. Je zoontje is nu 1,5 en als hij 4 wordt gaat hij naar school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. W
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-09 21:51
Interessant al die verschillende opmerkingen, maar volgens mij is dit iets waar alleen jij antwoord op kan geven. Wij kunnen alleen aangeven wat wij zouden doen in die situatie (en zoals je kan lezen is dat erg verschillend).

Zelf heb ik een vergelijkbare situatie gehad.
Ik ging van 30 minuten naar 45 minuten reistijd en een grotere kans op files. En hoewel ik met plezier naar mijn werk ging (zowel qua werk als collega's) ben ik toch overgestapt.
De redenen voor mij waren én de reistijd (Ik heb met mezelf afgesproken dat ik maximaal circa 30 minuten naar mijn standplaats wil rijden zodat ik zo veel mogelijk thuis ben en niet onderweg) én een kind dat naar de opvang moet en ik later ook naar de basisschool wil brengen.

Als ik dus in jouw schoenen zou staan, zal ik ook overstappen. Ondanks dat je baas zeker lijkt mee te willen denken naar een oplossing. Mr.W ziet de optie van thuiswerken niet als tegemoetkoming, maar als iets gewoons. Misschien is hij in zijn sector verwend :X

In mijn geval ben ik er zelfs op vooruit gegaan qua werkgever en werk.

Voor de rest kan ik je niet veel meer dan wijsheid wensen bij het maken van deze beslissing!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Ja, ik vind 5x40 minuten p.w. onbetaald werken ook een dealbreaker. Mijn huidige werkgever ziet reistijd als werktijd en dan is het natuurlijk een ander verhaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk 15 min van huis en de opvang gast ouder zit in de wijk. Op 5 min van huis ideaal.

Zou eens zoeken naar zulke opties

Ik moet er niet aan denken 60min reistijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 09:51

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Ik mis optie 4. Een opvang in de buurt van je woning zoeken, dan hoeft je zoontje helemaal niet met de bus te reizen. :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
Ik zou voor optie 1 of 2 gaan... je zoon blijft niet eeuwig 1,5 jaar oud, en meteen je baan opgeven om een probleem op te lossen wat waarschijnlijk binnen enige tijd vanzelf weggaat lijkt me eerlijk gezegd niet de beste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 16:37
Question Mark schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:14:
[...]

Ik mis optie 4. Een opvang in de buurt van je woning zoeken, dan hoeft je zoontje helemaal niet met de bus te reizen. :)
Dat is toch optie 2?
2. Opvang zoeken bij mijn huis. ’s Ochtends vroeg brengen en vroeg weg van werk (rond 16:30-17:00) zodat ik hem op tijd op kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micio Nero
  • Registratie: December 2011
  • Niet online
[...]

Dat is dus optie 2. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 00:15

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik neem aan dat je zoontje geen beperking heeft o.i.d. (hij gaat immers naar een reguliere opvang)? Wat is dan de reden dat hij niet eens een uurtje stil kan zitten in de auto? Dat is naar mijn idee toch echt geen normaal gedrag, kinderen -ook van die leeftijd- kunnen dat over het algemeen best.

Dat hij het niet wíl, is een ander verhaal. Maar daarvoor ben jij de opvoeder, dus dat is aan te leren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Zo raar vind ik dat niet hoor. Als je kinderen hebt en je partner werkt ook gewoon dan is tijd gewoon erg waardevol. Als mijn werkgever van stadsdeel zou verhuizen dan zou ik ook wel even moeten nadenken of dit nog is wat ik wil.

Uiteindelijk zal de TS best zijn gevoel moeten volgen. Tijd met zijn gezin is duidelijk belangrijk maar uiteraard is een leuke baan dat ook. Persoonlijk zou ik zelf eerst proberen mee te verhuizen, zeker als de werkgever wat wil meewerken. Ontslag nemen kan nog altijd.

Overigens zou ik ook niet 2x een uur met mijn kinderen willen reizen elke dag. Ze zouden dat wel kunnen maar ik spendeer mijn tijd met hen liever anders.

[ Voor 9% gewijzigd door Admiral Freebee op 13-12-2019 09:39 ]

Acties:
  • +16 Henk 'm!

Verwijderd

Icephase schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:33:
Ik neem aan dat je zoontje geen beperking heeft o.i.d. (hij gaat immers naar een reguliere opvang)? Wat is dan de reden dat hij niet eens een uurtje stil kan zitten in de auto? Dat is naar mijn idee toch echt geen normaal gedrag, kinderen -ook van die leeftijd- kunnen dat over het algemeen best.

Dat hij het niet wíl, is een ander verhaal. Maar daarvoor ben jij de opvoeder, dus dat is aan te leren.
Heb je zelf kids ? Ik denk het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mddd
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
@evleerdam Ik adviseer ook optie 2: andere opvang zoeken. Je moet dat toch een keer, zoals anderen ook al hebben gezegd. En ik kan uit eigen ervaring zeggen, het is fijn om in de buurt van huis je kind weg te brengen, thuis te werken en dan weer op te halen. Dan heb je eigenlijk best een relaxte werkdag met juist minder reistijd. Geen stress dat je door file of ov-storing laat bent met ophalen, etc. Als je werk het toelaat natuurlijk, maar je werkgever heeft al aangegeven dat dit mogelijk zou zijn voor een deel van de dagen.

Bijkomend voordeel is ook, als je vrouw haar werk het toelaat kan zij hem ook halen/brengen. Dit maakt het opvang (en later school) gebeuren ook meer een gedeelde ervaring wat in mijn ervaring positief is, je krijgt beide meer mee van wat je kind doet en meemaakt.

PV : 4650 Wp : 15 x AEG AS-M60XB-310 + GoodWe 4200D-NS : PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DeBolle
  • Laatst online: 22:41

DeBolle

Volgens mij ligt dat anders

Overweeg ook verhuizing. Zelf na wijziging van werkplek gedaan. Reistijd ging daarmee terug van 70 minuten per auto naar 12 minuten op de fiets. De toegenomen vrije tijd per dag is het alleen al waard, om over de afgenomen kosten maar te zwijgen.

Specs ... maar nog twee jaar zes maanden en dan weer 130!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 16:53
Of een verdubbeling van reistijd acceptabel is, is voor iedereen anders.
Ik heb vrijwel altijd nog 45 á 60 minuten in de auto mogen zitten, enkele reis. Dat kost je dus grofweg 10u per week, 10u die ik niet kan besteden aan iets anders.
Dat is een keuze, voor nu, maar ik zou maar wat graag maximaal een half uur willen reizen in de toekomst.

Ik heb geen kinderen, maar ik vind het werk af laten hangen van de opvang/kinderen in dit specifieke geval wel een lastige. Leuk werk is goud waard namelijk.
De situatie m.b.t. de dagelijkse opvang is van tijdelijke aard, hij wordt vanzelf ouder en gaat naar school. Je kunt dus even een paar jaar doorbijten met de situatie (waarin je werkgever je behoorlijk tegemoet komt moet ik zeggen!) of gelijk op zoek gaan naar iets anders. Sowieso is je zoontje Q2 2020 al dik twee jaar oud wat wellicht qua reizen ook een wereld van verschil is.

Ik zou het eerst maar eens proberen, wie weet is het te overzien. Iets anders opzoek kan eind 2020 ook nog altijd :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online

We hebben het niet erover dat hij met kerst een keer een uur in de auto/bus moet zitten naar oma toe, maar dat hij twee keer per dag een uur moet stil zitten. Daar zou ik ook behoorlijk genoeg van krijgen, en ik ben geen 1.5 jaar.

Ik heb ook geen kinderen, maar voor mij zou een half uur reistijd ook wel het maximum zijn. Komt daar 20 minuten bij dan neem ik of ontslag of ik verhuis. (Tenzij er verzachtende omstandigheden zijn, zoals mogen reizen onder werktijd). Ik ga echt niet bijna een uur enkele reis twee keer per dag voor mijn werk doen. Andere doen dat wel, dus het blijft een persoonlijke afweging. En daarom is het ook lastig TS te adviseren (behalve dat ik wel ervoor zou kiezen om dan opvang in de buurt van waar je woont te doen). De vraag is ook hoe makkelijk je ander werk vindt dichter in de buurt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:30

LankHoar

Langharig tuig

Wim-Bart schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:12:
Werkgever wisselen zou ik nooit doen, zeker wanneer ik hoor hoe je werkgever er mee om gaat. Zo iets kan je bij 99,999% alleen maar van dromen.
Je reactie krijgt veel plusjes, maar mij ontgaat een beetje waarom. Wat is er zo bijzonder aan deze werkgever dat je nooit zou wisselen (eigenlijk, door het "zeker" zou je sowieso al niet van werkgever wisselen blijkbaar, maar dat ter zijde)? Hij heeft nog niets toegezegd, alleen dat er nagedacht zal worden over de eventuele mogelijkheid van 1-2 dagen per week thuiswerken en/of 1-2 dagen per week een parkeerplek tot je beschikking krijgen. Wat is daar zo speciaal aan? Je zit dan nog met minstens 1, en maximaal 3 dagen zonder goede oplossing. Overigens helpt het hebben van een parkeerplek ook niet met het verzachten van de reistijd-pijn lijkt me.

Een beetje moderne werkgever geeft je de mogelijkheid tot thuiswerken, ongeacht verhuizing o.i.d. en daar hoeft dan niet "over nagedacht" te worden maar is gewoon standaard. Niet heel bijzonder dus lijkt me, en zeker geen hoofdreden om niet van WG te wisselen voor mij.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:33
Ik zou voor optie 1 gaan, om op voorhand al te vertrekken vind ik wel wat radicaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
Bedankt voor alle reacties. Het is inderdaad een persoonlijke keuze, ik zoek meer wat hulp bij vragen als:

- Wat kan ik van mijn werkgever verwachten? Vergoeding, thuis werken, parkeerplek. Iets dat ik kan eisen?
- Wat kan mijn werkgever van mij verwachten?

Ik zal op wat vragen reageren hier:
garriej schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:54:
Tsja, dat blijft natuurlijk een persoonlijke keuze. Je zit nu goed op je plek als ik het hoor, leuk werk, met leuke collega's neem ik aan. Hier gaat de locatie niet zoveel aan veranderen. Werk en collega's blijven hetzelfde. De langere reistijd is natuurlijk vervelend.

De opties die de werkgever bied vind ik netjes, zijn dit werkbare oplossingen voor jou? Je hoeft niet nu gelijk weg natuurlijk, je kan ook in Q3 2020 nog iets anders zoeken, kijk of het bevalt.
Het is werkbaar, maar handig is het niet. Thuis werken is niet handig in mijn positie, parkeerplek bij kantoor lost niets op en reistijd blijft. Sowieso zijn er geen garanties, ik weet niet of dit loze beloftes zijn.
RaZ schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:17:
[...]

Nee. Dat is afhankelijk van het verkeer.

Haarlem -> Amsterdam Zuid kan 40 minuten duren
Haarlem -> Amsterdam Zuid Oost kan 40 minuten duren (of 20 minuten langer, afhankelijk van het verkeer).

Met die kleine is dat 3 van de 5 werkdagen, dat dat kind vervelend wordt als de rit langer duurt dan 40 minuten.

Het is afhankelijk van het verkeer. Misschien is de verbinding wel beter naar Zuid Oost ;)

Misschien is de TS wel sneller met een scootertje ofzo. :P
Verbinding is grotendeels hetzelfde naar Zuid en naar Zuid Oost, alleen wat verder.

SeatRider schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:25:

Maar begrijp ik het nu goed dat TS met de BUS gaat, en niet met de auto? Is daar niet wat winst te behalen? En als er al niet geparkeerd kan worden bij het werk (maar, zo lastig is Zuid-Oost nu ook weer niet), dan met de auto het kind naar de opvang brengen en doorrijden naar Park&Ride plaats en vanaf daar de laatste paar haltes met de bus naar het werk?
Ik weet niet of je bekend bent in de Zuid-As van Amsterdam, maar parkeren is 5 euro per uur. Daarnaast is een auto niet veel sneller dan de bus, aangezien je over dezelfde weg rijdt. Bus is vaak nog sneller aangezien die langs een file mag rijden.
Luchtbakker schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 06:32:

In principe wel, maar ik zit dus vast aan de opvang van mn zoon. Die gaat om 7 uur open en 18.30 dicht.
[...]

Dat is optie 2.

Geen beperking, het gaat om een bus ipv auto. Als je kinderen hebt dan weet je hoe lastig dat kan zijn..

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-09 01:02
Kan je kind niet naar de opvang in Haarlem?

Weet niet waar je in Haarlem woont maar bus 255 rijdt rechtstreeks door naar de bijlmer. Ik zit in hetzelfde schuitje waarbij mijn zoontje hier bij de opvang 300 meter verderop gaat en eigenlijk met bus 255 binnen 40 minuten in de arena ben. Dit vanaf halte Burg. Reinaldapark.

Nou pak ik de motor waarbij mijn reistijd 20-30 minuten is maar ik ben altijd voor 18:00 thuis waarbij ik lopend naar de opvang ga.
Note: Vrouw brengt kind in de ochtend naar de opvang, ik haal hem daarna weer op.

[ Voor 11% gewijzigd door com2,1ghz op 13-12-2019 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 10:55
evleerdam schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:48:Amsterdam Zuid is leuk. Zuid-Oost is een heel stuk minder.
Vieze yup ;)

Hoe flexibel is je werk(gever) met werktijden? Buiten de spits is het prima te doen rondom Amsterdam. OV zuigt op die afstand ja, misschien dat je precies met die snelbus uitkomt die al genoemd werd, maar om eerlijk te zijn, dan zit ik zelf liever in de file. Of eigenlijk liever maar verhuizen/andere baan. Ik zou het even aanzien, jezelf een paar maanden geven, verschillende opties uitproberen misschien, en als je er dan nog steeds de pest in hebt, maar eens de drastische opties overwegen.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 09:39:
[...]

Heb je zelf kids ? Ik denk het niet.
Jazeker. Praktijkervaring zat. Kinderen zijn heel flexibel en leren dingen snel aan. Maar als jij als ouder direct al de instelling hebt dat je kind 'niet een uur kan stilzitten' zullen ze dat natuurlijk ook nooit gaan doen...
evleerdam schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:38:
[knip]

Geen beperking, het gaat om een bus ipv auto. Als je kinderen hebt dan weet je hoe lastig dat kan zijn..
Ik weet inderdaad dat het lastig kan zijn. Maar alles aan kinderen kan lastig zijn, dus je moet er wel energie in stoppen en doorzetten. Dat is in het begin lastig, vermoeiend en vervelend, maar uiteindelijk levert het je wel flink wat op. Nu loop je daar naar mijn idee iets te makkelijk voor weg (maar toegegeven; dat is alleen gebaseerd op wat je hier schrijft, niet op de werkelijkheid die misschien anders is?).

[ Voor 45% gewijzigd door Icephase op 13-12-2019 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Icephase schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:05:
[...]

Jazeker. Praktijkervaring zat. Kinderen zijn heel flexibel en leren dingen snel aan. Maar als jij als ouder direct al de instelling hebt dat je kind 'niet een uur kan stilzitten' zullen ze dat natuurlijk ook nooit gaan doen...
Hier heb je nauwelijks controle over. Soms werkt niets en dan is dat vervelend als je dat dagelijks moet meemaken. Het zijn kinderen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ga voor optie 1, kijk of je op de drukkere dagen thuis kan werken zodat je op de rustigere dagen (woensdag en vrijdag in ieder geval) kan profiteren van een zo kort mogelijke reistijd. Wellicht kan je nog een dag met de auto waardoor je in principe maar twee dagen met de bus zit.
Werkt het in de praktijk echt niet dan kan je alsnog besluiten van werkgever te wisselen.

Vergeet ook niet dat je zoontje ook ouder wordt, langer stil zitten moet steeds makkelijker worden.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

Ik weet inderdaad dat het lastig kan zijn. Maar alles aan kinderen kan lastig zijn, dus je moet er wel energie in stoppen en doorzetten. Dat is in het begin lastig, vermoeiend en vervelend, maar uiteindelijk levert het je wel flink wat op. Nu loop je daar naar mijn idee iets te makkelijk voor weg (maar toegegeven; dat is alleen gebaseerd op wat je hier schrijft, niet op de werkelijkheid die misschien anders is?).
In zou mijn kids dat niet eens aan doen 2x per dag een uur in de bus. In werk juist dicht bij huis zodat ik meer tijd met de kids kan door brengen met leuke dingen doen ipv nutteloos in de auto of bus zitten. Ze kunnen het zeker wel .maar da's een andere discussie

Elke dag 2 uur is 10 uur per week ruim 400 uur per jaar wat je verspeelt om leuke dingen te Kunnen doen. Maar goed jou keuze gelukkig niet de mijne .

Mijn gezin staat op 1 werken kan je overal wel .staar je daar vooral niet blind op.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

com2,1ghz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:15:
[...]

Hier heb je nauwelijks controle over. Soms werkt niets en dan is dat vervelend als je dat dagelijks moet meemaken. Het zijn kinderen namelijk.
Dit hoor ik inderdaad heel vaak. Ik werk vaak met pedagogen en ben inmiddels overtuigd van het tegendeel; kinderen kunnen alles leren alleen is het een kwestie van willen en de juiste methode. Daar moet je als ouder wel in willen investeren, anders houdt het inderdaad op. Maar schuif dat dan niet af op de kinderen, dat ligt echt aan jou als ouder.

Anders wordt het als kinderen een beperking hebben, dan heb je inderdaad andere hulp nodig.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:17:
[...]

In zou mijn kids dat niet eens aan doen 2x per dag een uur in de bus. In werk juist dicht bij huis zodat ik meer tijd met de kids kan door brengen met leuke dingen doen ipv nutteloos in de auto of bus zitten. Ze kunnen het zeker wel .maar da's een andere discussie

Elke dag 2 uur is 10 uur per week ruim 400 uur per jaar wat je verspeelt om leuke dingen te Kunnen doen. Maar goed jou keuze gelukkig niet de mijne .

Mijn gezin staat op 1 werken kan je overal wel .staar je daar vooral niet blind op.
Heel mooi, maar dat is inderdaad een andere discussie. Ik ben met je eens dat je het misschien niet zou moeten willen, maar het ging hier over het kúnnen.

[ Voor 35% gewijzigd door Icephase op 13-12-2019 11:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Icephase schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:17:
[...]

Dit hoor ik inderdaad heel vaak. Ik werk vaak met pedagogen en ben inmiddels overtuigd van het tegendeel; kinderen kunnen alles leren alleen is het een kwestie van willen en de juiste methode. Daar moet je als ouder wel in willen investeren, anders houdt het inderdaad op. Maar schuif dat dan niet af op de kinderen, dat ligt echt aan jou als ouder.

Anders wordt het als kinderen een beperking hebben, dan heb je inderdaad andere hulp nodig.
Ja leuk laten we de hele dag politie agentje spelen :( .
Laar kinderen toch gewoon kind zijn ipv van die gedrilde soldaatjes
Zo'n ouder wil k van me leven niet zijn. Verschrikkelijk

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2019 11:20 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:19:
[...]

Mwoah van regels en regelmaat is nog nooit iemand slechter geworden hoor. Voor alles is ruimte, maar als je als ouder serieus overweegt om van baan te veranderen alléén maar omdat je kind 'niet een uur stil kan zitten' heb je het echt over het andere uiterste van wat jij hier beschrijft als 'gedrilde soldaatjes'. Er is een heel groot middengebied. Maar ja, dat discussieert zo lastig hè?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:30

LankHoar

Langharig tuig

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:19:
[...]

Je mist een groot deel op het spectrum "gedrild soldaatje" tot "vogelvrij kind dat alles mag wat ie wil". Maar volgens mij gaat dit inmiddels niet echt meer over de aard van het probleem, want TS vind gewoon de langere reistijd vervelend, al dan niet met kind.

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

LankHoar schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:22:
[...]

Je mist een groot deel op het spectrum "gedrild soldaatje" tot "vogelvrij kind dat alles mag wat ie wil". Maar volgens mij gaat dit inmiddels niet echt meer over de aard van het probleem, want TS vind gewoon de langere reistijd vervelend, al dan niet met kind.
Die van mij zitten er tussen in. Ik vind het prima zo.
Houdt vooral leuk zo samen.

Ik zou dat ook niet willen. Ik zou dus fijn opzoek gaan maar een baan dichter bij

@B-Real geloof me dat je als je straks kids hebt dat je dan zegt tijd met je gezin is nog veel meer waard dan die baan. Werken kan overal wel .tijd door brengen met je kids is onbetaalbaar.

Een van mijn vorige werkgevers wilde/dwong dat ik weer 5 dagen ging werken ivm 4 .kreeg wel meer betaald maar dat vond ik maar niks want dan had ik 1 dag minder tijd om.met mijn kindjes leuke dingen te doen.

Uit eindelijk met een grote glimlach me ontslag aangeboden. Een week later had ik al weer een andere baan

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2019 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

Icephase schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:21:
[...]

Mwoah van regels en regelmaat is nog nooit iemand slechter geworden hoor. Voor alles is ruimte, maar als je als ouder serieus overweegt om van baan te veranderen alléén maar omdat je kind 'niet een uur stil kan zitten' heb je het echt over het andere uiterste van wat jij hier beschrijft als 'gedrilde soldaatjes'. Er is een heel groot middengebied. Maar ja, dat discussieert zo lastig hè?
Sterker nog, wanneer hij op die leeftijd al geen ouderlijk overwicht heeft dan houd ik mijn hart vast. Maar wat ik mis is, waarin komt zijn vrouw/vriendin hem tegemoet in de oplossing, het lijkt er op dat hij aan alle kanten overlopen wordt, door de kleine en de vrouw.

Beheerders, Consultants, Servicedesk medewerkers. We zoeken het allemaal. Stuur mij een PM voor meer info of kijk hier De mooiste ICT'er van Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Wim-Bart schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:54:
[...]

Sterker nog, wanneer hij op die leeftijd al geen ouderlijk overwicht heeft dan houd ik mijn hart vast. Maar wat ik mis is, waarin komt zijn vrouw/vriendin hem tegemoet in de oplossing, het lijkt er op dat hij aan alle kanten overlopen wordt, door de kleine en de vrouw.
Onregelmatige werktijden. Die wil natuurlijk ook niet 40-60 minuten OV'en naar een opvang vlakbij de TS z'n werk in Zuid Oost..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gijsje22
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Ehm, alleen gaan we nu heel erg buiten de discussie om. De vraag van TS was een andere. Ik denk alleen dat je weinig meer van een werkgever mag verwachten dan dat hij je nu al aangeboden heeft. Het gaat maar een klein stukje verder, dat dit leidt tot iets meer reistijd het zij zo. Het is niet dat de vestiging opeens naar Utrecht verplaatst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
com2,1ghz schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:44:
Kan je kind niet naar de opvang in Haarlem?

Weet niet waar je in Haarlem woont maar bus 255 rijdt rechtstreeks door naar de bijlmer. Ik zit in hetzelfde schuitje waarbij mijn zoontje hier bij de opvang 300 meter verderop gaat en eigenlijk met bus 255 binnen 40 minuten in de arena ben. Dit vanaf halte Burg. Reinaldapark.

Nou pak ik de motor waarbij mijn reistijd 20-30 minuten is maar ik ben altijd voor 18:00 thuis waarbij ik lopend naar de opvang ga.
Note: Vrouw brengt kind in de ochtend naar de opvang, ik haal hem daarna weer op.
Ja, die bus ben ik van plan dan te nemen. Dit is mijn optie 2. Kind naar Partou bij het ziekenhuis/burg Reinaldapark.

Punt daarbij is dat het inderdaad 40 mins duurt in de bus, plus van mijn huis naar de bus en reizen bij de arena, zit je al snel aan een uur. Die kinderopvang gaat al om 18.00 dicht, dus moet je zeker 17.00 in de bus zitten, bij voorkeur nog eerder. Oftewel rond 16.30 vertrekken van werk..
Wim-Bart schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 12:54:
[...]

Vrouw werkt in een restaurant, 4 dagen van 16.00-23.00, alhoewel dat vrij onregelmatig is. Ze werkt woensdag/donderdag/vrijdag/zaterdag. Maandag en dinsdag zorgt zij dus voor de kleine. Andere dagen zou ze hem eventueel naar de opvang kunnen brengen, maar niet ideaal om hem om 8 uur te brengen, als je 's nachts thuis komt.

Daarnaast kan ik het prima vinden met mijn zoon en ik kan hem prima bezighouden voor 20-30 minuten in de bus. Maar ieder kind is anders en het is gewoon verre van ideaal om daar 40-50 mins van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
evleerdam schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:04:
[...]

Ja, die bus ben ik van plan dan te nemen. Dit is mijn optie 2. Kind naar Partou bij het ziekenhuis/burg Reinaldapark.

Punt daarbij is dat het inderdaad 40 mins duurt in de bus, plus van mijn huis naar de bus en reizen bij de arena, zit je al snel aan een uur. Die kinderopvang gaat al om 18.00 dicht, dus moet je zeker 17.00 in de bus zitten, bij voorkeur nog eerder. Oftewel rond 16.30 vertrekken van werk..

[...]

Vrouw werkt in een restaurant, 4 dagen van 16.00-23.00, alhoewel dat vrij onregelmatig is. Ze werkt woensdag/donderdag/vrijdag/zaterdag. Maandag en dinsdag zorgt zij dus voor de kleine. Andere dagen zou ze hem eventueel naar de opvang kunnen brengen, maar niet ideaal om hem om 8 uur te brengen, als je 's nachts thuis komt.

Daarnaast kan ik het prima vinden met mijn zoon en ik kan hem prima bezighouden voor 20-30 minuten in de bus. Maar ieder kind is anders en het is gewoon verre van ideaal om daar 40-50 mins van te maken.
Tja ideale situaties willen we allemaal wel, soms moet de een gewoon de bittere pil nemen. Kan zij niet veranderen van baan/schema voor wat stabielers?

Additionele optie: 36 uur contract en dat over 5 dagen. Komt neer op 7 uur en een kwartier per dag.
Combineer dit met een 1 dag thuiswerken waarbij je die ene kwartier per dag compenseert met de dag dat je thuis werkt en je spendeert netto dezelfde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:03

FreakNL

Well do ya punk?

Onze dochter is inmiddels 2.5 daar gaat het nu een stuk beter, vooral ook omdat ze naar buiten kan kijken en kan kletsen. Maar in de leeftijd 0-1.5/2 was het hier ook een drama, alleen maar krijsen als ze langer dan 10 minuten in die autostoel moest zitten. Elk kind is anders.. Met OV ging het dan weer een stuk beter, kon ze bij je zitten en later zelf zitten...
[...]

[...]
Wij hebben echt alles geprobeerd.. Maar het bleef gewoon drama. Terwijl ze op alle andere vlakken gewoon relaxed is.. Ze houdt gewoon niet van autorijden.. Ik verdenk ze ook van wagenziekte (dat heeft moeder en Oma ook) maar dat kan ze nog niet vertellen... Gaat nu beter, geen aanwijsbare reden eigenlijk...

Dat gezegd hebbende, een opvang op zoveel KM van je huis lijkt me echt verre van ideaal. Je kunt nooit eens thuiswerken terwijl de kleine op de opvang is (zoals ik nu doe :+) of kleine door vrouw/ouders laten brengen.. Het heeft wmb bijna geen voordelen.. Ik zou lekker een opvang dicht bij huis zoeken, dat heeft ook als voordeel dat kind wellicht vriendjes gaat maken waar hij later mee naar de basisschool gaat.. In ons geval zit de opvang ook in de basissschool en stroomt ze straks van opvang direct door naar BSO (dat is dezelfde organisatie), helemaal ideaal...

Dat gezeul met zo'n klein kind elke morgen in een bus en zolang lijkt me echt helemaal niks....
RaZ schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:28:
[...]

Waarom moet je vrouw de kleine om 08:00 bij de kinderopvang brengen als ze pas om 16:00 moet beginnen?

Ze kan hem toch ook rond 14:00 brengen bijvoorbeeld. Scheelt jouw de heenreis met kind, heb je alleen de terugreis.
Dat lijkt mij ook.. Mijn vriendin werkt ook weleens van 15:00 tot 23:00 (zorg), maar dan gaat kleine echt pas om 12:30 naar de opvang (later kan niet, ze werken met dagdelen)... En dan haal ik ze op..

[ Voor 30% gewijzigd door FreakNL op 13-12-2019 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

Waarom moet je vrouw de kleine om 08:00 bij de kinderopvang brengen als ze pas om 16:00 moet beginnen?

Ze kan hem toch ook rond 14:00 brengen bijvoorbeeld. Scheelt jouw de heenreis met kind, heb je alleen de terugreis.

[ Voor 19% gewijzigd door RaZ op 13-12-2019 13:58 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46

Gast1981

room with a moose!

[...]
Ze kan hem eventueel toch rond de lunch wegbrengen? Of vlak voor ze naar haar eigen werk gaat?
Heb jij bovendien 's morgens je handen vrij om lekker vroeg naar je werk te gaan, om zo ook bijtijds weer naar huis, via de opvang, te kunnen :)
Gijsje22 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:01:
... De vraag van TS was een andere. Ik denk alleen dat je weinig meer van een werkgever mag verwachten dan dat hij je nu al aangeboden heeft. Het gaat maar een klein stukje verder, dat dit leidt tot iets meer reistijd het zij zo. Het is niet dat de vestiging opeens naar Utrecht verplaatst wordt.
Werkgever denkt al aardig mee zo te lezen. Volgens mij valt er niet zoveel te "eisen" in dit geval.
Misschien zou je nog op de maandag en dinsdag een extra uurtje kunnen draaien, zodat je die de andere dagen vrij hebt? Vervolgens nog een dagje thuiswerken inpassen en je bent een heel eind op weg.

Als je het echt naar je zin hebt bij WG, dan is opstappen niet de eerste optie nee.
Hoewel ik een uur in de bus, enkele reis, echt niet zou trekken. Met of zonder kleintje ernaast..

Je kan het avontuur natuurlijk ook gewoon aangaan en kijken hoe het loopt. Misschien valt de reistijd mee. Misschien houdt die kleine het goed vol in de bus (alles went), misschien vind je een opvang dichterbij huis (stuk prettiger) of misschien valt de reistijd je zo tegen dat je alsnog van WG wilt switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase

Icephase

Gast1981 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:30:
[...]

Ze kan hem eventueel toch rond de lunch wegbrengen? Of vlak voor ze naar haar eigen werk gaat?
Heb jij bovendien 's morgens je handen vrij om lekker vroeg naar je werk te gaan, om zo ook bijtijds weer naar huis, via de opvang, te kunnen :)

[knip]
Wegbrengen zal niet het probleem zijn, maar om 7/8 uur opstaan als je tot in de nacht hebt gewerkt. En je kunt niet tussen de natte lappen blijven liggen als je de enige ouder in huis bent en je een kind van 1,5 jaar hebt. Die zul je toch te eten moeten geven/verschonen etc. Dus dan kun je hem/haar net zo goed naar de opvang brengen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nou, dat doen wij hier in ieder geval niet.. Mijn vriendin staat gewoon weer om 6.30 aan haar bedje als ze 23:30 thuis is.. Je moet toch wakker worden, of je ze nou naar de opvang brengt of niet.. Kan je er net zo goed een bak koffie ingooien (in jezelf, niet in dochter :+ ) en quality time hebben.. Uiteraard gaat ze soms wel naar de opvang terwijl we allebei (of 1 van ons) vrij zijn maar die keren zijn op 1 hand te tellen. Dat heeft deels met kosten te maken maar ook gewoon met het feit dat we geen wegbrengkind willen.. Maargoed, dat is voor iedereen persoonlijk.. Wat mij wel gewoon lijkt is dat een opvang dicht in de buurt veel praktischer is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@evleerdam ik werk ook horeca tijden hier gaan ze maar 1 dag deel naar de opvang als k om 11 begin gaan ze om 10.15 en als k later begin later op de dag
. Ik ben vaak laat thuis en zorg er voor dat kids ok half 8 klaar voor school zijn dus eten omkleden wassen en zo voorts. Soms 6 uur slaap ook wel dagen.met 4 uur of minder je went er wel aan.

Wij hebben gekozen voor kleinschalige opvang met gast ouder opvang. Ook hier krijg je toeslag voor . Meestal zitten die gewoon in je woonwijk opvang zit hier op 5min lopen van thuis af en op de route naar school.

Op vrije dagen van papa of mama blijven ze gewoon thuis nu nog 2 . 1 gaat al naar school.

En geloof me met een partner in 3 ploegen en ik met horeca tijden is dat echte passen en meten

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2019 13:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Alles is passen en meten met kinderen. Als je allebei kantoortijden werkt is het het gemakkelijkst, omdat alles daarvoor ingericht is. Toch zou ik niet willen ruilen, ik ben allang blij dat vriendin onregelmatig werkt en de kleine daardoor niet 4-5 dagen naar de opvang hoeft....

In het geval van de TS komt wel alles op hem aan, vind dat een beetje raar.. Ik zou lekker een opvang in de buurt zoeken en het wegbrengen aan de wederhelft laten. Scheelt ook nog eens in uren en dus in kosten. Iedereen moet het voor zichzelf weten maar ik snap niet zo goed waarom kind hele dagen naar de opvang moet als de partner pas laat in de middag begint.. Dat kan je ook 50/50 doen, dat scheelt alweer wat uren...

[ Voor 17% gewijzigd door FreakNL op 13-12-2019 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Icephase schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:34:
[...]

Wegbrengen zal niet het probleem zijn, maar om 7/8 uur opstaan als je tot in de nacht hebt gewerkt. En je kunt niet tussen de natte lappen blijven liggen als je de enige ouder in huis bent en je een kind van 1,5 jaar hebt. Die zul je toch te eten moeten geven/verschonen etc. Dus dan kun je hem/haar net zo goed naar de opvang brengen toch?
Het gaat uiteindelijk, voor haar dan, om 2 "pittige" ochtenden; donderdags en vrijdags... (woensdag begint ze met werken, dus die ochtend is er nog niks aan de hand). En ervan uitgaande dat ze 's avonds rond 00:00 weer thuis is, is 's morgens een beetje bijtijds opstaan met je eigen kind goed te doen voor een verse ouder (lijkt mij). Het is niet alsof ze nachtdienst heeft..

Andere kant van de medaille.. zij is dus tot pak-em-beet 15:00u thuis die 3 dagen, maar het kind niet, want die zit al sinds 08:00 bij de opvang. Dat zou ik ook geen prettig idee vinden, je mist aardig wat quality time zo.. ieders zo z'n eigen overweging uiteraard, maar wat ons betreft is de opvang voor die momenten dat we beiden echt geen tijd hebben. En dat minimaliseren we zoveel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Dat lijkt mij ook.. Desnoods pak je de gulden middenweg en gaat zoonlief op donderdag wel een hele dag.. Dan verdeel je het nog een beetje.. Maar dat scheelt je dus wel even 2 ochtendelen van (bierviltje) 5 uur.. Da's +-10 uur per week a +-80 euro (bruto)...

Maargoed we gaan nu wel heel veel dingen voor de TS invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-09 13:06
Als je specifiek kiest voor een werkgever met gunstige opvang op de route is het natuurlijk zuur dat ze gaan verhuizen. Was dat niet al bekend toen je daar ging solliciteren?

Ik zou persoon initieel zoeken naar een opvang dichter bij huis, dat maakt het makkelijker om zowel voor jou of af en toe je vrouw even op- en neer te gaan. Die van ons zit op de rij route van ons beide, dus kunnen we allebei brengen of ophalen als het even niet meezit bij de ander.

Je kan altijd nog gebruik maken van de flexibiliteit van je werkgever, maar dan moet je wel een aantal dingen op papier krijgen, want zonder garantie kun je er niet op aan. Dan kun je altijd nog rustig op zoek naar ander werk als het toch niet zo lekker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 17-09 16:07
@evleerdam

Ik zou echt zsm die opvang zoeken rondom jouw eigen huis. Dat gaat over een niet-afzienbare-tijd toch nodig zijn (want hij gaat over 2½ jaar naar school) en een nieuwe opvang went snel op die leeftijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Gast1981 nou nou wat zwaar ...

Ik ben wel regelmatig tussen 0.00 en 02.00 uur snachts thuis en sta gewoon om 6.15 weer op. Als je dat te zwaar vind weet ik niet of je aan kids had moeten beginnen.

Zelf thuis zijn of een vrijvrije ochtend hebben en de kinderen op de opvangen hebben .kan er bij gewoon weg niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Nou ja @Verwijderd , dat mag wel iets genuanceerder.. Bij ons gaat de kleine ook nog een paar keer in de Kerstvakantie omdat we toch nog uren over hebben.. Terwijl we zelf vrij zijn.. Wat we ook nog weleens doen is dat we voor een vakantie of weekendje weg de kleine nog een dag naar de opvang doen zodat wij in alle rust kunnen pakken... Maar dat is natuurlijk niet structureel. Als het structureel van aard is ben ik het met je eens, dat acht ik ook onnodig en we betalen daar ook nog met zijn allen voor mee (kinderopvangtoeslag)...

Eigenlijk zou je geen toeslag moeten krijgen voor een dag dat je je kind wegbrengt terwijl je zelf vrij bent (ik zou daar zelf prima aan mee willen werken) maar dat is natuurlijk niet te controleren. Tevens wordt het nu wel heel erg offtopic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Laatst online: 17-09 16:07
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:16:

Ik ben wel regelmatig tussen 0.00 en 02.00 uur snachts thuis en sta gewoon om 6.15 weer op. Als je dat te zwaar vind weet ik niet of je aan kids had moeten beginnen.
Dat jij dat zo invult in jouw leven, wil niet zeggen dat het voor anderen ook "normaal" zou moeten zijn toch? Ik slaap ook vaak maar 4 of 5 uur omdat onze dochters aan het spoken zijn, maar als ik dit zou kunnen voorkomen door anders te plannen, zou ik dat ook doen.
Zelf thuis zijn of een vrijvrije ochtend hebben en de kinderen op de opvangen hebben .kan er bij gewoon weg niet in.
Mijn vrouw werkt niet en doet alles thuis en zorgt voor onze twee dochters. De oudste (bijna 3 jaar) gaat bijna een jaar al naar de peuterspeelzaal op 2 ochtenden en vind dit geweldig met 5 of 6 andere kindjes. Dan is mijn vrouw dus ook thuis (sinds augustus met onze andere dochter). Prima! Tijd om de week boodschappen te doen, thuis goed door te pakken met schoonmaken wat normaal gesproken niet lukt met een rondlopende kleine etc.. Het is maar net hoe je er invulling aan geeft.

Hiermee wil ik maar zeggen: we weten te weinig van deze situatie om hier een conclusie uit te kunnen trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreakNL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:23:
Nou ja @Verwijderd , dat mag wel iets genuanceerder.. Bij ons gaat de kleine ook nog een paar keer in de Kerstvakantie omdat we toch nog uren over hebben.. Terwijl we zelf vrij zijn.. Wat we ook nog weleens doen is dat we voor een vakantie of weekendje weg de kleine nog een dag naar de opvang doen zodat wij in alle rust kunnen pakken... Maar dat is natuurlijk niet structureel. Als het structureel van aard is ben ik het met je eens, dat acht ik ook onnodig en we betalen daar ook nog met zijn allen voor mee (kinderopvangtoeslag)...

Eigenlijk zou je geen toeslag moeten krijgen voor een dag dat je je kind wegbrengt terwijl je zelf vrij bent (ik zou daar zelf prima aan mee willen werken) maar dat is natuurlijk niet te controleren. Tevens wordt het nu wel heel erg offtopic :+
Incidenteel is ook prima.. maar je weet wat ik bedoel. Dus voel je ook niet aangesproken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:16:

Eeuhm. Lees nou eens wat ik schrijf... dat zeg ik toch eigenlijk ook. Het is geen nachtdienst, ze is een paar keer laat thuis, that's it. Daar valt vast nog wel iets te regelen dus, effe 2 ochtendjes "doorbijten", niks aan de hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:58
Bizar eigenlijk. TS vraagt "Misschien denk ik wat te makkelijk?" en vervolgens komen er zelfs vragen waarom vrouwlief het niet kan oplossen omdat ze om 16uur begint.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

mgizmo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:03:
Bizar eigenlijk. TS vraagt "Misschien denk ik wat te makkelijk?" en vervolgens komen er zelfs vragen waarom vrouwlief het niet kan oplossen omdat ze om 16uur begint.
Ja is dat raar dan ? Ze heeft toch alle tijd om haar dienst pas om 16.00 begint . Kinderen heb je samen.

@Gast1981 je hebt gelijk ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
Verwijderd schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:19:
Ja is dat raar dan ? Ze heeft toch alle tijd om haar dienst pas om 16.00 begint . Kinderen heb je samen.
Omdat de TS niet vraagt naar de mening van anderen hoe je kinderen opvoed. In een face to face gesprek zou volgens mij dit bestempeld worden als bemoeizuchtig/waar bemoei je je mee. Wat gaat het ons aan? Waarom moeten wij het zo nodig vinden om onze mening te geven over iets waar niet een mening om gevraagd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

mgizmo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:03:
3x 4 uur oppas in de week die je betaalt omdat je werkt, en daar kinderopvangtoeslag voor krijgt, terwijl je gewoon thuis bent ?

Volgensmij was daar deze week een item over.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Uit jouw lijstje nummer 2, maar laat de extra reistijd compenseren door je werkgever. Dan kan je dus later beginnen en eerder weg en ga jij er niet op achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mgizmo
RaZ schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:23:
[...]

3x 4 uur oppas in de week die je betaalt omdat je werkt, en daar kinderopvangtoeslag voor krijgt, terwijl je gewoon thuis bent ?

Volgensmij was daar deze week een item over.
TS geeft nergens aan dat ie toeslag krijgt/aangevraagd heeft. Overigens niets te maken met de vraag van TS.

[ Voor 19% gewijzigd door mgizmo op 13-12-2019 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Laatst online: 23:31

-36-

Trust me. I'm an amateur

Hoe ziet je reistraject er nu uit? (Met de bus begrijp ik) En op welke tijden reis je? En hoe gaat het eruit zien? Misschien dat daar nog winst te halen is? Bv door zowel in Haarlem en Amsterdam een (electrische)fiets/scooter neer te zetten en ipv de bus de trein te nemen? In mijn ervaring (vanuit Leiden met de auto) is het schil tussen Zuid en ZO amper 10 minuten. Maar de A9 kan dan wel weer een drama zijn, en zou ik niet zowel heen als terug in de spits overheen willen rijden.

[ Voor 23% gewijzigd door -36- op 13-12-2019 15:34 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• elleP
  • Laatst online: 20:23
Voor mij zou het absoluut reden zijn om ander werk te zoeken.

Het bedrijf waar ik werk is afgelopen maart van 15min fietsen naar 35min fiets+trein+lopen gegaan.
Ik breng mijn dochter 4 dagen per week naar school en haal haar 3x per week op bij de opvang (bij ons huis in de buurt) en het is een continue puzzel om dat op tijd te doen en ook nog 8 uur te werken.

Nog 2x20 min per dag reistijd extra zou het voor mij onmogelijk maken om dat te blijven doen en dat heb ik niet over voor mijn baan, hoeveel ik het ook naar mijn zin heb.

elleP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evleerdam
FreakNL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:41:
Alles is passen en meten met kinderen. Als je allebei kantoortijden werkt is het het gemakkelijkst, omdat alles daarvoor ingericht is. Toch zou ik niet willen ruilen, ik ben allang blij dat vriendin onregelmatig werkt en de kleine daardoor niet 4-5 dagen naar de opvang hoeft....

In het geval van de TS komt wel alles op hem aan, vind dat een beetje raar.. Ik zou lekker een opvang in de buurt zoeken en het wegbrengen aan de wederhelft laten. Scheelt ook nog eens in uren en dus in kosten. Iedereen moet het voor zichzelf weten maar ik snap niet zo goed waarom kind hele dagen naar de opvang moet als de partner pas laat in de middag begint.. Dat kan je ook 50/50 doen, dat scheelt alweer wat uren...
De meeste grote opvang plekken kunnen alleen per hele dag, halve dagen gaan meestal niet.

Wel een idee om naar een flexibelere opvang te zoeken of gastouders. Daar had ik nog niet aan gedacht.
Gast1981 schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 14:34:
[...]

Eeuhm. Lees nou eens wat ik schrijf... dat zeg ik toch eigenlijk ook. Het is geen nachtdienst, ze is een paar keer laat thuis, that's it. Daar valt vast nog wel iets te regelen dus, effe 2 ochtendjes "doorbijten", niks aan de hand.
Het is ook zeker een optie om het wegbrengen door haar te laten doen. Maar veel win ik daar niet mee. Hij moet toch naar de opvang gebracht worden rond de tijd dat ik de deur uit ga 's ochtends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Wij zitten ook bij een grote club en daar zijn er gewoon 2 dagdelen. Kan me bijna niet voorstellen dat er veel clubs zijn die halve dagen niet toestaan...
/edit
Ff gegoogled en komt blijkbaar meer voor dan ik gedacht had...alsnog, als je toch op zoek moet, kun je daarop selecteren uiteraard.

Wegbrengen door haar levert jou op dat je 6:00 kan vertrekken, files omzeilen en eerder thuis kunt zijn. Ik werk dichtbij maar zelfs mij geeft het veel “lucht” als ik kind niet weg hoef te brengen.

[ Voor 16% gewijzigd door FreakNL op 13-12-2019 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@evleerdam daarom zitten onze kids in de gast ouder opvang hier neem.alleen uren af die nodig zijn. En geen verplichte uren per week of maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roadman
  • Laatst online: 19-09 19:39
evleerdam schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:17:
[...]

Het is ook zeker een optie om het wegbrengen door haar te laten doen. Maar veel win ik daar niet mee. Hij moet toch naar de opvang gebracht worden rond de tijd dat ik de deur uit ga 's ochtends.
Als zij hem weg brengt hoef jij hem toch niet weg te brengen :?
Hoezo win jij daar niks bij? Je kunt vroeg(er) beginnen en bent daardoor eerder thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim-Bart

Wim-Bart

LankHoar schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 10:35:
[...]

Je reactie krijgt veel plusjes, maar mij ontgaat een beetje waarom. Wat is er zo bijzonder aan deze werkgever dat je nooit zou wisselen (eigenlijk, door het "zeker" zou je sowieso al niet van werkgever wisselen blijkbaar, maar dat ter zijde)? Hij heeft nog niets toegezegd, alleen dat er nagedacht zal worden over de eventuele mogelijkheid van 1-2 dagen per week thuiswerken en/of 1-2 dagen per week een parkeerplek tot je beschikking krijgen. Wat is daar zo speciaal aan? Je zit dan nog met minstens 1, en maximaal 3 dagen zonder goede oplossing. Overigens helpt het hebben van een parkeerplek ook niet met het verzachten van de reistijd-pijn lijkt me.

Een beetje moderne werkgever geeft je de mogelijkheid tot thuiswerken, ongeacht verhuizing o.i.d. en daar hoeft dan niet "over nagedacht" te worden maar is gewoon standaard. Niet heel bijzonder dus lijkt me, en zeker geen hoofdreden om niet van WG te wisselen voor mij.
Er zijn weinig werkgevers die zo meedenken, ja, ze zijn er, maar er is altijd ergens een catch. En ja, thuiswerken is normaal, maar tja, bij die werkgevers zal je ook nooit boven de 65K per jaar uit komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
OmeJoyo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 06:43:
[...]

Normaal is altijd subjectief, ik werk nu 25 minuten van huis, ik zou nooit meer terug willen naar meer als 40 minuten omdat ik weet dat ik me daar dood aan erger.

Het is gewoon een persoonlijke keuze.

De optie die jij geeft zou natuurlijk wel top zijn, ik kan gelukkig ook heel vroeg beginnen en heb dus nooit file.
Dit inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

eL_Jay schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:47:
[...]

Ja, ik vind 5x40 minuten p.w. onbetaald werken ook een dealbreaker.
Als je het zo ziet, is dat inderdaad gewoon 8% meer tijd kwijt zijn aan werk, bij 8 uur per dag werken. Ik vraag me af of iedereen die roept "20 minuten is toch niks" dat ook roept als je even 8% aan loon moet inleveren.

Nog los van het feit dat als je inkomen voldoende is en je tijd niet, de persoonlijke waarde helemaal niet naar verhouding is.

edit: spuit 11 had nog niet gezien dat er al 3 pagina's bijgekomen zijn

[ Voor 7% gewijzigd door bwerg op 13-12-2019 22:53 ]

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wim-Bart schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:29:
[...]

Er zijn weinig werkgevers die zo meedenken, ja, ze zijn er, maar er is altijd ergens een catch. En ja, thuiswerken is normaal, maar tja, bij die werkgevers zal je ook nooit boven de 65K per jaar uit komen.
Geld is niet het belangrijkst. Voor mij in Elk geval liever wat minder centen bij een baas die je thuis situatie begrijpt en daar respect voor heeft.

Vrije tijd met je kinderen is sowieso onbetaalbaar..
Liever een dag extra vrij. Dan een paar honderd euro extra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

mgizmo schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 15:22:
[...]
Omdat de TS niet vraagt naar de mening van anderen hoe je kinderen opvoed. In een face to face gesprek zou volgens mij dit bestempeld worden als bemoeizuchtig/waar bemoei je je mee. Wat gaat het ons aan? Waarom moeten wij het zo nodig vinden om onze mening te geven over iets waar niet een mening om gevraagd wordt.
Of misschien is het gewoon een (goed) alternatief dat door een bepaalde sleur over het hoofd gezien wordt?
En ja.. face-2-face is misschien anders, maar dan nog; als de TS tegenover mij zou zitten en met dit verhaal kwam, dan had ik dat alsnog aangehaald, 100%. Omdat het logisch lijkt, niet omdat het ons per se 'iets aangaat'. Sterker nog, als het een vriend was geweest zou ik een stuk korter door de bocht zijn geweest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gast1981

Gast1981

room with a moose!

evleerdam schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 17:17:
[...]
Die optie brengt dan niet zoveel voor je, helaas.
Als je bij die opvang inderdaad aan een volle dag gebonden bent, dan is dat een extra reden om een deurtje verder te kijken lijkt me. Dichterbij huis en wat flexibeler qua tijden, stuk prettiger. Of gastouder inderdaad, is ons persoonlijk top bevallen destijds (inmiddels school + BSO, op een paar minuten btw, top).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Wim-Bart schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 21:29:
[...]

Maar hoe denkt die werkgever dan mee? Dat hij soms thuis mag werken? Ja dat mag bij wel meer (en bij mijn werkgever kom je wel boven die €65k uit, ik heb geen idee waar je dat vandaan haalt). En soms een parkeerplaats mogen gebruiken, al helpt hem dat geen drol.

Als dat een werkgever is die voor jullie gigantisch meedenkt, dan wil ik niet weten bij wat voor een slechte werkgevers jullie zitten. Voor mij is dat meer het absoluut minimum. Of misschien komt het doordat ik niet in de Randstad woon, en is daar een parkeerplaats mogen gebruiken een enorm privilege ofzo.

Toevallig van de week nog een recruiter voor een bedrijf gehad die vanwege de afstand al zelf kwam met de optie dat woon-werk verkeer tijdens werkuren een optie is (en uiteraard is dan de vraag of dat in de praktijk ook gebeurd). Naast uiteraard basis zaken als thuiswerken.
Oftewel nee, soms mogen thuiswerken en een enkele dag mogen parkeren is niet iets wat ik zie als een zo extreem geweldige werkgever.

[ Voor 18% gewijzigd door Sissors op 14-12-2019 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:41

Stoney3K

Flatsehats!

-

[ Voor 99% gewijzigd door Stoney3K op 17-12-2019 14:38 ]

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Pagina: 1