Radeon Pro Vega 64 16 GB en de slechte performance ervan

Pagina: 1
Acties:

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-07 23:08

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Topicstarter
Ik heb een iMac Pro met de Radeon Pro Vega 64 16 GB erin. Er was een hele hype toen dat het zo'n fantastische kaart zou zijn, maar ik ben maar verbolgen over de prestaties ervan.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/3dSRptnQ/Screenshot-2019-12-12-at-16-31-52.png

Er staat bijv. wel heel mooi een max FPS van 97, maar ik heb toch echt meermalen een gemiddelde FPS van rond de 45 gezien. Ook de score van 1320 vind ik maar zeer matig vergeleken met de score lijst van Heaven waar bijv. de nummer 1 ervan rond de 14000 zit.

Doe ik wat fout? Of zijn de drivers die Apple hanteert zo 'rot'? Wat is een goede tool om mijn GPU te testen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:03

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat probeer je te bereiken? Als je wil gaan gamen dan moet je Windows installeren via Bootcamp.

De Vega kaarten zijn onder macOS beestachtig goed in Metal Compute en OpenCL, maar zeker niet in OpenGL, die implementatie in macOS is zo rot als een mispel en vrijwel uitgefaseerd. Heaven gebruikt geen Metal.

Je hebt er dus vooral baat bij als je in Final Cut en andere Metal of OpenCL geoptimaliseerde applicaties aan de gang gaat.

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 12-12-2019 16:49 ]

I reject your reality and substitute my own

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 01-07 15:23
Wat nelizmastr zegt, je kunt online ook lijsten met apps en games vinden die metal geoptimaliseerd zijn.

• Kek
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-07 21:51

Kek

3flix

Zo te horen heb je niet echt verstand van zaken en waarom je een lage FPS krijgt.
Los van dat mis ik ook nog wat informatie over het gebruikte systeem..

Een wat duidelijkere vraag of wat informatievere post zal handig zijn ipv wat gaan zeuren..

Wat wil je precies met de kaart in deze machine gaan doen?