Ik heb een probleem, en weet niet zeker waar het aan ligt, ofdat het het beeldscherm is of de video kaart. Het beeld trilt enorm bij een mindere frequentie als 100 hz, dat merk je vooral dus met opstarten van windows. Ik draai win2k. Mijn beeldscherm is een iyama 420 pro en de video kaart die er in zit is een Geforce 2MX.
Er staat toch geen transformator van je boxen of zo in de buurt he?
geen (halogeen) bureau lampje dr naast?
hier stond iets interessants, maar het is even weg...
Verwijderd
nee dit is normaal.. heb ik ook! Als je windows opstart staat de frequentie laag! En normaal in windows ben je hoge frequentie gewent, start je dus windows op dan ben je dat niet gewent en zie je het beeld "flikkeren"
TL-lampen hebben ook een slechte invloed op beeldbuizen. Maar wat het ook kan zijn, is dat bijvoorbeeld je NIC naast je videokaart zit en daar wat op stoort. Al zou je dan verwachten dat je het op alle refreshrates zou hebben.
Verwijderd
als jij met "minder dan 100 Hz" het opstartschermpje bedoelt, ja dat flikkert zeker (en wel 60 keer per seconde)
dus eigenlijk flikkert 100 Hz nog meer
dus eigenlijk flikkert 100 Hz nog meer
--> [forum=8] <--
"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson
Verwijderd
Zie je! wat zei ikOp woensdag 01 augustus 2001 22:46 schreef Traag het volgende:
--> [forum=8] <--
Verwijderd
Ik schaam me dood, maar dit heb ik 2 jaar geleden een paar maand gehad, en ik kwam er maar niet achter waarom m'n beeld trilde.Op woensdag 01 augustus 2001 22:05 schreef kazz1980 het volgende:
geen (halogeen) bureau lampje dr naast?
...op den duur telde ik 2 en 2 bij elkaar op en kwam tot de conclusie dat het m'n halogeenlamp was die naast de monitor stond
Pagina: 1