Toon posts:

Hoe kan ik video's afspelen met behoud van mijn audiosysteem

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag

Naast audio wil ik ook muziekvideoclips gaan afspelen, dus tegelijkertijd video's kijken op de TV en luisteren via audio installatie.

Om die video's te kunnen afspelen heb ik inmiddels een 2e TV en Blu Ray speler aangeschaft.(geheel staat in de audiohoek)
Het geheel aangesloten op mijn audiosysteem geeft toch niet het resultaat wat ik zocht...

Nadat ik mijn harddisk (met alle video's) via USB aan de blu ray speler had gekoppeld waren er maar beperkte afspeelmogelijkheden. Ik kon bijvoorbeeld niet scrollen in deze videobestanden (zoals in windows verkenner oid, en ik vind het leuk om tijdens het afspelen van een videoclip alvast een volgende uit de lijst op te zoeken) Playlist is niet echt iets voor me, ik bedenk "op het moment" wat het volgende nummer gaat worden.

Ben vervolgens met de laptop via DNLA video's gaan streamen. Werkt ook nogal omslachtig want zit met twee handen vol (muis en paar AB's) ipv alles via 1 apparaat te kunnen bedienen.

Vorige week mijn Marantz 6005 audio streamer verkocht omdat ik dus ook video's wilde streamen...Wellicht is er een simpele oplossing voor mijn 'probleem' en hoop op de ervaring van het forum.

Relevante software en hardware die ik gebruik

2x Vincent SP991 plus Eindversterkers
Vincent SA 93 plus Voorversterker
Samsung UE46C6000 TV
Yamaha BD-A1060 Blu Ray speler

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Zoals vermeld de audio streamer verkocht en blu ray aangeschaft. Met die streamer kon ik prima scrollen en nummers uitzoeken.b Wat ik eigenlijk zou moeten hebben is een Audio/Video Streamer maar volgens mijn kom je dan uit bij iets als een receiver en daar heb ik geen plek voor in mijn huidige set-up.
...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
De smart functionaliteiten van de gemiddelde blu-rayspeler zijn nogal ondermaats dus wat dat betreft verbaasd het mij niet dat dit niet optimaal werkt. Streamers kun je in uiteenlopende prijsklassen kopen maar de laatste jaren is de Nvidia Shield in mijn ogen de benchmark dus ik adviseer je op die eens te bekijken. Deze hoeft niet eens in het zicht te staan en kun je desnoods achter je versterkers leggen.

Ten slotte een verhuizing naar CEA van dit topic aangezien dit aankoopadvies betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:29

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Kijk eens naar een mediaspeler waarop je bijv Kodi (video en audio) of een muziekapp op installeert.

Of desnoods een simpele chromecast die je YouTube videoclips laat afspelen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dunnevandale
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 17:33
d:)b Ik heb sinds een aantal jaren een Mede8er mediaspeler in gebruik,harde schijf met je bestanden aansluiten via usb en het loopt als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Aansluiten van harde schijf lukt idd en afspelen ook echter mis ik een soort interface om makkelijk bestanden te zoeken ๐Ÿ˜‰

Kodi ken ik niet, Chrome cast wel van gehoord..., Ik zal me daar eens op gaan inlezen, dank voor de tip๐Ÿ‘

@Verwijderd
Ik heb je posts samengevoegd. Het is niet de bedoeling om binnen 24 uur meerdere keren achter elkaar te posten. Je kan je post aanvullen met de "wijzig"-knop.

[ Voor 54% gewijzigd door S1NN3D op 17-12-2019 09:45 ]