Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Budget Game PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Baxtor
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-05-2024
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil voornamelijk gaan gamen met deze nieuwe setup. Farcry New Dawn, GTAV.. Daarnaast gewoon dagelijks gebruik.

Wat mag het systeem gaan kosten?
+- 1000,-

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
NVMe m2 256 GB & 1 TB SSD (Samsung Evo 860).

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil deze pc in een bestaande kast gaan plaatsen, vandaar de kleine behuizing. Ik zal bij deze behuizing nog 2 80mm fans aanschaffen, intake onder en outtake boven.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Heb niet echt een merkvoorkeur. Heb nu een build in gedachten met AMD.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst zo stil mogelijk, ook al zal dat moeilijk gaan met deze kleine behuizing en slechte airflow.

Ga je overklokken?
Ik ga in principe niet overklokken

Wat verwacht je van ons?
Graag feedback op gekozen componenten.

Ik twijfel zelf over de 5700XT, heb gelezen dat deze een stuk warmer worden dan de 2060's (super) en 2070's. Meer warmte brengt vaak ook meer geluid met zich mee. Geldt dit alleen voor de stock 5700XT met blower koeler?
Daarnaast vraag ik me af of het de moeite waard is om een klein beetje extra te investeren in de 3600X?
En is 16 GB RAM genoeg of kan ik beter meteen voor 32 GB gaan?

Momenteel heb ik dit in gedachten:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,05€ 195,05
1MoederbordenMSI B450M Mortar Max€ 98,19€ 98,19
1VideokaartenSapphire Radeon RX 5700 XT Pulse€ 444,90€ 444,90
1BehuizingenCooltek Coolcube Maxi€ 76,23€ 76,23
1ProcessorkoelingNoctua NH-L12S€ 49,95€ 49,95
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3200C16D-16GVKB€ 68,50€ 68,50
1VoedingenGigabyte G750H€ 67,18€ 67,18
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.000,-

De NVMe m2 256 wil ik graag rechtstreeks op het moederbord aansluiten, de andere kan via sata aansluiting. Dat zou moeten kunnen met dit moederbord.

Edit. GPU MSI Evoke gewijzigd in de Sapphire Radeon RX 5700 XT Pulse.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:25
16 GB zou op zic hgenoeg moeten zijn, zeker voor een budget systeem.
je zou zelfs hier een kijkje kunnen nemen, en dan de iets betere 3600 ryzen erin houden :) Ik zou niet zozeer voor de X gaan , dan zou ik eerder een betere koeling zoeken oid.

reviews: Desktop Best Buy Guide: september 2019

• Baxtor
Ik had de huidige behuizing gekozen op de hoogte (mag max 30cm hoog zijn).
Veel behuizingen komen hier toch al snel boven of zijn ITX behuizingen die weer te klein zijn voor de componenten die ik zou willen.
De koeler had ik gekozen op basis van zoeken naar goede low profile koelers, deze werd vrij hoog aangeschreven. Koeler mag namelijk ook niet hoger zijn als 120 mm.
Zal nog eens goed kijken naar de BBG, Thnx.

• Gabriel19
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-02 04:22
Ik zou de rx 5700xt sapphire pulse nemen. deze is koeler en stiller, en met meer kwaliteit gebouwd.

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Baxtor schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:20:
Ik had de huidige behuizing gekozen op de hoogte (mag max 30cm hoog zijn).
Veel behuizingen komen hier toch al snel boven of zijn ITX behuizingen die weer te klein zijn voor de componenten die ik zou willen.
De koeler had ik gekozen op basis van zoeken naar goede low profile koelers, deze werd vrij hoog aangeschreven. Koeler mag namelijk ook niet hoger zijn als 120 mm.
Zal nog eens goed kijken naar de BBG, Thnx.
Je geeft geen maximale breedte of diepte op hier dus ik gooi het even in de groep: wat denk je van een HTPC case? Een 'liggend' model zeg maar. Er is niet bijzonder veel keuze in (in ieder geval in de Pricewatch) maar het biedt wel vaak (m)ATX ondersteuning en ze zijn meestal niet hoger dan 20cm.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Baxtor
Wintervacht schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:27:
[...]

Je geeft geen maximale breedte of diepte op hier dus ik gooi het even in de groep: wat denk je van een HTPC case? Een 'liggend' model zeg maar. Er is niet bijzonder veel keuze in (in ieder geval in de Pricewatch) maar het biedt wel vaak (m)ATX ondersteuning en ze zijn meestal niet hoger dan 20cm.
Hier had ik nog niet over nagedacht.
Ging er denk ik vanuit dat hier niet zomaar een videokaart in kon, maar naar de plaatjes te hebben gekeken zou dat toch wel moeten passen. Misschien nog geen slecht idee, geeft wel betere airflow.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:33
Prijs van de voeding klopt niet. De link naar Amazon komt op de B700H uit wat geen goede voeding is. De overige prijzen zijn te hoog. Voor weinig extra heb je dan een RM550x 2018 wat een betere voeding is.

Waar ga je de Coolcube Maxi vandaan halen die naar mijn mening veel te slecht koelt voor een systeem met RX 5700 XT.

• Baxtor
Uszka schreef op donderdag 12 december 2019 @ 18:12:
Prijs van de voeding klopt niet. De link naar Amazon komt op de B700H uit wat geen goede voeding is. De overige prijzen zijn te hoog. Voor weinig extra heb je dan een RM550x 2018 wat een betere voeding is.

Waar ga je de Coolcube Maxi vandaan halen die naar mijn mening veel te slecht koelt voor een systeem met RX 5700 XT.
Ik had de voeding op verschillende sites gevonden, kan zijn dat de link op Tweakers niet klopt. De prijs was op de andere sites ook een stuk hoger.
De behuizing is wel te bestellen, maar nergens op voorraad helaas. Maar zit dus ook te twijfelen of de 5700xt misschien te warm wordt voor deze kleine behuizing.

• Baxtor
Gabriel19 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:25:
Ik zou de rx 5700xt sapphire pulse nemen. deze is koeler en stiller, en met meer kwaliteit gebouwd.
Heb even naar dit topic gekeken.
Hierin maakt mijn Evoke keuze ook de meeste lawaai, dus dat is sowieso niet zo'n goede keuze.

• JonathanG
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 04-01-2023
De evoke kaarten, iig iteratie 1 hadden selchte koeling. Dat hebben ze met iteratie 2 wel opgelost schijnt, maar is geen ster kaart. De red devil en de sapphire zijn 2 van de betere (en iets duurdere) kaarten.

A good answer will come if you ask a good question

Pagina: 1