UITDAGING: PS4 naar buitenlands IP ivm Auction House.

Pagina: 1
Acties:
  • 3.871 views

Vraag

• ThePupD
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 25-12-2020

ThePupD

Standing Tall And Talented

Topicstarter
Hi allen,

Ik speel al jaren NBA 2K. Helaas is sinds 2 jaar de auction house geblokkeerd (Nederland is enige in de wereld waar dit zo is). Dit is voor mij het leukste onderdeel aan het spel. Nu dacht ik dat als je in het buitenland was, je alsnog geen gebruik kon maken van de auction house omdat het de Nederlandse uitgave van het spel is (zo was mij verteld). Echter was ik afgelopen week in Duitsland en had ik mijn ps4 bij mij, en de auction house was hier gewoon actief. Dit zou betekenen dat als ik het ip adres van mijn internet kan vervangen naar die buiten Nederland ik gewoon de auction house weer kan gebruiken.

Allereerst moet ik een service/app vinden die mijn DNS (?) ip verandert naar het buitenland.
Nu weet ik niet welke het beste is, maar voornamelijk het makkelijkste.

Zodra ik dit heb kan ik dit “doorklinken” naar mijn PlayStation.

Ik heb online gevonden dat dit op 2 manieren kan.
-via je computer en ethernet kabel verbinden en dan via software je ip adres doorsturen naar PS4 (ik zeg het misschien wat knullig)
Nu heb ik een MacBook pro zonder ethernet aansluiting en deze staat op een andere verdieping dan de PS4, dus geen idee of dit een eenmalige actie is of dat deze continu verbonden moet worden.
-een router kopen waar je zelf het ip in kan veranderen (dit is standaard niet zo)

Nu ben ik zelf helemaal niet technisch en ben opzoek naar de gemakkelijkste manier om dit te doen.
Geld is daarbij niet het belangrijkste, ik betaal liever meer voor de simpelste manier.

Wat heb ik nodig, wat moet ik doen?
Alle hulp wordt ontzettend gewaardeerd.

Alle reacties

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Drawer
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
VPN nemen en instellen op je modem/router en je internet via Duitsland (of welk ander land dan ook dit mogelijk is) laten lopen.

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Ik heb gewoon een standaard ziggo router-modem in 1. Geen idee of t daarmee kan en hoe je dat doet/controleert. En VPN “nemen”... ik zoek dus een tip voor beste alles in 1 oplossing. Dus er moet toch wel een aanbieder in mijn geval iets logischer zijn dan de ander, of in ieder geval een tip welke

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Ik weet ook niet of dit het juiste forum onderdeel is. Had wat met reacties verwacht

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 20-09 11:01
Het antwoord is al gegeven, ik denk persoonlijk dat je daar ook al heel ver mee kunt komen. Als je googeled op ps4 VPN dan zijn er echt een heleboel sites die uitleggen hoe je dit moet aanpakken. Welke VPN het beste is dat is weer een verhaal apart (is ook een apart topic over).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolkeh
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 28-09 15:27
Je kan een proxy instellen op je PS4. Als die in het buitenland is werkt het misschien ook al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ThePupD schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:00:
Ik heb gewoon een standaard ziggo router-modem in 1. Geen idee of t daarmee kan en hoe je dat doet/controleert. En VPN “nemen”... ik zoek dus een tip voor beste alles in 1 oplossing. Dus er moet toch wel een aanbieder in mijn geval iets logischer zijn dan de ander, of in ieder geval een tip welke
Een Ziggo modem kan dit niet.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Donstil schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 00:42:
[...]

Een Ziggo modem kan dit niet.
Ik ken niet alle modems/routers die Ziggo levert, maar ook ik leef in de veronderstelling dat wat Ziggo levert (en 90% van alle andere providers) het inderdaad niet kan.
ThePupD schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:00:
Sja, VPN is complexer dan even een paar knopjes drukken. Een 'alles in 1' oplossing bestaat voor zover ik weet niet.

Dat gezegd hebbende: Je hebt wel opties.
Optie 1
- Zet je Ziggo modem in Bridge mode (moet via 'Mijn Ziggo' of via de servicedesk, voor zover ik weet)
- Koop een router die een VPN client aan boord heeft. Dat zijn meestal duurdere, meer high-end routers.
- Neem een abbo op een VPN (genoeg goeie te vinden, zijn andere topics voor)
- Stel de betreffende VPN in op je router
- Resultaat: alle verkeer gaat nu via die VPN. Dus ook van je andere aangesloten apparaten.

Optie 2:
- Schaf een RaspberryPi (of kloon) of een oude/goedkope PC aan.
- Neem een VPN abbo
- Installeer de client van je VPN provider
- Installeer een stuk software om verkeer via b.v. de WiFi adapter (ingesteld als hotspot) te routeren naar de VPN client, of gebruik b.v. IPTables onder Linux om dat te doen.
- COnnect je PS4 met wat je hebt gebouwd
- Resultaat: Alleen verkeer dat aangeboden wordt aan de Pi/PC gaat via de VPN.

Optie 3:
- Koop een VPN router in travelformaat (snel gegoogled: https://www.inverse.com/a...t-vpn-routers-2018-amazon)
- Stel die in (meestal komen ze met een X periode VPN abbo erbij)
- Knoop je PS4 er aan
- Resultaat: eigenlijk hetzelfde als optie 2, maar dan aangeschaft ipv gebouwd.

Optie 2 of 3 lijkt me het meest wenselijk.
wolkeh schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 00:30:
Je kan een proxy instellen op je PS4. Als die in het buitenland is werkt het misschien ook al?
Sja, proxies staan nou niet echt bekend om hun veiligheid. Zie ook: https://www.wired.com/201...ly-unsecure-alternatives/
De kans dat het werkt is best groot, maar ik zou het wegens de security issues er mee als een no-go bestempelen.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmetje449
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 14-01-2023
Ik zat met precies hetzelfde probleem maar ik heb gelukkig een oplossing. http://free-proxy.cz/en/proxylist/port/8080/ping Kies uit deze lijst een proxy server en voer deze in bij je netwerkinstellingen op je ps4. Kies voor een server uit europa (ik heb er een in frankrijk). Ik kan nu eindelijk in het auction house

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Pimmetje449 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 01:25:
Ik zat met precies hetzelfde probleem maar ik heb gelukkig een oplossing. http://free-proxy.cz/en/proxylist/port/8080/ping Kies uit deze lijst een proxy server en voer deze in bij je netwerkinstellingen op je ps4. Kies voor een server uit europa (ik heb er een in frankrijk). Ik kan nu eindelijk in het auction house
Kan je mij even PM’en. Het lukt mij niet en zou t graag werkend krijgen. Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Of iemand anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit ook met dit probleem en ik kom er niet echt uit met de proxy servers. zou je mij kunnen helpen?
Pimmetje449 schreef op dinsdag 17 december 2019 @ 01:25:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePupD

ThePupD

Topicstarter
Omdat bovenstaande manier al heel lang niet meer werkt bij deze een bump. Misschien heeft iemand anders een manier gevonden om alsnog in de Auction House te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Een VPN instellen op je netwerk op je router.
Wat heb je zelf al geprobeerd om te dat te bereiken?

Dat lukt niet met de standaard router, dan zul je een andere moeten kopen en Ziggo je modem als bridge laten instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimous
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 22:06
Modbreak:Ik weet niet hoe we deze initieel hebben gemist in december 2019, maar het bespreken van het omzeilen van wetgeving en/of beperkingen is niet toegestaan. vandaar dus alsnog een slotje

⚛︎ 1-2-2022 poor Leno

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.