Vraag

• Stevenbr
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-01 20:46
Ik heb mijn android (huawei p20 lite) laten liggen in de bus |:( ...

Nu staat ie (één dag later) nog steeds aan en kan ik hem nog steeds af laten gaan. Helaas neemt niemand op. Het grootste probleem is dat mijn locatie uit stond toen ik hem kwijt raakte. Weet een van jullie misschien een manier om mijn locatie nu nog aan te zetten? Ik ben ten einde raad... Mocht iemand een white hat kennen die dit kan, ik wil er graag voor betalen!

Alle reacties

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-01 12:37

Paitor

rages doen :P

Stevenbr schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:21:
Ik heb mijn android (huawei p20 lite) laten liggen in de bus |:( ...

Nu staat ie (één dag later) nog steeds aan en kan ik hem nog steeds af laten gaan. Helaas neemt niemand op. Het grootste probleem is dat mijn locatie uit stond toen ik hem kwijt raakte. Weet een van jullie misschien een manier om mijn locatie nu nog aan te zetten? Ik ben ten einde raad... Mocht iemand een white hat kennen die dit kan, ik wil er graag voor betalen!
Heb je de vervoerder al geprobeerd te bellen? Wellicht is ie daar gewoon afgegeven?

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:12

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Als je hem af kan laten gaan, dan zou hij ook de locatie moeten kunnen weergeven, lijkt me.

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Audiowaste
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 08-09 23:47
Nee, daar moet de locatie voor aanstaan.

In het kort: tenzij je een speciale app daarvoor heb geïnstalleerd en ingesteld is het niet mogelijk om je locatie op afstand aan te zetten.

[ Voor 26% gewijzigd door Audiowaste op 12-12-2019 12:28 ]

• Stevenbr
Vervoerder mag niks zeggen ivm privacy (typisch). Ik heb find my android aan staan maar kan daar enkel dus de batterij op zien en m af laten gaan.

• Armo
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-09 23:02
AW_Bos schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:26:
Als je hem af kan laten gaan, dan zou hij ook de locatie moeten kunnen weergeven, lijkt me.
Niet als je de locatievoorzieningen handmatig uit hebt gezet lijkt me.

• AW_Bos

AW_Bos

Armo schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:28:
[...]

Niet als je de locatievoorzieningen handmatig uit hebt gezet lijkt me.
Maar je hebt nog wel toegang tot de telefoon, dus dan lijkt het mij dat je die ook weer aan kan zetten? :?
Of is dat ook weer een privacy-issue van Android?

[ Voor 7% gewijzigd door AW_Bos op 12-12-2019 12:29 ]

• Stevenbr
Dat mag dus niet op afstand :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
Stevenbr schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:27:
Vervoerder mag niks zeggen ivm privacy (typisch).
Wat is dat voor onzin. Heb je de hoofdkantoor gebeld? Hoe gaan ze dan om met gevonden voorwerpen :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Wat heb je de vervoerder dan gevraagd? "Gaat er nu een telefoon bij de gevonden voorwerpen afdeling af?"
Als je belt, en je omschrijft je telefoon, dan moet alles toch goed komen (met de hoop dat hij daar ligt)?

• Stevenbr
Ja het was een Qbuzz, die zetten alles op Ilost en aangezien zij aansprakelijk zijn voor dingen die ze vinden en dan kwijtraken hoeven ze niet te melden dat ze iets vinden zegmaar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
AW_Bos schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:29:
[...]

Maar je hebt nog wel toegang tot de telefoon, dus dan lijkt het mij dat je die ook weer aan kan zetten? :?
Of is dat ook weer een privacy-issue van Android?
Je hebt dan eigenlijk helemaal geen toegang meer tot de telefoon. Google heeft toegang tot de telefoon :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

Stevenbr schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:32:
Ja het was een Qbuzz, die zetten alles op Ilost en aangezien zij aansprakelijk zijn voor dingen die ze vinden en dan kwijtraken hoeven ze niet te melden dat ze iets vinden zegmaar
Beetje onzin, lijkt me. Ze moeten prima kunnen vertellen of er een telefoon gevonden is die aan jouw eisen voldoet. En vraag anders of je hem op kan komen halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armo
Afhankelijk van hoe je precies verzekerd bent kan je inboedelverzekering wellicht een "oplossing" zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:17

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Volgens dit antwoord kan het gewoon: https://www.quora.com/How...oid-if-my-location-is-off

Overigens zie ik niet helemaal wat dit met Persoonlijke Financiën, Studie en Loopbaan te maken heeft :?
Ik verplaats 'm even naar Android-smartphones.

[ Voor 47% gewijzigd door .oisyn op 12-12-2019 13:04 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:09

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Daarnaast voldoet je openingspost momenteel niet helemaal aan de wensen/eisen die we er aan stellen. Zo is het belangrijk om zoveel mogelijk informatie te geven over je probleem, daarnaast is het ook verplicht om eerst wat eigen onderzoek te doen voordat je een topic opent. Zie ook: Het algemeen beleid #quickstart

Zou je dus even het volgende willen toevoegen wat je zelf al gevonden, geprobeerd en gedaan hebt, zodat we niet met de zelfde opties aankomen zetten?

Dat gezegd hebbende. Op het internet staan een aantal opties die kan proberen, bijvoorbeeld: https://www.clevguard.com/track/how-to-track-huawei/.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jordy_413
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 31-08 05:06

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Stevenbr schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:32:
En heb je al op iLost kunnen vinden?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Stevenbr
Ontzettend bedankt iedereen :)! Hij is weer terecht _o_ Uiteindelijk lag ie al die tijd nog in dezelfde bus, een man vond hem toevallig doordat ik via Find my Device mijn mobiel liet afgaan en belde tegelijk. Heb 'm net weer opgehaald :)! Ontzettend bedankt voor alle hulp nogmaals :)!
Pagina: 1