• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

[ Voor 177% gewijzigd door Ardana op 12-12-2019 19:26 . Reden: Post terug gezet, daar deze sowieso al gequote was. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 12:17
Ik zou beginnen met vastleggen wat wel en niet jouw taken zijn en als je met eigen vervoer gaat daar reiskosten voor declareren. En als het pakktje wegbrengen tot na werktijd duurt overuren gaan declareren.

Laat zien dat je niet omaar over je heen laat lopen. Blijf vriendelijk en bied eventueel aan om tijdens werktijd eerder te vertrekken om die taken te vervullen indien nodig maar ga niet op eigen kosten en in eigen tijd werk verrichten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Maak ook duidelijk dat als jij dat als extra service na werktijd doet de baas ook niet moet klagen als het een keer niet tiptop in orde is. Met andere woorden: als hij het echt zo belangrijk vindt moet hij er maar tijd (al dan niet van jou) voor vrijmaken.

Dat zou iig mijn insteek zijn. Bij een bedrijf met 10 man moet je soms wel eens wat doen wat niet in je pakket valt.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10 14:11
Tja ik vind afhankelijk van de taak niet erg om wat dingen extra te doen. Kan je altijd mooi mee showen tijdens je functioneringsgesprek.

Zodra het taken worden die echt totaal anders zijn en waar je geen zin in hebt, dan moet je gewoon nee zeggen. Ook het feit dat je nu je eigen vervoer gebruikt is niet handig hier. Stel je krijgt een aanrijding, dan was je wel voor werk bezig, terwijl dat niet verzekerd is daarvoor...

• EnigmaNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 21:48
Ik zou er niet te moeilijk over doen, als er tenminste sprake is van een gezonde relatie. Dat wil zeggen: geven en nemen. Als jij een keer wat extra's doet mag je ook wel een keer wat extra's terug verwachten (een keertje eerder naar huis of wat dan ook).

• Wowhead
Members only:

[ Voor 194% gewijzigd door Ardana op 12-12-2019 19:26 . Reden: Post terug gezet. ]

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Wat is je officiele functietitel/omschrijving uberhaupt..?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 12:20
Wowhead schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:27:
^zelfs met de bedrijfs bus is er een clausule in het contract dat ik zelf aansprakelijk ben voor schade. dus daar wil ik zoeizo niet in rijden op die manier, alle verandwoordelijkheden voor een bedrijfs eigendom zonder enige baten buiten het kostenloos rijden(sluit niet op mijn family situatie en dat is wel aan mij)
Of je met je prive auto of met een auto van de zaak rijdt dat maakt niet uit, een werkgever is aansprakelijk voor de schade die veroorzaakt wordt bij het uitvoeren van je werkzaamheden (tenzij je grof nalatig bent geweest). Zo'n clausule zal nooit stand houden.

[ Voor 5% gewijzigd door LordSinclair op 12-12-2019 12:38 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Wowhead
Lensent schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:33:
Wat is je officiele functietitel/omschrijving uberhaupt..?
Ik ben een equivelant van een IT systeem beheerder.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Boudewijn schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:22:
Maak ook duidelijk dat als jij dat als extra service na werktijd doet de baas ook niet moet klagen als het een keer niet tiptop in orde is. Met andere woorden: als hij het echt zo belangrijk vindt moet hij er maar tijd (al dan niet van jou) voor vrijmaken.

Dat zou iig mijn insteek zijn. Bij een bedrijf met 10 man moet je soms wel eens wat doen wat niet in je pakket valt.
Sterker nog, vaak staat zoiets ook in het contract.

@Wowhead : Ga voor de praktische oplossing: vraag de zaak om een zakelijk account te openen bij DHL/UPS, dan komen ze die pakketjes gewoon ophalen. Is voor iedereen veel makkelijker.
Wat betreft het zelf afleveren bij klanten. Dat deed ik bij m'n 1e baan ook nog wel eens (ik was natuurlijk de goedkoopste kracht) en dat vond ik alleen maar relaxed, ff de deur uit.

• Wowhead
Members only:

[ Voor 200% gewijzigd door Ardana op 12-12-2019 19:27 . Reden: Post terug gezet. ]

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zorgen dat je het zo druk hebt dat jij dit simpelweg er niet bij kan doen.

En nee, zonder reden erbij is ook prima.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Lensent
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 24-09 16:11
Maak er gewoon een roulerende weektaak van en leg die vast in het werkrooster/planning. Problem solved.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:54

SeatRider

Hips don't lie

Ik snap niet waarom mensen hier zo moeilijk over doen. Ik heb vroeger veel bij jonge/kleine bedrijven gewerkt, en het hoort er gewoon bij dat je af en toe wat ander werk oppakt. Ze kunnen niet voor elke scheet een apart iemand aannemen. Stond zelfs in mijn contract dat ik incidenteel ook ander werk opgedragen kon krijgen.

Ik heb als COO ook boodschappen gedaan, deurdrangers staan monteren of koffieautomaten schoongemaakt.

Nederlands is makkelijker als je denkt

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-10 21:26
@Wowhead
Als je het voor de rest goed naar je zin hebt, dan moet je natuurlijk af wegen.
Spreek gewoon goed af met je baas over wat hij verwacht, en of je je daar in kan vinden.
Je moet vooral zorgen dat die postopdrachtjes je niet aangevreven worden als er dan een gebruiker een half uur moet wachten om een probleem met zijn laptop op te lossen.

Als je bedrijfskilometers met je eigen auto maakt, dan moet dat vergoed worden, dat is een uitgemaakte zaak.

Maak je niet te veel zorgen over schade die je rijdt tijdens zo'n boodschap, dat is nooit op jou te verhalen.
Je komt in de grijze zone als je van je werk naar de post rijdt op een vrijdagavond, en er zaterdag een paaltje mee om rijdt terwijl je je kinderen naar het voetbal brengt.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Wowhead schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:15:
Hoe gaan jullie om met extra taken buiten je werk scope?

Ik zit hier sinds een korte tijd (kleine club) maar word dikwijls gevraagd even een pakketje naar een klant te brengen of 10 minuten voor het eind van de dag even naar de post kantoor te rijden om wat pakketjes van die dag weg te brengen.

Ik vraag dit omdat ik het een keer een dag later had gedaan en men gelijk ging stijgeren over het feit dat het pakketje niet op tijd aankwam... Ik doe totaal ongerelateerd werk aan het bezorgen van pakken btw.

De pakketjes weg brengen is elke dag ongeveer 15-10 minuten voor eind van de dag en dan is het vaak nog eens super druk daar en kan ik met moeite een parkeer plaatsje vinden.

Ik heb al meerdere malen ook bestelde goederen moeten afleveren bij de klanten....

En dat allemaal via eigen vervoer, er is wel een bedrijfs bus die ik mag pakken maar het is een grote jonge en heeft maar 3 stoelen ik heb een gezin van 4 dus die neem ik dan ook niet mee naar huis..

Hoe gaan jullie met dit soort extra klussen om? let wel ik werk in een hele kleine club.
Voer gewoon een gesprek met je leidinggevende, waarin je jouw bedenkingen bespreekt.

Er zijn 1001 oplossingen voor de 'ongemakken' die jij beschrijft.

m.b.t. de kritiek op de late levering van pakketten, mag jij de hand ook in eigen boezem steken. Als jij op de dag had aangegeven dat je niet in de gelegenheid bent om de pakketten af te leveren, en vraagt of het ok is als jij dat de volgende dag doet, dan weten de verzenders waar ze aan toe zijn (en kunnen alternatieven bedenken).

Het is irritant als je ergens op rekent, en het gebeurt niet, zonder communicatie.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

offtopic:
Ik heb ook wel eens als werk ergens naartoe moeten vliegen met spullen en een dag later weer terug. NIet mijn werk? Inderdaad, beetje dure koerier. Leuk? Als je het ervan maakt.

Ik zou er niet al te lastig over doen en de tijd wel terugritselen. Of gewoon eens een weekje of 2 inzichtelijk maken naar de baas toe hoeveel tijd het kost.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Wowhead schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:40:
Dank alle, ik ben behoorlijk flexibel, ik vind het alleen zo jammer als je dan negatie word bejegend als je een keertje een pakketje een dag te laat verstuurd het was letterlijk eenmalig :| . Ik doe zoeizo best veel taken die eigenlijk niets te maken hebben met de technische ondersteuning, maargoed ik neem het wel allemaal voor lief want ik heb het hier reuze naar mijn zin.
Iemand zal de klant toegezegd hebben dat het pakketje die dag verzonden zou worden zodat het de dag erna binnen is. Als dat dan niet het geval is krijgt verkoop een boze klant aan de telefoon en verkoop wil die frustratie dan weer ergens ventileren... ;)

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-10 23:45
Het zou voor mij ook nog wel uitmaken of ik als enige die pakjes weg moet brengen of dat andere collega's het ook doen. :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 10:16
Dank alle, ik ben behoorlijk flexibel, ik vind het alleen zo jammer als je dan negatie word bejegend als je een keertje een pakketje een dag te laat verstuurd het was letterlijk eenmalig :| . Ik doe zoeizo best veel taken die eigenlijk niets te maken hebben met de technische ondersteuning, maargoed ik neem het wel allemaal voor lief want ik heb het hier reuze naar mijn zin.
Vol tegenin gaan. "Ik doe eens wat om iemand te helpen, is het weer niet goed. Doe het dan lekker zelf!" Dit is zo'n situatie waarin je heel goed de slachtofferrol in kan kruipen. Je doet eens iets voor een ander, is het weer niet goed. Kan je ook de volgende keren gebruiken als ze bij je komen, al dan niet als grapje: "En als het dan weer te laat is, is het weer mijn schuld?" Of "Alweer? Is de koerier ziek?"
toolkist schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:54:
Iemand zal de klant toegezegd hebben dat het pakketje die dag verzonden zou worden zodat het de dag erna binnen is. Als dat dan niet het geval is krijgt verkoop een boze klant aan de telefoon en verkoop wil die frustratie dan weer ergens ventileren... ;)
Dan moet die persoon zelf zorgen dat dat ook gewoon geregeld wordt. Ik heb er onderlaatst ook eentje gehad, iets lag al een week of 2-3 bij persoon X. Die komt bij mij op een woensdag, wanneer ik kon antwoorden. "Eind volgende week." Dat was te laat, want het lag al een tijd, die ging dinsdag of woensdag doorgeven. Ik: "Prima, maar ik antwoord pas vrijdags, dus niet bij mij komen mopperen." Op woensdag kreeg ik natuurlijk de volle laag waarom ik nog geen antwoord geschreven had. Ben ik met een gestrekt been in gegaan. Ga toch weg.

• Wowhead
SeatRider schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:44:
Ik snap niet waarom mensen hier zo moeilijk over doen. Ik heb vroeger veel bij jonge/kleine bedrijven gewerkt, en het hoort er gewoon bij dat je af en toe wat ander werk oppakt. Ze kunnen niet voor elke scheet een apart iemand aannemen. Stond zelfs in mijn contract dat ik incidenteel ook ander werk opgedragen kon krijgen.

Ik heb als COO ook boodschappen gedaan, deurdrangers staan monteren of koffieautomaten schoongemaakt.
Dat begrijp ik ook, ik sta dan ook dagelijks de vaatwasser leeg te ruimen, spullen hier op te ruimen, rommel weg gooien, koelkast bijvullen met drinken etc etc, en een hoop andere niet rol georienteerd werk. Het is meer dat je er werk naast krijgt en dat men dan hoge verwachtingen hebt van je dat je dat maar allemaal perfect gaat uitvoeren.

Normalieter doet een collega het maar die is langdurig ziek, hij ziet het als een stukje eerder uit werk, ik zie het als een extra verandwoording, ik doe het elke dag maar soms een keertje niet en dan zijn de rapen gaar en dat vind ik jammer het is een geisoleerde incident.

• Wowhead
Pizza_Boom schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:41:
[...]
Vol tegenin gaan. "Ik doe eens wat om iemand te helpen, is het weer niet goed. Doe het dan lekker zelf!" Dit is zo'n situatie waarin je heel goed de slachtofferrol in kan kruipen. Je doet eens iets voor een ander, is het weer niet goed. Kan je ook de volgende keren gebruiken als ze bij je komen, al dan niet als grapje: "En als het dan weer te laat is, is het weer mijn schuld?" Of "Alweer? Is de koerier ziek?"

[...]
Dan moet die persoon zelf zorgen dat dat ook gewoon geregeld wordt. Ik heb er onderlaatst ook eentje gehad, iets lag al een week of 2-3 bij persoon X. Die komt bij mij op een woensdag, wanneer ik kon antwoorden. "Eind volgende week." Dat was te laat, want het lag al een tijd, die ging dinsdag of woensdag doorgeven. Ik: "Prima, maar ik antwoord pas vrijdags, dus niet bij mij komen mopperen." Op woensdag kreeg ik natuurlijk de volle laag waarom ik nog geen antwoord geschreven had. Ben ik met een gestrekt been in gegaan. Ga toch weg.
Dit klopt wel de persoon die hier verandwoordelijk is voor het organiseren, bestellen en leveren wacht tot de laaste moment op de dag ivm er mischien meerdere pakketjes zijn bijvoorbeeld...

Maar ik merkte wel als zij zelf gaat dan gaat ze om 4 uur al even heen en weer maar verwacht van mij dat ik dit niet vroeger dan 16:45 pm doet en wij stoppen met werken om 5 uur. En dat vind ik jammer. ik zit hier nog niet te lang en sta op het punt een huis te kopen dus ik wil geen problemen veroorzaken voor mijn cariere hier.

In veel gevallen ben ik vaak onder weg op klant lokatie om fysieke dingen uit te voeren zoals opleveringen etc, dus het neemt wel tijd van mij in beslag om dit soort dingen uit te voeren die ik beter had kunnen gebruiken, ik kom dus al vaak genoeg buiten de deur.

[ Voor 11% gewijzigd door Wowhead op 12-12-2019 13:49 ]

• Milo85
@Wowhead Je kan dat ook aankaarten bij je collega's dat je de pakjes weg wil brengen in een roulatiedienst? Jij doet het de ene dag/week/maand whatever, en de volgende keer één van je collega's en zo wissel je af. Dan ben jij niet alleen de sjaak. Lijkt me niet onredelijk om dat voor te stellen.

Verwijderd

Maar dit 'probleem' is dus één keer voorgekomen of niet? Als het vaker voorkomt (dat je baas boos wordt), gewoon even een heldere afspraak maken en uitleggen dat je niet altijd direct een pakketje kan leveren.

Dit soort dingen kunnen gewoon gevraagd worden en zouden geen probleem moeten zijn. Moet wel iedereen vriendelijk blijven enz. Leg ook goed uit dat je het niet oké vindt dat je meteen zo uitgekafferd.

Zou verder niet teveel jezelf vergelijken met je andere collega. Het gaat nu om jou.

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
ik werk ook bij een kleine club (5 man) en breng ook af en toe een pakje naar postkantoor.
maar dat is misschien 1 of 2 keer per maand. en vertrek ik ook eerder zodat ik even laat thuis ben.

vergoeding vraag ik niet, want het is maar 400meter omrijden.
bij mij zijn het dan wel vaak zendingen gerelateerd aan mijn eigen werk.

Ik breng ook wel eens materialen naar een assemblage bedrijf. (25km verderop) maar dan schrijf ik de km's op en declareer ik die.

maar gelijk kritiek voor 1 keer wat later gaat wat te ver vind ik inderdaad.

(en ook hier doet ieder wel eens wat huishoudelijke taken tussendoor)

• Wowhead
Milo85 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:49:
@Wowhead Je kan dat ook aankaarten bij je collega's dat je de pakjes weg wil brengen in een roulatiedienst? Jij doet het de ene dag/week/maand whatever, en de volgende keer één van je collega's en zo wissel je af. Dan ben jij niet alleen de sjaak. Lijkt me niet onredelijk om dat voor te stellen.
we hebben enkele zieken dus dat gaat niet op, maar van de 3 aanwezig ben ik de enigste die het sinds enkele weken bijna exclusief doet. 1 persoon daarvan heeft het nog nooit gedaan geloof ik en de andere doet het heel handg rond 4 uur, ik heb die luxe niet ivm 2 maten (senioriteits positie etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Dank alle, ik ben behoorlijk flexibel, ik vind het alleen zo jammer als je dan negatie word bejegend als je een keertje een pakketje een dag te laat verstuurd het was letterlijk eenmalig :| .
Dat vind ik een lastige zin... Als jij afgesproken hebt dat je het pakketje op moment X gaat versturen, maar doet dat uiteindelijk pas op moment Y dan vind ik het niet meer dan logisch dat je daar op aangesproken wordt.

Wat is nu concreet je probleem?

Ik neem aan dat je onder werktijd doet en je de km's gewoon schrijft. Argumenten als "het is druk en lastig parkeren" zijn niet echt relevant.

Niemand ontkomt er aan om soms nu eenmaal taken op te pakken die buiten het reguliere werk vallen...

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Wowhead
Zoeizo is het een hele eigen bedrijfs structuur hier, men doet het hier al ruim 10/15 jaar en zijn niet open voor input voor aanpassingen, want het werkt immers altijd prima... en dan krijg je discussies waarvan er word gezegd, dan doe ik het zelf wel...

Alles word nog per emails genoteerd in plaats van een ticket systeem..... ik kom uit grote bank organisaties en dit is allemaal heel erg adhoc dus ik heb veel aanpassingen te maken :P

En dat is ook niet iets waar ik op zoek naar ben in een kleine team, ik ben graag altijd bezig om voor iedereen te helpen met hun taken etc je moet immers wel flexibel zijn in een kleine team.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowhead
Question Mark schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:56:
[...]

Dat vind ik een lastige zin... Als jij afgesproken hebt dat je het pakketje op moment X gaat versturen, maar doet dat uiteindelijk pas op moment Y dan vind ik het niet meer dan logisch dat je daar op aangesproken wordt.

Wat is nu concreet je probleem?

Ik neem aan dat je onder werktijd doet en je de km's gewoon schrijft. Argumenten als "het is druk en lastig parkeren" zijn niet echt relevant.

Niemand ontkomt er aan om soms nu eenmaal taken op te pakken die buiten het reguliere werk vallen...
Dankjewel voor je feedback en je hebt gelijk, ik had het gelijk moeten melden, het is trouwens niet soms, maar bijne elke dag :)

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 11:42

LankHoar

Langharig tuig

@Question Mark ik ben het met je eens dat wanneer X word afgesproken het ook X moet zijn. Echter, afgaande op de woorden van TS lijkt de reactie wel redelijk overtrokken voor een eenmalig incident.

@Wowhead zit je wel helemaal op je plek daar? Enerzijds zeg je van wel, maar als ik zo veel van je reacties lees past deze werkwijze helemaal niet bij je..

Ps. heb je de 'wijzig' knop al eens gezien? :+

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

offtopic:
Dat is al de 6de keer, het is sowieso.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
[...]

[...]
Fraaie werkmentaliteit zeg, daar wordt de wereld vast een mooiere plek van.

Het uitgangspunt bij elke baan, is dat jij arbeid verricht in ruil voor geld. Daarbij heeft de werkgever de taak om jou te vertellen wat je doet en wanneer.

Slachtofferrol is hier m.i. niet van toepassing, als het je niet zint en je komt er samen niet uit, dan stop jij met werken, stopt de werkgever met betalen en door (naar een volgende baan).

Invoegen doe je zo!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10:33
Je zegt dat je 15-10 minuten voor 5? weggaat om de pakketen weg te brengen. Hoe lang ben je daar dan mee bezig? Is dat langer dan de tijd dat je eerder weggaat?

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 11-10 10:16
_Diederik schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:37:

Het uitgangspunt bij elke baan, is dat jij arbeid verricht in ruil voor geld. Daarbij heeft de werkgever de taak om jou te vertellen wat je doet en wanneer.
En als je collegas je wat vragen, kan je dat doen. Maar als zij hun werk verzaken, moeten ze niet bij jou komen zeiken. Van een ander zijn probleem niet het jouwe maken. Hij brengt het weg, de collega laat het liggen om mogelijk een paar centen te besparen. Moet de collega maar duidelijk zeggen dat het nog wel vandaag moet als het echt haast heeft. En het is unfair om dan boos te worden op de collega die in de bres gesprongen is dit op zich te nemen.
Slachtofferrol is hier m.i. niet van toepassing, als het je niet zint en je komt er samen niet uit, dan stop jij met werken, stopt de werkgever met betalen en door (naar een volgende baan).
Het was hier niet de baas, maar een collega. Als de baas ermee komt dat dit nu moet, dan leg je het probleem voor (of althans, dat doe ik) en mag hij bepalen wat meer prioriteit heeft. Maar die komt daarna ook niet meer mekkeren dat er iets anders dan blijft liggen.
Als jij iets doet voor een ander en daar vervolgens nog een negatieve nabrander over krijgt ook, kan je best eens die slachtofferrol aantrekken. Laat ze maar weten dat je je niet prettig behandeld voelt, beetje ondankbaar wellicht zelfs.

• Milo85
_Diederik schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:37:
[...]

De werknemer heeft ook nog wel wat rechten ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

[...]
Dat is allemaal leuk en aardig, maar als iemand het aan mij vraagt en ik zeg ja, dan is het toch echt mijn eigen verantwoordelijkheid en probleem als ik het dan toch niet doe. Er vol tegenin gaan is dan, om het nog voorzichtig te stellen, niet handig.
Sowieso is jouw voorbeeld heel anders, dit was niet een gevalletje 'veel te lang laten liggen', en zelfs al was het zo dan is het nog not done om er meteen zo in te vliegen als jij doet. Als het nou structureel zou zijn ok, maar komt het af en toe voor dan zou meedenken toch echt geen kwaad kunnen.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Hoe kleiner de onderneming, hoe flexibeler je jezelf moet opstellen. Je schrijft dat er een tiental mensen werken, dan zal daar niet veel administratief personeel zijn die het anders even kan doen. En tjah, ik heb als sysadmin ook al meubels in elkaar gezet. Als manager een deurklink vervangen, ... . Het hoort er soms gewoon bij. Als het je dwarszit dat je het met eigen vervoer doet of op het einde van de werkdag, bespreek het dan met de baas. Zorg ervoor dat die pakketjes ten laatste om 5u klaar liggen, met de bus van het werk naar het postkantoor en dan terug naar kantoor zodat jij op tijd in je wagen kunt om naar huis te gaan. Als het goed is, is die bus trouwens goed verzekerd.

Maar besef ook dat als je jezelf onflexibel gaat opstellen, dat dit in je functioneringsgesprekken ook zal terugkomen. Zorg er altijd voor dat je een goede balans vind tussen weerwerk bieden en de baas tevreden houden. Tenzij je natuurlijk ook over andere dingen ontevreden bent. En dan kan je misschien beter naar de toekomst beginnen kijken, bij een andere werkgever.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• overhyped
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:55
-Knip-

Post mag weg, had niet zoveel feedback verwacht, concensus is dat ik gewoon meer flexibel moet zijn.
Zou je je post terug willen zetten? Nu heeft niemand meer wat aan dit topic, niet helemaal
hoe fora werken.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

zijn originele post kan je vinden als quote in de reactie van _Diederik

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
-Knip-

Post mag weg, had niet zoveel feedback verwacht, concensus is dat ik gewoon meer flexibel moet zijn.
Ben flexibel, maar op de juiste momenten wel assertief zodat de te makkelijk denkende collega's niet structureel misbruik gaan maken van je goedheid (ooooh, @Wowhead lost dat wel even voor me op en dan kan ik zelf vast naar huis, dat idee).
Bijna iedereen heeft 2 handjes en kan de vaatwasser uitruimen en bijna iedereen heeft daar een hekel aan, bijvoorbeeld. Maar, pick your battles. Ga dat niet keer op keer tegen je directeur zeggen, dat hij dat ook zelf kan ;)

• msteggink
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:32
Kansloos dat geknip, het topic wordt zo om zeep geholpen.

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:48

Yucon

*broem*

Volgens mij zit het je vooral dwars dat je op je donder gekregen hebt en gaat het niet eens echt om die pakketjes.

Dan nog die drukte. Mocht het niet mogelijk blijken te zijn de pakjes op te laten halen zou je wel eens kunnen kijken of er een andere verzendwijze mogelijk is. PostNL stations liggen bijvoorbeeld vaak op drukke plekken. Die van DPD zitten vaak in tankstations en dat maakt het allemaal een stuk makkelijk, misschien kun je die richting op iets regelen.

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 09:10
Kun je niet gewoon laten ophalen door een pakketdienst?
Ik neem aan dat jou salaris hoger is dan een uitgeknepen schijnzelfstandige van de DHL/PostNL/etc. Bespaart je werkgever alleen maar geld

Nou dag he

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Haal je ook energie en voordeel uit een kleine organisatie?

Wat ik bedoel is dat die flexibiliteit die gevraagd wordt jou ook flexibiliteit oplevert. Als je zelf een 9-5 mentaliteit fijn vindt waarin alle taken strak gescheiden en geregeld zijn dan is die organisatie wellicht niet de jouwe.

Voor nu zou ik vooral inzetten op communicatie en verwachtingen managen, zodat voor de ander duidelijk is wat je wel en niet kunt bieden. Als je iets belooft, dan moet je het uiteraard wel nakomen, anders krijg je terecht kritiek. En waarom zou je niet eerder van het werk kunnen vertrekken om spullen weg te brengen? Of je gaat overdag even heen en weer.

Overigens snap ik @Pizza_Boom wel een beetje, al is de bewoording wat stevig. Soms moet je even van je afbijten als mensen misbruik van je maken. Maar dat is voor iedereen anders uiteraard en hangt ook samen met de voordelen die bij de baan horen.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Lastig om zo te beoordelen. In kleine organisaties ben je altijd breder dan in grote organisaties. En dan is een bedrijf van 10 man heel wat anders dan een bank. Ik heb vroeger ook wel eens hele andere klussen gedaan, zoals buitendienst werk in de zomerperiode. Lekker met zo’n gele bestelbus op pad, beetje sleutelen ergens in de zon, en op tijd naar huis.

Aan de andere kant is het ook een kwestie van assertiviteit. Als je dit soort dingen niet wil doen, wees daar duidelijk in. Niet wachten tot het laatste moment.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Werk = werk: ik ben vakkenvuller, of ja het heet eigenlijk net anders. Maar het punt is dat ik ook weleens met de schrobmachine door de winkel ga, terwijl dat een taak is van "kwaliteit" aka de schoonmaak ploeg.

Zolang ik betaald krijg, heb ik daar geen probleem mee. En zo zal een supermarkt manager ook soms zelf vakkenvullen, of moet een teamleider bijspringen. Terwijl het niet hun voornaamste takenpakket is. Daar kun je dan heel moeilijk over doen, maar daar bereik je niks mee.

Dat je eigenlijk advocaat of kantoorplant bent? Het doet er allemaal niet toe, al ben je dan wel een duurbetaalde pakketjes bezorger :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
SeatRider schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:44:

Dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:25
Misschien handig, bij ons is er recent een soort self service balie geopend voor pakketten. Kan je zelf je pakket inscannen en krijg je een verzendbewijs. Vervolgens zet je het in de kooi en klaar.

Scheelt een hoop tijd als je zo’n punt kunt vinden, je zou tijdens kantoortijd alvast labels kunnen printen en dan ben je zo klaar bij PostNL.

Ben overigens van mening dat je een stukje flexibel moet zijn, maar als dit meermaals per week voorkomt kan de werkgever beter de dienst van PostNL afnemen dat ze pakketjes ophalen bij kantoor. Bij ons op kantoor is het 1 of 2 keer per kwartaal dat er een pakje uit moet, dan is het een kleine moeite.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Pagina: 1