Airpods verdwenen, hoe werkt de 'zoek mijn' app precies?

Pagina: 1
Acties:

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:37
Vanochtend kwam ik erachter dat mijn airpods niet in mijn tas of jas zaten. Dus even gekeken of er bluetooth verbinding was en dat was helaas niet het geval, niet binnen bereik dus. Ook nog even de auto gecontroleerd en ook daar niet gevonden of binnen bereik.

Volgende stap was de ‘zoek mijn’ app en zie dat ze aldaar staan “gisteren om 15:52”. Dat was dus tijdens werk. Even een kleine reconstructie gemaakt door mijn verstuurde emails, telegrams, whatsapps en agenda te checken en ben er redelijk zeker van dat ik in die tijd even naar het toilet ben geweest. Aangezien het hier een vertrouwde omgeving is laat ik de airpods gewoon op mijn bureau liggen, daarnaast zit ik nog redelijk in een hoek van een vleugel op dit kantoor dus vrij weinig voorbijgangers. Dit roept mij een aantal vragen op waarbij ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

- Wat betekent de tijd van 15:52 precies? Is dat de tijd dat ik ze voor het laatst gebruikt heb of is dat de tijd dat ze voor het laatst verbonden waren via BT?
- Zijn ze altijd verbonden als je ze in de buurt houdt, of pas als je ze in gebruik neemt door de pods eruit te halen?
- Kan je airpods hardware matig ontkoppelen van een iphone of zijn ze toen buiten bereik gegaan?
- Even ter bevestiging, in de “zoek mijn” app zie ik nu een icoontje van de airpods, ik neem aan dat dat de laatst bekende locatie is (die van 15:52) en niet de huidige.
- Hoe snel maakt bluetooth verbinding als ze weer binnen bereik zouden zijn, en hoe groot is het bereik in de praktijk. Stel ik zit zo tijdens de lunch in de volle kantine en iemand heeft ze, maken ze dan weer verbinding als ze binnen bereik zijn?
- Als je ze gestolen hebt, kan je er dan voor zorgen dat ze geen verbinding meer maken met mijn iphone of onthoudt mijn iphone altijd deze airpods?

Erg jammer als ze weg zijn maar ik vind het ook wel erg vervelend dat als ze gestolen zijn dit door een directe collega is gebeurd. Het zou namelijk altijd erg opvallen als iemand bij ons de afdeling op komt.

Hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen.

[ Voor 10% gewijzigd door Malt007 op 12-12-2019 12:14 ]

• FunFair
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 18:33
" - Kan je airpods hardware matig ontkoppelen van een iphone of zijn ze toen buiten bereik gegaan?"

Ik heb geen apple producten, maar over het algemeen heeft alle hardware een 'factory reset', waarmee je de verbinding hard verbreekt. Anders zou je ook een probleem hebben als je telefoon stuk gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door FunFair op 12-12-2019 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10:17
15:52 is het laatste moment dat de AirPods uit hun doosje waren. Als de AirPods allebei in het doosje zitten is er geen verbinding meer en wordt er ook geen nieuwe locatie meer doorgestuurd. Er wordt pas weer een nieuwe locatie bekend op het moment dat de AirPods uit hun doosje gehaald worden en in bereik van jouw iPhone zijn. Dit staat ook uitgelegd op https://support.apple.com/nl-nl/HT207581

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13:37
MelvinW schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:20:
15:52 is het laatste moment dat de AirPods uit hun doosje waren. Als de AirPods allebei in het doosje zitten is er geen verbinding meer en wordt er ook geen nieuwe locatie meer doorgestuurd. Er wordt pas weer een nieuwe locatie bekend op het moment dat de AirPods uit hun doosje gehaald worden en in bereik van jouw iPhone zijn. Dit staat ook uitgelegd op https://support.apple.com/nl-nl/HT207581
Hmm dat is jammer, maar maakt sense aangezien ik om 16:00 een meeting had. Even langs het toilet nog dus ervoor die pods weer in het doosje gedaan.

Ik lees op de gelinke pagina ook het volgende: "Als uw AirPods weer online komen, krijgt u een melding op de iPhone, iPad of iPod touch waarmee u ze gebruikt."
Moet ik dat nog inschakelen? Zie dit namelijk nergens staan?

[ Voor 14% gewijzigd door Malt007 op 12-12-2019 12:27 ]

• AppleFan2007
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 12:51
Ze maken alleen terug verbinding met jouw iPhone als ‘de dief’ het nog niet gekoppeld heeft aan zijn of haar iPhone. Ik weet niet of je het zal zien dat ze zich verplaatsen als iemand anders ze verbindt met een iPhone.

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 12:41
FunFair schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:13:
" - Kan je airpods hardware matig ontkoppelen van een iphone of zijn ze toen buiten bereik gegaan?"

Ik heb geen apple producten, maar over het algemeen heeft alle hardware een 'factory reset', waarmee je de verbinding hard verbreekt. Anders zou je ook een probleem hebben als je telefoon stuk gaat.
Nee hoor. Daarvoor is er apple icloud lock. Kijk maar eens hoeveel telefoons er op MP staan met een icloud lock zijn gewoon gestolen.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-05 19:54

World Citizen

FreeReef.nl

Balen zeg.

Ik heb ook maar meteen met een stift ergens een marker gezet. Niet perse voor diefstal, maar meerdere mensen bij ons hebben deze dingen... dus de kans is groot dat ze een keer door elkaar gaan.

Dus op een niet makkelijk zichtbare plek heb ik nu een klein puntje gezet op de dopjes en het doosje.

FreeReef.nl

Pagina: 1