Apple iCal + Office 365 exchange agenda gezeik

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Prosperr
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 22-04-2024
Hi,

Ik zit hier op kantoor en werken we met exchange mail van office 365 i.c.m. apple's native agenda (iCal).
In iCal/agenda kan je gedelegeerden toevoegen zodat je bij elkaar in de agenda kan kijken. Deze rechten kan je per persoon instellen via de weblogin van MS (agenda: Kan alle details weergeven).
Op zich gaat dit goed, want iedereen kan alles van elkaar zien.

Echter gaat dit maar deels goed, want met regelmaat krijgt iedereen ook agenda uitnodigingen van anderen in zijn/haar overzicht. Deze kan je niet accepteren, dan krijg je een foutmelding (logisch) maar dat is nogal irritant want persoon A hoeft niet een uitnodiging te krijgen van persoon B aan C.

Iemand die hier een oplossing voor heeft?
Met Outlook lijkt het goed te gaan, dus lijkt het een iCal ding..

Alle reacties

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 26-09 11:20
Yep, super irritant, ik werk ook in een Exchange shop en ben overgestapt naar: https://flexibits.com/fantastical
Dure aanschaf prijs maar vanaf dat moment nooit meer sync issues, problemen met delegaties, invites etc.

iCal is een leuke instap agenda maar gaat snel mis met grote Exchange setups.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperr
Hmm ok dus ik ben niet de enige met dit probleem.
Ik zie dat het rond de €40 euro kost. Op kantoor met 20+ mensen wordt het snel prijzig.. maar dat is dus de enige oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Wij lossen dit meestal op door iedereen over te laten schakelen naar Outlook, ook voor agenda. Zeker bij Office365 sync is dat de meest betrouwbare optie. Sinds iOS13/macOS Catalina is het extra bagger geworden lijkt het.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-09 12:51
Inderdaad Outlook voor een naadloze sync met uitnodigingen. Zelfs Fantastical doet in Catalina moeilijk.

Wanneer er met Onenote/Team en Exchange notes gemaakt worden gaat Agenda(macOs) helemaal gek doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
@dr paaj Echt? Wat dan? Wij hebben hier denk ik wel een paar duizend man die Fantastical draaien en ik heb nog geen geruchten gehoord dat er problemen zijn met Catalina (al is deze voor ons nog in beta dus ik weet niet hoeveel er ge-update hebben.) ik ben nog niks geks tegen gekomen.

Notities en reminders syncen hier vanuit het OS gewoon prima naar Exchange, en komen ook als reminders met datum in Fantastical.

Ik vind Outlook op MacOS zo'n gedrocht dat ik het echt probeer te vermijden, en ik open hem denk ik 2x per jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
Uitnodigingen voor Team en Skype for business gaat fout. Wanneer iemand een notitie maakt in een team meeting dan gaat Fantastical helemaal out. Ze weten er van, maar of dit het waard is voor gebruikers a €40

Outlook is verschrikkelijk, maar de volledige integratie is prima... Spark mail met agenda doet het beter dan Fantastical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
Ah ja, Spark is mooi maar helaas is Spark gebruiken is echt een no-go voor ons, al je credentials worden opgeslagen op externe servers bij Spark en alles wat credentials leaked mogen wij niet gebruiken, dus weinig ervaring mee behalve een vorige baan en Google Apps. Vond het altijd een prettige client.

Ik snap nog steeds niet wat je bedoelt met 'helemaal out' en daarvoor 'doet in Catalina moeilijk', maar wij gebruiken (gelukkig) geen Skype of Team en gebruiken het met onze eigen IM/chat software, werkt prima ook met notities en onze Fantastical userbase is vrij groot.

Dus TS het ligt er een beetje aan waar je wensen/eisen liggen maar, gewoon Outlook gebruiken is waarschijnlijk de weg met de minste weerstand ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr paaj
Helemaal out: Op ios of Cataline laat Fantastical niet zien wat het moet laten zien, aanpassingen in meetings afspraken worden niet verplaatst en uitnodigingen gaan niet helemaal goed, wanneer een iemand aangeeft verhinderd te zijn.

Outlook is de makkelijkste weg, maar daar ben ik niet van ;)

Fantastical is superieur en met een logica in weergave en opties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperr
Dank iedereen voor de inzichten. Ik denk dat Fantastical de moeite waard is om te proberen.

Gebruiken jullie dan per gebruiker een licentie van 40€? Of zijn er ook andere opties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Als je een O365 klant bent zou ik echt sterk overwegen om toch Outlook te gebruiken. Microsoft heeft de app het afgelopen jaar al sterk verbeterd en eind 2020 komt er een volledig nieuwe versie uit met een modernere sync stack (dezelfde die Outlook voor iOS gebruikt) in plaats van het achterhaalde EWS (Exchange Web Services) wat nu nog gebruikt wordt: https://w2.outlook.com/outlookmac/

Het is tegenwoordig een moderne macOS app en biedt de laatste jaren ook Day 1 support bij major nieuwe macOS releases. Office for Mac was al Notarized op de dag dat Catalina uitkwam, het is immers ook beschikbaar in de Mac App Store.

Ik verwacht dat Apple's native PIM apps en andere 3rd party apps die nog leunen op EWS steeds minder relevant en bruikbaar zullen worden in een O365 omgeving, zeker omdat Microsoft regelmatig nieuwe functionaliteit en features toevoegd die service backed zijn. Goed voorbeeld is de Teams, To Do en OneNote integratie. Dat soort functionaliteit ga je gewoon missen in Apple's eigen en andere 3rd party apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VanillaPriest
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 23-09 18:47
Heb deze problemen ook. Erg jammer als je je eigen producten wilt gebruiken ipv de door het werk geleverde.Door over te stappen naar de Outlook apps, mis je sync met je andere devices. Als je privé volledig op iCal werkt is dat behoorlijk meuk. Denk aan gedeelde agenda's en notificatie in andere apps. Ik had het eigenlijk best normaal gevonden als MS echt Mac compatibel was geweest. In de zin van Native Mac OS compatible, dus met Mail, iCal en iCloud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosperr
Ja echt arelaxed dat dit dus niet native goed werkt. Je wordt verplicht om Outlook te gebruiken wil je dat het feilloos werkt terwijl ik zelf Mail en iCal lekkerder vind werken.

Ik ga nog maar verder speuren naar een goede oplossing.
Pagina: 1