Werkplanning maken in een agenda

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• BasvdV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-12-2019
Mijn vraag:
Hallo allemaal,

Ik ben op dit moment aan het kijken om het plannen van ons werk voor de monteurs te verbeteren.
Ik ben een beetje aan het rondkijken hoe ik het beste een werkplanning kan maken, waarin staat waar de monteurs op welke dag, waar het beste terecht kunnen.
Hier komen echter een aantal punten bij kijken:
- Welke dagen kan de klant.
- Zijn alle producten voor die klanten al aanwezig.

Deze 2 aspecten wil ik zo combineren dat er in excel tevoorschijn komt, op welke dag, waar de monteurs het beste aan de slag kunnen.
Het is hierbij mogelijk dat wanneer nog niet alles op voorraad is voor een bepaalde klant, deze al wel kan worden geholpen.

Nu is mijn vraag of dit via excel mogelijk is, en zo ja hoe?

Groetjes Bas.

Beste antwoord (via BasvdV op 12-12-2019 13:45)

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06

shinchan03

Niels

Je zou naar een oplossing als dit kunnen kijken:
https://www.simple-simon.net/nl/

Ik weet niet of de monteurs een werkbon aan de klant moeten geven, maar daar voorziet dit programma in en het koppelt ook met financiële pakketten, waardoor je ook snel in staat bent te factureren. Kost natuurlijk wel wat per maand, maar het maakt ook echt meerdere acties makkelijker waardoor je weer bespaart.

Alle reacties

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Excel is toch dat spreadsheet programma waar niet meer dan 1 persoon tegelijk in kan werken zodat je collega niet kan invoeren dat een klant verhinderd is, of dat producten wel/niet op voorraad zijn terwijl jij dat bestand open hebt staan in een programma?
En vervolgens je collega's aan je vragen of je ff het bestand wil opslaan/sluiten zodat zij er in kunnen werken?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• BasvdV
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-12-2019
Het gaat hierbij om een kleiner bedrijf, waarbij ik binnen krijg wat er op voorraad is en wanneer het de klanten het de klanten het beste uitkomt. In dit geval hoeven klanten er dus niet bij te komen.

• xGROOVER
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07:28
DJMaze schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:11:
Excel is toch dat spreadsheet programma waar niet meer dan 1 persoon tegelijk in kan werken zodat je collega niet kan invoeren dat een klant verhinderd is, of dat producten wel/niet op voorraad zijn terwijl jij dat bestand open hebt staan in een programma?
En vervolgens je collega's aan je vragen of je ff het bestand wil opslaan/sluiten zodat zij er in kunnen werken?
Als je dit excel bestand bijvoorbeeld in onedrive plaatst kan dit dus wel

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:06

shinchan03

Niels

Je zou naar een oplossing als dit kunnen kijken:
https://www.simple-simon.net/nl/

Ik weet niet of de monteurs een werkbon aan de klant moeten geven, maar daar voorziet dit programma in en het koppelt ook met financiële pakketten, waardoor je ook snel in staat bent te factureren. Kost natuurlijk wel wat per maand, maar het maakt ook echt meerdere acties makkelijker waardoor je weer bespaart.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:49
DJMaze schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:11:
Eh, nee? Je kan prima met meerdere mensen tegelijk in een Excel bestand wijzigingen doen. Is het de beste oplossing voor deze situatie? Waarschijnlijk niet. Excel is geen agenda namelijk. Dus wat heb je nodig: een agenda/planning tool.

[ Voor 11% gewijzigd door sig69 op 12-12-2019 11:50 ]

Roomba E5 te koop

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
xGROOVER schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:40:
Als je dit excel bestand bijvoorbeeld in onedrive plaatst kan dit dus wel
sig69 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:46:
Je kan prima met meerdere mensen tegelijk in een Excel bestand wijzigingen doen.
offtopic:
Hoe dan?

onedrive werkt niet op mijn GNU/Linux machine, en ik kreeg altijd errors als ik hem in LibreOffice open heb en iemand anders het probeert in Microsoft Excel.
Of als ik niet achter PC zit en het probeerde via mobiel.

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:54

Yucon

*broem*

Om hoeveel producten per dag/maand gaat het ongeveer? Ik denk namelijk dat die materialen datgene zijn wat het een beetje complex maakt. Plus dat je vooraf ook na moet denken over waar je de grens precies legt. Stel dat je dit nu bouwt en vooraf al weet dat de vervolgvraag gaat zijn "ja, maar ik wil wel dat de sheet er ook rekening mee houdt dat monteurs zo min mogelijk hoeven te rijden" dan zit je je vooraf af zou moeten vragen of dit de goede route is.

[ Voor 54% gewijzigd door Yucon op 12-12-2019 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:49
offtopic:
Menu review, share workbook, allow changes by more than one user at the same time.

Roomba E5 te koop

Pagina: 1