Beste Tweakers, lang verhaal! Alvast bedankt en veel succes! 
context
Ik heb op dit moment wat financiële ruimte en wil mezelf in ieder geval één keer in mijn leven echt verwennen met een monster pc. Ik ben er terdege van bewust dat het systeem veel meer te bieden gaat hebben dan dat ik er eigenlijk mee wil doen. Waar ik jullie vooral bij nodig heb is: Waar is extra geld uitgeven echt onzinnig?
Het is bijvoorbeeld handig als iemand kan zeggen: Leuk zo’n moederbord van €400, maar voor €200 minder heb je dezelfde looks en jij gaat nooit de missende features of mindere prestaties merken.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In de basis: tekenen / illustreren (Photoshop), videobewerking, muziekproductie (opname / mixen) en 4K gaming. Ik hoop ooit echt professioneel aan de gang te kunnen met illustreren, videobewerking en muziekproductie, maar ik ben vooral hobbymatig daarmee bezig. De 4K gaming spreekt voor zich denk ik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Laten we zeggen dat ergens rond de €3.000 voor het systeem zelf acceptabel is. Ik heb niet per se een maximum prijs, maar het moet allemaal een beetje sense maken. Zo zit er nu een AMD Ryzen 9 3900X processor in. Die is met €565 al aan de prijs. Nu kan ik er wel een AMD Ryzen Threadripper 3970X tegenaan gooien van €2.100, maar dat is écht overkill.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een NZXT Kraken X62 in mijn huidige systeem hangen. Dus die gaat mee. Voor de rest moet alles nieuw. (HDD of SSD daargelaten)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: Maakt me niet uit, welke de beste prijs-prestatieverhouding heeft.
Moederbord / GPU: Aorus / Gigabyte vind ik erg prettig. Werk ik al een tijdje mee en ik vind ze mooi.
Behuizing: Vind de NZXT kasten gewoon mooi en prettig om mee te werken.
Werkgeheugen: Moet gewoon mooi zijn, liefst wit en met RGB. Deze waren ongeveer de enige die hieraan voldeden.
Verder geen preferences.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind looks erg belangrijk, dat is persoonlijk, dat snap ik. De huidige lijst is dan ook een combi van looks en favoriete merken.
Ik hou van wit!
Ga je overklokken?
Niet per se. Vind het wel leuk om te doen, maar wil dat met dit systeem vermijden. Dit is wel echt een werk-pc waar af en toe dik op gegamed moet worden, maar geen kloot/hobby-pc.
Wat verwacht je van ons?
Ik quote hier wat ik in de introductie al heb genoemd:
Waar ik jullie vooral bij nodig heb is: Waar is extra geld uitgeven echt onzinnig?
Het is bijvoorbeeld handig als iemand kan zeggen: Leuk zo’n moederbord van €400, maar voor €200 minder heb je dezelfde looks en jij gaat nooit de missende features of mindere prestaties merken.
Aangepast op 17-12-2019!
Twijfelpunten, graag advies / mening
CPU
Moederbord
Videokaart
Behuizing
Werkgeheugen
Voeding
Monitor
Weer zo’n breinbreker. Ja, ik wil een 4k scherm (het hele doel van dit systeem). Maar vanwege mijn activiteiten (vooral videobewerking en muziekproductie) is een extra breed scherm wel erg prettig. Ik twijfel heel erg tussen twee 4x schermen in plaats van deze die eigenlijk 1,5 scherm is en bovendien écht reteduur… Twee 4k schermen is gewoon goedkoper dan één van deze en dan heb je ook méér beeld. Alleen heb je dan een rand in het midden… Help…
==================================================
Systeem na adviezen alhier:
context
Ik heb op dit moment wat financiële ruimte en wil mezelf in ieder geval één keer in mijn leven echt verwennen met een monster pc. Ik ben er terdege van bewust dat het systeem veel meer te bieden gaat hebben dan dat ik er eigenlijk mee wil doen. Waar ik jullie vooral bij nodig heb is: Waar is extra geld uitgeven echt onzinnig?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
In de basis: tekenen / illustreren (Photoshop), videobewerking, muziekproductie (opname / mixen) en 4K gaming. Ik hoop ooit echt professioneel aan de gang te kunnen met illustreren, videobewerking en muziekproductie, maar ik ben vooral hobbymatig daarmee bezig. De 4K gaming spreekt voor zich denk ik.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Laten we zeggen dat ergens rond de €3.000 voor het systeem zelf acceptabel is. Ik heb niet per se een maximum prijs, maar het moet allemaal een beetje sense maken. Zo zit er nu een AMD Ryzen 9 3900X processor in. Die is met €565 al aan de prijs. Nu kan ik er wel een AMD Ryzen Threadripper 3970X tegenaan gooien van €2.100, maar dat is écht overkill.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb nog een NZXT Kraken X62 in mijn huidige systeem hangen. Dus die gaat mee. Voor de rest moet alles nieuw. (HDD of SSD daargelaten)
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
CPU: Maakt me niet uit, welke de beste prijs-prestatieverhouding heeft.
Moederbord / GPU: Aorus / Gigabyte vind ik erg prettig. Werk ik al een tijdje mee en ik vind ze mooi.
Behuizing: Vind de NZXT kasten gewoon mooi en prettig om mee te werken.
Werkgeheugen: Moet gewoon mooi zijn, liefst wit en met RGB. Deze waren ongeveer de enige die hieraan voldeden.
Verder geen preferences.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik vind looks erg belangrijk, dat is persoonlijk, dat snap ik. De huidige lijst is dan ook een combi van looks en favoriete merken.
Ik hou van wit!
Ga je overklokken?
Niet per se. Vind het wel leuk om te doen, maar wil dat met dit systeem vermijden. Dit is wel echt een werk-pc waar af en toe dik op gegamed moet worden, maar geen kloot/hobby-pc.
Wat verwacht je van ons?
Ik quote hier wat ik in de introductie al heb genoemd:
Waar ik jullie vooral bij nodig heb is: Waar is extra geld uitgeven echt onzinnig?
Aangepast op 17-12-2019!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 551,05 | € 551,05 |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ULTRA | € 305,- | € 305,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Super 8G | € 825,99 | € 825,99 |
1 | Behuizingen | NZXT H510i Zwart/Wit | € 101,55 | € 101,55 |
1 | Monitoren | LG 34WK95U Zilver, Zwart | € 933,78 | € 933,78 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16Q-32GTZNC | € 244,84 | € 244,84 |
1 | Voedingen | Corsair HX750 V2 | € 145,90 | € 145,90 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 2TB | € 288,50 | € 288,50 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 144,90 | € 144,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.541,51 |
Twijfelpunten, graag advies / mening
CPU
Moederbord
Videokaart
Behuizing
Werkgeheugen
Voeding
Monitor
Weer zo’n breinbreker. Ja, ik wil een 4k scherm (het hele doel van dit systeem). Maar vanwege mijn activiteiten (vooral videobewerking en muziekproductie) is een extra breed scherm wel erg prettig. Ik twijfel heel erg tussen twee 4x schermen in plaats van deze die eigenlijk 1,5 scherm is en bovendien écht reteduur… Twee 4k schermen is gewoon goedkoper dan één van deze en dan heb je ook méér beeld. Alleen heb je dan een rand in het midden… Help…
Systeem na adviezen alhier:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 9 3900X Boxed | € 565,- | € 565,- |
1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 MASTER | € 385,05 | € 385,05 |
1 | Videokaarten | Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Super 8G | € 825,99 | € 825,99 |
1 | Behuizingen | NZXT H510i Zwart/Wit | € 101,55 | € 101,55 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z Neo F4-3600C16Q-32GTZNC | € 242,80 | € 242,80 |
1 | Voedingen | Corsair AX850 Titanium | € 219,80 | € 219,80 |
1 | Solid state drives | Samsung 860 EVO 2TB | € 288,50 | € 288,50 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 144,90 | € 144,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.773,59 |
[ Voor 25% gewijzigd door MarvinJames op 17-12-2019 21:41 . Reden: aanpassingen n.a.v. adviezen ]