[windows 7] configuratie na update blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:06
gisteravond werd er bij het afsluiten van mijn pc met Windows 7 een update geïnstalleerd. Vanochtend kreeg ik het welbekende ‘configuratie van Windows voorbereiden’ scherm in beeld. Normaliter werkt dan alles binnen een paar minuten weer. Inmiddels kijk ik al een half uur tegen dit scherm aan. Ik concludeer dat er dus iets niet goed gaat bij het configureren.

Ik heb getracht naar oplossingen te zoeken via mijn telefoon, maar buiten dat het irritant zoekt heb ik ook nog geen concrete oplossing gevonden. Daarom hier de vraag hoe dit op te lossen.

En voor de lachers als het om Windows 7 gaat: een nieuwe computer staat voor de eerste week van januari gepland. Helaas, ook ik moet over op Windows 10...

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Beste antwoord (via coelho op 12-12-2019 10:56)

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
ik krijg precies hetzelfde, update maar wilde niet laden, uiteindelijk via veilige modus update ongedaan gemaakt.
maar ben atm aan het updaten naar win 10

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
ik krijg precies hetzelfde, update maar wilde niet laden, uiteindelijk via veilige modus update ongedaan gemaakt.

• coelho
99ruud99 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:45:
Zou je me willen uitleggen hoe ik die update ongedaan maak?

Met het oog op een nieuw systeem ga ik nu niet meer investeren in een Windows 10 upgrade. Dat zijn dubbele kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 316512

coelho schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:56:
[...]

Zou je me willen uitleggen hoe ik die update ongedaan maak?

Met het oog op een nieuw systeem ga ik nu niet meer investeren in een Windows 10 upgrade. Dat zijn dubbele kosten.
Een upgrade naar Windows 10 kan nog steeds gratis, dus die kosten hoef je niet te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Nu online
wat ik deed is veilige modus -> laatste start up die goed voltooid is.
en daarna meteen naar win 10 updaten :) .

• coelho
Nou, ik ben weer binnen. Ik kwam wel met veilige modus binnen, alleen kun je daar Windows Update niet opstarten. En na het opstarten in veilige modus nogmaals en weer in gewone modus opstarten hielp niet.

Wat ik heb gedaan is opstarten in veilige modus, daarna via msconfig.exe gezorgd voor een schone opstart (Algemeen > Opstartonderdelen laden en Services > Alle Microsoft services verbergen > Alles uitschakelen). Toen startte het systeem wel door in normale modus en kon ik middels Windows Update de December roll out opnieuw installeren.

Dank voor jullie hulp. Ik ga aan de slag met Windows 10 (al vind ik het nog steeds poppenkast met die tiles ipv een startbalk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-04 15:02
coelho schreef op donderdag 12 december 2019 @ 11:05:
Nou, ik ben weer binnen. Ik kwam wel met veilige modus binnen, alleen kun je daar Windows Update niet opstarten. En na het opstarten in veilige modus nogmaals en weer in gewone modus opstarten hielp niet.

Wat ik heb gedaan is opstarten in veilige modus, daarna via msconfig.exe gezorgd voor een schone opstart (Algemeen > Opstartonderdelen laden en Services > Alle Microsoft services verbergen > Alles uitschakelen). Toen startte het systeem wel door in normale modus en kon ik middels Windows Update de December roll out opnieuw installeren.

Dank voor jullie hulp. Ik ga aan de slag met Windows 10 (al vind ik het nog steeds poppenkast met die tiles ipv een startbalk).
Dan kan je deze toch gebruiken als je de shell van Windows 7 wil houden: http://www.classicshell.net/

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Knee-Buckler schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:31:
[...]

Dan kan je deze toch gebruiken als je de shell van Windows 7 wil houden: http://www.classicshell.net/
Bwoah, 't is even een paar minuten werk maar je kan alle tiles verwijderen en dan het tile vak resizen naar breedte 0. Dan ziet het er ook uit als W7

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• Knee-Buckler
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 18-04 15:02
Brahiewahiewa schreef op donderdag 12 december 2019 @ 13:47:
[...]

Bwoah, 't is even een paar minuten werk maar je kan alle tiles verwijderen en dan het tile vak resizen naar breedte 0. Dan ziet het er ook uit als W7
Klopt, maar sommige houden van simpel en kiezen voor een optie als dit ;) daarom draag ik hem ook aan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 8mile13
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 24-08-2023
IK heb meer Windows 7 laptops. Ik ben al een hele tijd gelden opgestapt naar Windows 8/8.1 en dat bevalt prima. Windows 10 heb ik ook maar dat is wat radicaler qua verandering.

Ik zou trouwens alles updaten op Windows 7. Virus, malware scan etc..Windows repair (tweaking com) en ''chkdsk C: /f /x /r'' runnen alvorens te upgraden. Als upgrade goed gelukt is meteen een systeem imago maken met bijvoorbeeld Macrium, dit kan ook op Windows maar daar kunnen er problemen ontstaan, vaak upgrade gerelateerd, waardoor Windows systeemcopy funtionaliteit onbruikbaar wordt en het systeem imago niet meer werkt.
Pagina: 1