Toon posts:

Multiroom speakers vallen uit zodra MacBook aan gaat

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey, ik heb sinds twee dagen een vreemd probleem.

Ik heb in mijn netwerk diverse speakers (met AirPlay 2, chromecast en Spotify connect).
Zodra ik mijn MacBook aan doe (via de kabel) dan zijn deze niet meer te bereiken. Ik zie ook dat mijn Toon thermostaat niet te bereiken is. Ik heb wel gewoon internet verbinding via de computers (heb ook een iMac) tablets en telefoons.

Ik heb mijn MacBook ge-update naar de nieuwste versie van Mojave
Ik heb de WiFi aan en uit gedaan.
Ik heb het getest met de iMac en daar is niets mee aan de hand.
Het is sinds twee dagen zo. Zodra ik de MacBook uit doe is alles weer bereikbaar dus ik denk dat dat de stoorzender is. Ik heb alleen geen idee hoe ik dat op kan lossen.

Welke informatie hebben jullie nog meer van mij nodig om dit probleem op te lossen?

• coptician
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:09
Dit klinkt als een IP conflict. Probeer eens iets als op http://osxdaily.com/2013/02/11/renew-dhcp-lease-mac-os-x/

Het zou ook kunnen dat een ander apparaat (een van de speakers waarschijnlijk) een vast IP-adres heeft welke de router ook wilt gebruiken voor je Macbook. Je zou ook een ander vast IP kunnen gebruiken voor je Macbook, en dit vast leggen in je router.

[ Voor 52% gewijzigd door coptician op 12-12-2019 09:22 ]

HP Brio - Pentium iii 733 MHz - 128 MB SDRAM - 20 GB Ultra-ATA/66 - 3.5" 1.44MB FDD - S3 ProSavage 8MB graphics - 1024x768 - Windows Me

Verwijderd

Topicstarter
coptician schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:21:
Dit klinkt als een IP conflict. Probeer eens iets als op http://osxdaily.com/2013/02/11/renew-dhcp-lease-mac-os-x/

Het zou ook kunnen dat een ander apparaat (een van de speakers waarschijnlijk) een vast IP-adres heeft welke de router ook wilt gebruiken voor je Macbook. Je zou ook een ander vast IP kunnen gebruiken voor je Macbook, en dit vast leggen in je router.
Thanks!
Ik zal de DHCP renewen en ik zal eens kijken of het uitmaakt of ik een vast IP adres kan geven.

Ik merk nu ook dat niks via WiFi het dan doet.

Verwijderd

Topicstarter
edit: IP adressen weggehaald.

[/i]

Dit is de log van mijn router. Worden jullie er iets wijzer van?

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2019 15:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Torac
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 24-09 16:13
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:57:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Dit zijn de instellingen van de router en mijn MacBook. Als ik op Renew DHCP release klik gebeurd er niets.

Dec 12 09:50:57 rc_service: ntp 434:notify_rc restart_diskmon
Dec 12 09:50:57 disk_monitor: Finish
Dec 12 09:50:59 disk monitor: be idle
Dec 12 09:51:00 crond[251]: time disparity of 844065 minutes detected
Dec 12 09:51:17 acsd: scan in progress ...
Dec 12 09:51:18 acsd: scan in progress ...
Dec 12 09:51:19 acsd: scan in progress ...
Dec 12 09:51:20 acsd: selected channel spec: 0x1002 (2)
Dec 12 09:51:20 acsd: Adjusted channel spec: 0x1002 (2)
Dec 12 09:51:20 acsd: selected channel spec: 0x1002 (2)
Dec 12 09:51:20 acsd: acs_set_chspec: 0x1002 (2) for reason APCS_CHANIM
Dec 12 09:52:17 hour monitor: ntp sync fail, will retry after 120 sec

Dit is de log van mijn router. Worden jullie er iets wijzer van?
Misschien even privacy gevoelige info als IP adressen en dergelijken weg halen.

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20:35
Torac schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:45:
[...]

Misschien even privacy gevoelige info als IP adressen en dergelijken weg halen.
Ik zie alleen maar interne IP's? (192.168.x.x range)

Wat ik wel zie is dat de ene op 192.168.1.x zit, de andere op 192.168.2.x. Ik ken er zelf niet genoeg van, maar kan het daaraan liggen?

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-09 22:38
Malantur schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:50:
[...]

Ik zie alleen maar interne IP's? (192.168.x.x range)

Wat ik wel zie is dat de ene op 192.168.1.x zit, de andere op 192.168.2.x. Ik ken er zelf niet genoeg van, maar kan het daaraan liggen?
Opzich kan dat prima dezelfde range zijn. Range wordt bepaald door netwerk adres en subnet mask.

bv 192.168.1.0/23 loopt van 192.168.1.0 - 192.168.2.255

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• whitedrag152
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18-09 14:29
zo te zien heb je een router achter een router staan. Derde foto's is van je router denk ik zo en die krijgt als wan 192.168.1.x als ip-adres dit is een intern adres ipv extern

Verwijderd

Topicstarter
Hey iedereen,

Ik ben erachter gekomen dat het aan mijn monitor ligt. Die is nieuw ( een LG 27UL850)

Ik heb er twee besteld en eentje werkt al een week prima op de iMac. Ik heb dus nu ook eentje voor op de MacBook. En ik merk dat als ik deze uitzet ik de Wifi weer terug heb. Maar als ik het aan doe dan ben ik alles weer kwijt. Ik heb het op diverse stopcontacten geprobeerd maar niets werkt.

Het verschil is dat de iMac aangesloten is via Displayport naar USB-C. Dat werkt prima

Op de MacBook is die aangesloten via mini-displayport naar Displayport. Daar ligt dus het probleem.
(deze kabel)
https://www.coolblue.nl/p...ayport-kabel-2-meter.html

Ik heb hem nu via HDMI aangesloten en ik heb geen enkel probleem meer.

Hoe kan ik dit oplossen en waarom zorgt de kabel juist voor het probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een monitor die netwerkverkeer plat legt? Nee, dat gaat er bij mij niet in.
Misschien eerst @whitedrag152 beantwoorden, heb je meerdere routers achter elkaar staan?

Verwijderd

Topicstarter
Quantor schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:20:
Misschien eerst @whitedrag152 beantwoorden, heb je meerdere routers achter elkaar staan?
Ja ik heb inderdaad meerdere routers achter elkaar staan.

Ik heb de standaard router van T-Mobile en daarachter een Asus router. Dat heeft overigens altijd prima gewerkt. (op de Asus router heb ik ook meer instelmogelijkheden dus vandaar).
Ik heb het internet via Powerlines van de kamer waar de router staat naar de kamer waar mijn computers staan. (want het is een huurhuis en ik wil niet teveel verbouwen om het allemaal netjes weg te werken, vandaar de powerlines. Is ook het makkelijkste).

Tot deze week.

En over de monitor klinkt als een broodje aap verhaal.
YouTube: YouTube

Maar het witte licht betekend dus bij de speaker dat die verbinding heeft.

Rood betekend dat die het kwijt is.

Dit is toch gek?

Met HDMI heb ik dit probleem overigens niet. Maar dan heb ik maar een 30hz monitor die je ook niet kunt schalen. Zal waarschijnlijk aan mijn kabel liggen maar ideaal is het niet.

P.S. Het ziet er wel naar uit dat het 2.4Ghz niet bereikbaar is doordat mijn monitor is aangeslote. En daar zitten de speakers en de rest van de domotica op.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2019 16:29 ]

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Yup dat is gek :-)

je hebt twee van de monitoren, gebeurt het ook als je ze omruilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-09 13:12
Quantor schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:20:
Ik ben het met je eens dat een monitor dat niet zo mogen doen, wat ik zelf wel merk is dat als ik de USB dongle die bij mij MX Master 2S muis zit achterin een USB slot van de monitor steek de verbinding regelmatig wegvalt terwijl dat als ik 'm in de laptop zelf stop of het aangesloten dock het wel naar behoren werkt. Toetsenbord is overigens via draad ook aangesloten op de monitor en geeft geen problemen.

Verder heeft LG in het verleden met de LG UltraFine 5K die via Apple verkocht werd ook problemen gehad als de monitor te dicht bij een AP stond. Zie: https://9to5mac.com/2017/...lay-new-units-unaffected/

Het kan dus zomaar zijn dat een monitor wel degelijk storing kan veroorzaken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Quantor schreef op donderdag 12 december 2019 @ 23:19:
Yup dat is gek :-)

je hebt twee van de monitoren, gebeurt het ook als je ze omruilt?
Ik zat inderdaad ook te twijfelen of het aan de kabel lag. Ik wilde eerst de kabel omruilen maar had eerst even de monitors geruild zoals je zei. Dus de iMac is via USB-C en de MacBook via mini-displayport. En nu heb ik geen problemen. Merk wel dat ik in de woonkamer slechter WiFi bereik heb. Ik zal eens kijken of het helpt om met de channels te werken in de router. Ik hou jullie op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou. Ik heb enkel de twee schermen omgewisseld en nu is er niets aan de hand meer.

Heb nog wel de WiFi Channel op 6 gezet, misschien dat dat ook een rol heeft gespeeld. Het is een gek verhaal maar ik kan gelukkig weer streamen!

En de ventilator en de stofzuiger weer op afstand aanzetten. :P

Thanks voor jullie adviezen en meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel84
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 04-07 10:48
Even ter aanvulling. Als ik mijn monitor via de thunderbolt / mini display aansluit op mijn Macbook dan wil die ook de wifi verbinding verbreken.

Als je een beetje rond googled kom je dat probleem vaker tegen. Bij sommige helpt het om de refreshrate van de monitor te wijzigen dan.
Pagina: 1