Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Is voor een kennis die er enkel mee zal surfen, wat Facebook, Office & foto's opslaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een vast bedrag, hoe minder hoe beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord & muis blijven allemaal. Scherm VGA/HDMI.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wegens het opslaan van statische data had ik graag een SSD voor het OS & applicaties en een extra HDD voor de data opslag. Ook een CD/DVD lezer is nodig dus barebone valt af.
Momenteel heb ik dit in gedachten:
Opmerkingen over de config?
Laatste vraag, ik wil alles qua software legaal hebben. Windows 10 Home NL OEM kost 107€ bij diverse webshops en hier op de pricewatch, maar dan heb je zo'n sites: https://www.gamekeydiscou.../windows-10-home-oem.html
Is dat volledig legaal en betrouwbaar?
Is voor een kennis die er enkel mee zal surfen, wat Facebook, Office & foto's opslaan.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet echt een vast bedrag, hoe minder hoe beter.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Scherm, toetsenbord & muis blijven allemaal. Scherm VGA/HDMI.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wegens het opslaan van statische data had ik graag een SSD voor het OS & applicaties en een extra HDD voor de data opslag. Ook een CD/DVD lezer is nodig dus barebone valt af.
Momenteel heb ik dit in gedachten:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 3 2200G Boxed | € 87,- | € 87,- |
| 1 | Moederborden | Asus Prime B450M-A | € 64,90 | € 64,90 |
| 1 | Interne harde schijven | WD Blue 3,5" (64MB cache, 5400rpm), 2TB | € 58,49 | € 58,49 |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master N200 Closed | € 45,50 | € 45,50 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK8GX4M2C3000C16 | € 38,50 | € 38,50 |
| 1 | Optische drives | Asus DRW-24D5MT (bulk) | € 14,16 | € 14,16 |
| 1 | Voedingen | Corsair VS350 (80Plus) | € 34,90 | € 34,90 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A400 2,5" 240GB | € 28,88 | € 28,88 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 372,33 | ||
Opmerkingen over de config?
Laatste vraag, ik wil alles qua software legaal hebben. Windows 10 Home NL OEM kost 107€ bij diverse webshops en hier op de pricewatch, maar dan heb je zo'n sites: https://www.gamekeydiscou.../windows-10-home-oem.html
Is dat volledig legaal en betrouwbaar?