Mijn vraag
Ik ben al een aantal dagen bezig met iets te troubleshooten waarvan ik nu misschien de oorzaak gevonden heb.
Ik heb een tvheadend draaien op het ene vlan en de clients wil ik in een ander vlan hebben. Nou werkte dit voorheen door tvheadend te draaien op een rpi2. Daarop werkte het out of the box. Om redenen wilde ik echter de USB tuner verplaatsen naar de Ubuntu server die toch al draaide. Alleen dit krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat.
Hier ben ik verbonden met VLAN 20 waar de clients in moeten komen naar het hoofd VLAN.
Dat gaat dus niet goed. Zo te zien moet ik dus ergens een route toevoegen.
Dit is de interface op de Ubuntu server:
Wat ik niet weet is waar ik die route dan moet toevoegen (server/router etc) en hoe.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Edge router 4
Ubuntu 18 server (ifdown/up geen netplan)
2x Edge switches
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Rond gezocht en geprobeerd om routes toe te voegen op de Edge router maar tot nu toe zonder veel succes
Ik ben al een aantal dagen bezig met iets te troubleshooten waarvan ik nu misschien de oorzaak gevonden heb.
Ik heb een tvheadend draaien op het ene vlan en de clients wil ik in een ander vlan hebben. Nou werkte dit voorheen door tvheadend te draaien op een rpi2. Daarop werkte het out of the box. Om redenen wilde ik echter de USB tuner verplaatsen naar de Ubuntu server die toch al draaide. Alleen dit krijg ik met geen mogelijkheid aan de praat.
Hier ben ik verbonden met VLAN 20 waar de clients in moeten komen naar het hoofd VLAN.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
| traceroute 192.168.1.6 traceroute to 192.168.1.6 (192.168.1.6), 30 hops max, 60 byte packets 1 _gateway (192.168.20.1) 12.909 ms 12.909 ms 12.894 ms 2 * * * 3 * * * 4 * * * 5 * * * 6 * * * |
Dat gaat dus niet goed. Zo te zien moet ik dus ergens een route toevoegen.
Dit is de interface op de Ubuntu server:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| # Ethernet allow-hotplug eno1 auto eno1 iface eno1 inet static address 192.168.1.6 netmask 255.255.255.0 gateway 192.168.1.1 dns-nameserver 192.168.1.1 dns-nameserver 1.1.1.1 dns-nameserver 1.0.0.1 |
Wat ik niet weet is waar ik die route dan moet toevoegen (server/router etc) en hoe.
...
Relevante software en hardware die ik gebruik
Edge router 4
Ubuntu 18 server (ifdown/up geen netplan)
2x Edge switches
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Rond gezocht en geprobeerd om routes toe te voegen op de Edge router maar tot nu toe zonder veel succes