Toon posts:

LG tv koppelen aan / casten met VPN netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedenavond allemaal,

Ik wil via mijn Huawei telefoon casten naar mijn LG smart tv. Als ik geen VPN gebruik, gaat dat prima... Maar met VPN aan op mijn telefoon kan ik niet casten naar mijn tv (de VPN app werkt dus prima :P).

Hebben jullie een idee hoe ik dit op kan lossen? Ik heb al veel gelezen over;
- de tv verbinden via een wifi brug op je telefoon (verbinden lukte, maar casten niet)
- VPN op de router installeren (lukte mij niet, heb een Ziggo connectbox, kan het daarmee?)
- VPN netwerk aanmaken op computer en dat netwerk delen (vind ik omslachtig, heb bijna nooit mijn laptop aan)
- VPN kan niet geïnstalleerd op mijn tv (Webos), dus dat is ook geen optie.

Jullie nog ideeën?

Alvast dank!
Arnoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 28-09 20:31
Noud91,

Je kan niet zomaar een enscrypted files casten naar je tv omdat je TV dit niet kent.
Zover ik weet is hier geen oplossing voor omdat je TV niks kan met een enscrypted file dus je kan geen VPN tegelijkertijd gebruiken.

edit

Wat je kan proberen als je Huawei android heeft je complete telefoon beeld te casten(mirror).
Op mijn samsung zit een google app die het mogelijk maakt om het beeld op mijn telefoon volledig te casten naar mijn chromecast.
Je hebt dan wel beeld op je telefoon als op TV maar je hebt niks met de enscrypytie te maken.

[ Voor 42% gewijzigd door Arthion-nl op 11-12-2019 20:34 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank Arthion, gaat in dit geval om een filmpje casten naar m'n tv, wat wel gaat als ik geen VPN gebruik. Met dezelfde knop als die je hebt als je op Youtube een filmpje kijkt en die wil casten (vierkantje met die streepjes).

Edit
Wat je nog als suggestie geeft kan ik inderdaad proberen... Eens zien of beeld dan goede kwaliteit behoud.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2019 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Verwijderd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 20:19:
Dank Arthion, gaat in dit geval om een filmpje casten naar m'n tv, wat wel gaat als ik geen VPN gebruik. Met dezelfde knop als die je hebt als je op Youtube een filmpje kijkt en die wil casten (vierkantje met die streepjes).
Je zend het beeld dan door zonder dat de files zijn unscrypted en dat is dan de issue !
Je telefoon unscrypt niet meer maar stuurt de files direct door en dat begrijpt je tv dan niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verbinden met mirrorshare lukt ook niet... lijkt een lastige opgave te worden dan.

Iemand een idee of een connect box van Ziggo VPN ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Als je mirrorshare cast gebruikt zonder VPN werkt hij dan wel ?
Ik gebruik dan google's "home" app

[ Voor 29% gewijzigd door Arthion-nl op 11-12-2019 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, zonder VPN werkt wel. Ik kan geen aparte apps op mn tv zetten, behalve degene die in de content store staan. Google home app staat daar niet.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 11-12-2019 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[b]Noud91 in "LG tv koppelen aan / casten met VPN netwerk"

Iemand een idee of een connect box van Ziggo VPN ondersteund?
En zo ja, dan hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:53
Je zoekt naar de optie split tunneling. Alle RFC1918 adressen blijven op je lokale netwerk, en al je internet verkeer gaat via de VPN verbinding.

Verwijderd

Topicstarter
Kan je dat in iets meer lekentaal uitleggen? Wat is RFC 1918? Als ik via Popcorntime op mn mobiel wil casten naar mn tv (terwijl ik dus met mn mobiel een VPN gebruik), kan dat dan?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2019 14:30 ]

• MaxTheKing
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 28-09 18:12
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:15:
Als ik via Popcorntime op mn mobiel wil casten naar mn tv (terwijl ik dus met mn mobiel een VPN gebruik), kan dat dan?
Ja, maar dat gaat met je huidige opstelling niet lukken. Het beste is om je gehele TV via VPN te laten lopen, hiervoor heb je een router nodig die dit ondersteunt, de standaardrouters van Ziggo ondersteunen dit niet.

Verwijderd

Topicstarter
MaxTheKing schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:01:
[...]

Ja, maar dat gaat met je huidige opstelling niet lukken. Het beste is om je gehele TV via VPN te laten lopen, hiervoor heb je een router nodig die dit ondersteunt, de standaardrouters van Ziggo ondersteunen dit niet.
Ah, dat dacht ik dus al. Ga ik daar eens naar op zoek. Dank!

• kosz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:53
Kan je dat in iets meer lekentaal uitleggen? Wat is RFC 1918? Als ik via Popcorntime op mn mobiel wil casten naar mn tv (terwijl ik dus met mn mobiel een VPN gebruik), kan dat dan?
Ja dat kan gewoon.
Zelf gebruik ik windscribe vpn, daarmee kan ik split tunneling gebruiken. Je kan apps kiezen op je telefoon die niet door de vpn gaan en blijven zo op je eigen netwerk. RFC1918 adressen zijn voor intern gebruik. 10/8, 192.168/16, 172.16/12

• JaDatIsPeter
  • Registratie: Februari 2019
  • Niet online
Kan je dat in iets meer lekentaal uitleggen?
Waar met split tunneling (en de verwijzing naar de rfc) op gedoeld wordt is dat het niet een alles of niets verhaal meer is. Dat is het zo te zien bij jou nu nog wel. Nu gaat bij jou: of al het internet via het vpn; of niets via het vpn.

Met split tunneling kan je instellen dat bepaald verkeer via vpn gaat en de rest niet.

Geen idee waarom je de VPN aan wil hebben tijdens het (lokaal) casten. Ik neem even aan dat je een remote server wil benaderen waar het beeldmateriaal op staat.

Bijvoorbeeld communicatie met een NAS/Cloud-drive of netflix gaat via VPN, maar communicatie met jouw chromecast gaat niet via de VPN.

Voor het casten moeten de twee apparaten (telefoon en chromecast) op het zelfde netwerk (subnet) zitten. Door een VPN op je telefoon te activeren, Komt die op een ander netwerk (subnet). En dan werkt het niet meer, zoals je gemerkt hebt :-)

• siddler
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:59
Het probleem zit er voornamelijk in dat je bij casten in feite enkel een link naar het apparaat stuur en deze door de tv (of chromecast) geopend wordt. Als de tv/chromecast dus niet via VPN verbonden is, terwijl die wel nodig is om de content te bekijken, krijg je dus geen content voorgeschoteld.

De oplossing is inderdaad om een router ertussen te zetten die al het verkeer over een vpn stuurt. Dit is echter ook niet altijd wenselijk aangezien dit wel snelheid kost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank allemaal! Ik wil de VPN aan hebben om Popcorntime te bekijken, dat kan natuurlijk ook zonder VPN maar dat vind ik wat gevaarlijker ofzo. Dus gaat er vooral on dat mijn ip adres dan niet te traceren is.

Overigens nu ik dit allemaal lees, als ik cast naar een ander apparaat en die leest/speelt vervolgens af zonder dat deze op VPN zit, dan heeft het sowieso geen zin dat mijn mobiel via VPN loopt toch?

Dus een router via VPN en dan alles via dat laten lopen (inleveren op snelheid) of niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthion-nl
Verwijderd schreef op zaterdag 14 december 2019 @ 09:43:
Dank allemaal! Ik wil de VPN aan hebben om Popcorntime te bekijken, dat kan natuurlijk ook zonder VPN maar dat vind ik wat gevaarlijker ofzo. Dus gaat er vooral on dat mijn ip adres dan niet te traceren is.
Noud91,

Hou rekening mee wat jij doet niet bepaald legaal is en in beleid van tweakers denk ik ook niet dat het mogelijk is om jou hier bij te helpen natuurlijk…..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je hebt gelijk Arthion.
Pagina: 1