Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

GPS Tracker CCTR-800+ werkt perfect, maar niet over de grens

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• CollisionNL
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 26-09 11:21
Goedenavond,

Ik ben in het bezit van twee CCTR-800+ GPS trackers gekocht van AliExpress voor oa mijn werk en hobby-auto.

In beide zit een Simyo - Sim only en de locatie wordt netjes via GPRS verstuurd naar mijn Traccar server thuis.

Nu gebruik ik het voor meerdere doeleinden maar het belangrijkste is toch wel dat als iemand nachts denkt wat een leuke auto! Die neem ik mee. dat ik een signaal krijg en de wagens kan gaan tracken (natuurlijk icm met de politie).

Alles werkt perfect en ik heb zelf via Home Assistant een melding gebouwd waarmee, zodra ze op rare momenten vertrekken ik na ongeveer 40 seconden (Cold-start time tracker) op mijn telefoon een melding ontvang.

Alles gaat tot dusver goed! Tot de tracker de grens over gaat... Hij stopt dan met verzenden van de locatie. Nu is dit alleen gebeurd terwijl ik zelf in de auto zit (wees gerust de wagens zijn nog in mijn bezit). Maar dit is natuurlijk niet handig wanneer de situatie er echt om vraagt.

Nu heb ik van alles geprobeerd:
  • Herstarten Tracker
  • Herstarten Tracker terwijl ik in het buitenland ben
  • Handmatig invoeren APN instellingen
  • Aanzetten internet in het buitenland via Mijn-Simyo
  • Klantenservice Simyo gebeld om te vragen of GPRS ook zonder bundel werkt (antwoord is: Ja)
De tracker is wel via SMS bereikbaar maar hij stuurt dus geen data meer terug.

Ik ben op de hoogte van 097 nummers en wat wel en niet zou mogen maar daar gaat het nu niet om.

Heeft iemand tips, ideeën inzichten voor mijn probleem?

Alvast bedankt.

• FRANQ
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 20:55
Kun je in de tracker ook roaming instellingen aanpassen?
Ik denk dat het namelijk een instelling in de tracker is en niet bij simyo

• mrveenie
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 23:46
Als je de grens overgaat zal je een sms krijgen en mogelijk zelf een provider moeten selecteren als daar geen afspraken mee zijn van automatisch omschakelen.

Of de tracker heeft zoals hierboven automatisch roamen uit staan.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 23:11

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Wellicht heeft ie geen roaming functie? Niet de sim, maar het apparaat zelf?

GPS trackers passen trouwens beter in WAO. Tikje AZ >>> WAO

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Apple iPhone 12 Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True