automatische koppeling tussen dvd-recorder en LG50UM76PLB

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h.husslage
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-12-2019
Mijn vraag
Als ik een muziek-cd wil afspelen via mijn stereoset (die ook aan de tv gekoppeld is) dan start mijn LG-televisiescherm automatisch ook op, terwijl ik wil dat dat scherm uitblijft.

Relevante software en hardware die ik gebruik
LG50UM7600PLB televisie en Panasonic dvd-recorder DMR-EH67 en Sony surroundset HTP-1200...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
via de gebruikershandleiding kom ik er niet uit; heb tot nu toe de bekabeling nog niet aangeraakt of verwisseld of anders aan proberen te sluiten...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33

FeaR

In GoT we trust

Grote kans dat HDMI CEC (of hoe LG, Panasonic en Sony dit mogen noemen) deze actie triggert. HDMI CEC uitzetten zal dit oplossen maar zorgt er ook voor dat je bijvoorbeeld niet meer alle apparaten met één remote kan bedienen of dat Device Y aan gaat bij inschakelen van Device X.

Edit:
Ik neem aan dat je de CD via de Pioneer af wilt spelen? De Sony aan de TV koppelen voor beeld lijkt me namelijk niet het beste aangezien die alleen over Composiet Video Out beschikt. Ik ken ook geen protocol dat de TV inschakelt over die connectie, wel over devices die met HDMI aan elkaar zitten.

[ Voor 35% gewijzigd door FeaR op 12-12-2019 11:29 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• h.husslage
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 12-12-2019
Hartelijk dank voor je nuttige tip, die heeft inderdaad goed geholpen !
Ik zit nu alleen nog met de vraag hoe ik het geluid van de LG televisie kan laten lopen via mijn home cinema set (Sony HTP-1200), die (helaas) al wel meer dan 10 jaar oud is, maar nog steeds prima functioneert.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:33

FeaR

In GoT we trust

h.husslage schreef op donderdag 12 december 2019 @ 17:11:
Ik zit nu alleen nog met de vraag hoe ik het geluid van de LG televisie kan laten lopen via mijn home cinema set (Sony HTP-1200), die (helaas) al wel meer dan 10 jaar oud is, maar nog steeds prima functioneert.
Op die vraag heb ik hier reeds gereageerd: geluid van LG50UM7600PLB afspelen via stereoset

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.