ik weet dat het een beetje laat is, maar ik denk erover om m'n Matrox G400 OEM 32mb te vervangen met een TNT2 Ultra (Diamond V770Ultra). Beide kaarten zijn toch ongeveer even snel, de Viper misschien iets sneller, of heb ik het mis? Wat mij namelijk zo irriteert zijn die Z-buffer artifacts in UT, daarom gaat die G400 eruit. Nu is mn vraag, is een TNT2U op 150/183 o.i.d. nu dus sneller/slomer dan een G400 OEM op 140/186 met 6ns SGRAM? bakkie: Celeron 550, 128mb, Abit ZM-6. De G400 gebruikt momenteel al de nieuwste drivers (duh)
De TNT2 Ultra is iets sneller, maar dat scheelt bijna niets. Een G400 geeft wel mooier beeld... Een vriend van mij heeft ook een G400, en hij heeft ook last van die artifacts, maar om daar meteen een andere kaart voor te kopen... Kun je misschien beter even doorparen voor een GeForce (2)...
4200Wp ZO + 840Wp ZW + 1680Wp NW | 14xIQ7+ + 1xDS3-L | MTVenusE | HWP1
Volgens mij is daar wat voor in de vorm van een 1 of ander patch!
Ik zal es kijken of ik wat kan vinden, ik zou die G400 houden hoor
kijk eens hieronder;
The 'Use32BitZBuffer' switch in the advanced options, which is disabled by default, will force the use of a 32-bit Z buffer even in 16-bit color display modes. This can be used to fix flickering world surfaces and similar visual corruption when running in 16-bit mode on several cards, like the Matrox G400.
heb je dit al gedaan?
Ik zal es kijken of ik wat kan vinden, ik zou die G400 houden hoor
kijk eens hieronder;
The 'Use32BitZBuffer' switch in the advanced options, which is disabled by default, will force the use of a 32-bit Z buffer even in 16-bit color display modes. This can be used to fix flickering world surfaces and similar visual corruption when running in 16-bit mode on several cards, like the Matrox G400.
heb je dit al gedaan?
Niet op voorraad.
Verwijderd
Ik zou eerst een die matrox fatsoenlijk overklokken, ze hebben een util waarmee je tot 160% van de kloksnelheid kunt gaan, dussuh geef dat geld dan maar aan mij als je het toch zo graag kwijt wil
Verwijderd
Of je kijkt naar een MX of een 32Mb Radeon. Beide zijn bijna even duur als een Ultra, maar wel sneller en meer instructies op de chipset.
Het is maar een ID.
Het is maar een ID.