Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:26
Hi allen,

Ik heb een elgato hd60 pro en mijn bedoeling is om daarmee beelden op te kunnen nemen van mijn dvd speler. Helaas werken zowel mijn dvd als bluray speler niet via de elgato vanwege hdcp beveiliging.

Mijn laptop werkt wel via de elgato. Nou is mijn vraag zijn er dvd of bluray spelers die geen hdcp hebben ? Waardoor ik wel gewoon via mijn elgato het beeld kan opnemen.

Aangezien mijn dvd en bluray ook al 7+ jaar oud zijn.

Of andere mogelijke oplossingen. Natuurlijk kan ik gewoon de dvd in mijn pc stoppen en het beeld recorden via obs bijvoorbeeld. Maar ik heb nu een elgato, wat ik eigenlijk hiervoor wilde gebruiken. Lijkt me ook wat makkelijker.

Ik ben benieuwd naar jullie advies.

Alvast dank!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:11

Acid_Burn

uhuh

Klinkt als een hele moeilijke manier om een dvd te kopiëren.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• nDirect090
Het gaat eigenlijk maar om een klein stukje van de dvd’s. Anders had ik idd de gehele dvd kunnen doen, maar dat duurt dan iedere keer te lang.

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:46
Dit gaat om Macrovision denk ik, niet HDCP.

Kun je niet beter de dvd's rippen in je PC? Dan kun je rustig de stukjes eruit knippen die je nodig hebt en vervolgens het op een door jou gewenste manier opnemen.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Het gaat wel om HDCP, Dit blokkeert de Elgato. Het is ook precies bedoeld voor het gene wat TS probeert te doen. Ik zou gewoon met Handbrake die DVD rippen en daar de stukjes die je wilt hebben er uit te halen.

Met de Elgato zal je ook iets van OBS moeten gebruiken (of het Elgato programma zelf) dus of je dat nu via een elgato doet of direct op je desktop.. dat maakt bar weinig uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Acid_Burn op 11-12-2019 17:07 ]

• nDirect090
Geen kwaliteits verschil als je via obs je screen captured ten opzichte van het via elgato en dvd speler ?

Rippen van dvd’s kan wel, maar als ik maar 5 minuutjes van een 1,5 uur nodig heb. Dan zit ik eerst lang te wachten tot die geript is, vervolgens moet ik dat inladen en knippen en dan weer renderen.

Dat lijkt me meer omslachtig dan alleen het stukje opnemen. Vandaar eigenlijk ook de elgato.

• Acid_Burn

Acid_Burn

uhuh

Nee je kan in de capture opties van OBS de kwaliteit opgeven. Als een een hoge bitrate neemt, dan zie geen verschil met de bron. Gewoon een beetje mee experimenteren. Begin eens met 10000kbps.

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-11 20:28
Gewoon met Handbrake en eventueel DVDfab rippen en eventueel het deel pakken wat nodig is.

• nDirect090
Bedankt guys! Ga ik het in die richting zoeken :)
Pagina: 1