Toon posts:

[linux newbie] hoe van redhat linux 7.0 een ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ik van redhat linux 7.0 een router moet maken? :? Zoja graag uitleg of een handleiding ergens op internet.

Thnx.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Gebruik vooral search eens en lees een aantal FAQs :)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Verwijderd

wordt het nu geen slotje :?

• zeroxcool
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
ROFLOL, mmmm, nou denk ik wel :P

zeroxcool.net - curity.eu

• R4NCOR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 14:18

R4NCOR

eigenlijk gewoon Niels

Flauw :)

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
ga maar zoeken op internet naar ipchains

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Nee dit wordt geen slotje. Nog niet iig. Misschien heeft de topicstarter nog concrete vragen :)

• buum
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

In de directory /usr/lib/HOWTO staan (indien je deze geinstalleerd hebt) een behoorlijk aantal FAQ's, waaronder de HOWTO Net-HOWTO. Deze behandeld al enige aspecten. Echter: er zijn voor een dergelijke functie ook uitstekende, function-based distributies op het net aanwezig (denk aan lrp).

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

Verwijderd

He newbie probeer het eens hier :
http://www.linux-nl.cx/html/masquerading.html

Verwijderd

Topicstarter
Kijk daar heb ik tenminste wat aan. iemand die een siteje geeft of iemand die zegt dat linux zelf ook van die FAQ's heeft. Niet aan die gasten die alleen maar over slotjes lopen te leuren.

Verwijderd

pietpiet wrote
Kijk daar heb ik tenminste wat aan. iemand die een siteje geeft of iemand die zegt dat linux zelf ook van die FAQ's heeft. Niet aan die gasten die alleen maar over slotjes lopen te leuren.
Ja, maar wat verwacht je dan? Je stelt een vraag die best wel simpel is. Er is al veel vaker bijna hetzelfde gevraagd cq uitgelegd. Als jij het dan nog eens vraagt kun je verwachten dan mensen UTFS gaan schreeuwen en over slotjes gaan zeuren.

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 14:49 schreef pietpiet het volgende:
[sarcastische mode]
geen dank , ik vraag ook altijd liever dan dat ik search gebruik >:)
[/sarcastische mode]

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 14:57 schreef Henkules het volgende:

[..]

[sarcastische mode]
[/sarcastische mode]
ROFLOL

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:52 schreef Oxonium het volgende:

[..]

Ja, maar wat verwacht je dan? Je stelt een vraag die best wel simpel is. Er is al veel vaker bijna hetzelfde gevraagd cq uitgelegd. Als jij het dan nog eens vraagt kun je verwachten dan mensen UTFS gaan schreeuwen en over slotjes gaan zeuren.
Ja dat snap ik ook wel. maar als ze het zo irri vinden waarom kijken ze er dan toch steeds naar? En zo simpel vind ik die vraag niet. ik vat echt helemaal geen **** van linux dus... Als je het wel snapt zal het best wel simpel zijn. Maar ik zag ook geen andere topic die over dit onderwerp ging maar dan zal ik wel verkeerd hebben gekeken. :? stom van me, zal de volgende keer wel wat beter kijken en zoeken |:(

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 14:57 schreef Henkules het volgende:

[..]

[sarcastische mode]
[/sarcastische mode]
LOL :)

Verwijderd

pietpiet wrote
En zo simpel vind ik die vraag niet. ik vat echt helemaal geen **** van linux dus... Als je het wel snapt zal het best wel simpel zijn.
Ja dat is ook vrij normaal. Linux is best pittig als je nog nooit met een UNIX hebt gewerkt. Maar aangezien linux een heel sterk netwerk-gericht OS is, is routen een van de meest voorkomende toepassingen van linux. Ook is linux een ontzettend veel goed gedocumenteerd OS. Er staat echt ontzettend veel nuttige documentatie (howto'w) online die ook goed te vinden zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:09 schreef Oxonium het volgende:

[..]

Ja dat is ook vrij normaal. Linux is best pittig als je nog nooit met een UNIX hebt gewerkt. Maar aangezien linux een heel sterk netwerk-gericht OS is, is routen een van de meest voorkomende toepassingen van linux. Ook is linux een ontzettend veel goed gedocumenteerd OS. Er staat echt ontzettend veel nuttige documentatie (howto'w) online die ook goed te vinden zijn.
Dat het pittig is kwam ik ook snel achter.
Maar het is wel wat pitiger dan ik had ged8, want ik had wel eens gehoord dat het moeilijk was, maar zo moeilijk (voor een unix 'peanut' als ik)
Dat moet je ook maar net weten dat dat er ook allemaal inzit. ik dacht dat het net zo veel info in zich had als windhoos. wel wat dus maar iets waar je nix aan hebt.
Thnx voor de URL.

Verwijderd

pietpiet wrote
Thnx voor de URL.
Ja dat is wel een handige feature van google, die special searches. Voor de liefhebbers:
www.google.com/unclesam voor Government dingen
www.google.com/linux voor linux dus
www.google.com/bsd voor BSD (hoe kan het anders)
www.google.com/mac voor Macintosh zaken

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:28 schreef Oxonium het volgende:

[..]

Ja dat is wel een handige feature van google, die special searches.
Nooit geweten eigelijk dat google dat had.
Maar wel handig. thnx

• buum
  • Laatst online: 12-08 15:17

buum

Wie? Ik?

Voor alle documentatie omtrent Linux is de site http://www.linuxdoc.org erg handig. Over het algemeen is hier de meest recente documentatie te vinden en meer.

Ik heb gisteren geprobeerd appels met peren te vergelijken... EN DAT GING HEEL GOED!!!

Verwijderd

Probeer ook even

[url="http://"http://linux.startpagina.nl"] startpagina[/url]
www.linux-nl.cx
[url="http://"http://gathering.tweakers.net"] gebruik hier de search [/url] :)

en als je ook nog bereidt bent 100 piek uit tegeven koop : "Running Linux" van O'Reilly
ISBN : 1-56592-469-x

Die kan ik erg aanraden en ik dnek wel de meeste hier.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 15:36 schreef mgbruin het volgende:
Voor alle documentatie omtrent Linux is de site http://www.linuxdoc.org erg handig. Over het algemeen is hier de meest recente documentatie te vinden en meer.
Thnx is ook wel handig al die documentatie.

Verwijderd

Snelle linuxdoc mirror:
ldp.nl.uu.net
Dat is dezelfde server waar ik met 4mbyte/sec kernels binnen sleep dus die is wel snel.

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Op vrijdag 03 augustus 2001 15:17 schreef pietpiet het volgende:

[..]
Ik dacht dat het net zo veel info in zich had als windhoos. wel wat dus maar iets waar je nix aan hebt.
Pardon? Wil je even snel je mond gaan wassen met zeep?

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

:?

• TheBigBug
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-01-2022

TheBigBug

Erg groot voor een insect!

Ik ben het eens met Pietpiet. Niet meteen UTFS enzo gaan schreeuwen. Vaak kun je met evenveel text een linkje posten waar de topicstarter ook wat aan heeft, zoals Henkules netjes heeft gedaan.

Peace cannot be kept by force - it can only be achieved by understanding - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 08 augustus 2001 19:05 schreef TheBigBug het volgende:
Ik ben het eens met Pietpiet. Niet meteen UTFS enzo gaan schreeuwen. Vaak kun je met evenveel text een linkje posten waar de topicstarter ook wat aan heeft, zoals Henkules netjes heeft gedaan.
Kijk met jou kan ik praten vriend!! *D

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

...alleen is het wel zo dat de meesten die linux en andere *nix achtigen wat langer gebruiken zelf ook begonnen zijn met zelf zoeken en de bijgeleverde documentatie in /usr/local/doc bijvoorbeeld te lezen.

Op de een of andere manier schijnt iedereen tegenwoordig z'n antwoord op een presenteerblaadje te willen hebben ofzo.

Beetje foute mentaliteit als je het mij vraagt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Jordi
  • Niet online

Jordi

#1#1

Ja, helaas heb je gelijk, \32
De windows mensen onder de linuxers zijn de wereld nog niet uit :Y)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Op woensdag 08 augustus 2001 23:09 schreef Jotti het volgende:
De windows mensen onder de linuxers zijn de wereld nog niet uit :Y)
...laat ik nou meestal onder windows moeten ploeteren op m'n werk :P

Anyway, t'is een attitude problem, misschien maar weer eens de ouderwetse LARTs uit de kast halen ? :P

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1