Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Nieuwe mid range computer.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ruud-
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-05-2021
Mijn huidige pc is nodig aan vervanging toe. Dit was een jaar of 8 geleden al een budget pc dus inmiddels echt super traag :P Wil nu graag een leuk systeem samenstellen en dan laten assembleren (door AZERTY?). Zou het zelf wel willen doen, maar heb weinig verstand van computers dus better safe then sorry.
Waar ik nu heel af en toe een game speel op mijn oude PS3 :D, wil ik dat nu graag op de pc doen.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Internet, mail, Netflix en af en toe een game spelen. Games als GTA V, FIFA of racegames hoeven niet perse op de hoogste instellingen speelbaar te zijn, maar speelbaar. Hecht dus minder waarde aan echte game performance.Verder geen zware taken zoals videobewerking of zoiets.
Een huis tuin en keuken computer dus :P

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb niet echt een vast budget. Wil het graag rond de €1000 houden. Mag wat meer zijn, maar zeker ook minder :) Het hoeft niet allemaal het goedkoopste te zijn, maar wel graag een goede prijs/kwaliteit verhouding.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Een beeldscherm, toetsenbord en muis heb ik al.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alle componenten voor een goed werkende pc :9 Daar kan ik jullie expertise goed bij gebruiken O-)

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt, al neig ik wel naar AMD i.v.m. de prijs kwaliteit verhouding. (Wat ik online tegen ben gekomen) Tell me if I am wrong ;)

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Wil graag een computer waar ik verder geen omkijken naar heb en future proof is. Het belangrijkste is dat dat de componenten goed samenwerken en op elkaar afgestemd zijn. Een stille pc is ook een belangrijk punt. Dit alles heel graag in een pricewatch: Phanteks Evolv Shift Zwart. Er zijn natuurlijk meerdere mooie kasten met eventueel meer (uitbreid)mogelijkheden. Sta daar ook voor open als het dan aanzienlijk goedkoper kan (zeg 20%) voor dezelfde performance.

Ga je overklokken?
Dat lijkt me totaal overbodig dus in principe niet. Ikzelf sowieso niet, maar zou het door misschien kunnen laten doen door de webshop als er echt meerwaarde aan zit.

Wat verwacht je van ons?
Alle suggesties zijn meer dan welkom :)

Na wat research online zie ik eigenlijk door de bomen het bos niet meer :$ Er zijn zo veel keuzes en mogelijkheden zodat ik gewoon niet weet wat verstandig is.
Heb wel een wenslijst samengesteld, maar die zal vast nog wel veranderen :P

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 199,-€ 199,-
1MoederbordenGigabyte Aorus X570 I PRO WIFI€ 234,-€ 234,-
1VideokaartenMSI GeForce GTX 1650 Gaming X 4G€ 179,-€ 179,-
1BehuizingenPhanteks Evolv Shift Zwart€ 105,05€ 105,05
1ProcessorkoelingAlpenföhn Black Ridge€ 40,50€ 40,50
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 68,90€ 68,90
1VoedingenCorsair SF600€ 112,90€ 112,90
1Solid state drivesXPG SX8200 Pro 1TB€ 126,-€ 126,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.065,35

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Mobo is zonde, ik zou zeggen kies een deftig B450 boardje (met juiste BIOS) voor de helft van de centen :p

Ik snap je keuze voor mini-ITX ook niet, je noemt nergens waarom het zo zou moeten zijn en de keuzes voor voedingen en moederborden voor mini-ITX is enorm beperkt, dan ben je beter af met een klein mATX kastje en mobo en een ATX voeding.

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Ruud-
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 25-05-2021
Mijn keuzes voor het moederbord en voeding komen door de computer case. Vind die er gewoon heel erg mooi uit zien wat een belangrijk punt voor me is.
pricewatch: Phanteks Evolv Shift Zwart
Geloof dat er alleen zo'n moederbord in past?
Een andere kast is ook weer niet onoverkomelijk als het daardoor echt flink goedkoper en een stuk stiller word.

• TechnoNoob
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-10 13:10

TechnoNoob

I'm just a noob.

Ik zou je keuze voor mini-ITX wel nog een keer in overweging nemen: het word er niet goedkoper en stiller van...
Ik zou je mobo vervangen door iets als de pricewatch: ASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac, heeft wel een BIOS update nodig, maar je laat hem assembleren, dus ik denk dat dat word gedaan?
Verder zou ik voor een RX 580 of 590 gaan op dit prijspunt, dus iets als de pricewatch: Gigabyte Radeon RX 590 GAMING 8G (rev. 2.0), veel meer performance voor hetzelfde geld...

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Alternatief voor het mobo: pricewatch: Asus ROG Strix B450-I Gaming

Ik zou als GPU wel naar een GTX1660Super kijken, kwestie van wat langer verder te kunnen.

Iemand bij Azerty gaat er z'n plezier aan hebben om alles netjes in die case te stoppen :)
Maar de case is echt wel nice, dus ik zou de nadelen (airflow, prijs) er zo bij pakken, eventueel nog een watercooling setje er in ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Inrage op 11-12-2019 15:45 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
Het uiterlijk van het moederbord zou in ieder geval het laatste zijn waar ik op zou letten, want in een kleine case als dit (wat prima een keus kan zijn) zie je er precies niets van omdat alle andere onderdelen ervoor zitten ;).

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Ruud- schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:29:
Mijn keuzes voor het moederbord en voeding komen door de computer case. Vind die er gewoon heel erg mooi uit zien wat een belangrijk punt voor me is.
pricewatch: Phanteks Evolv Shift Zwart
Geloof dat er alleen zo'n moederbord in past?
Een andere kast is ook weer niet onoverkomelijk als het daardoor echt flink goedkoper en een stuk stiller word.
Deze is vergelijkbaar qua looks (in mijn ogen dan, over smaak valt immer te twisten) en opent een boel mogelijkheden voor mobo/psu. De opties die @TechnoNoob en @Inrage aandragen zijn ook opties, maar buiten die is er gewoon erg weinig keuze op mini-ITX formaat. Blijft natuurlijk een optie als één van die twee je aanspreekt :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
Als je een kleine case neemt dan is de 1660 super een betere keuze omdat deze een stuk minder warmte produceert en sneller is.

• Inrage
Wintervacht schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:19:
[...]

Deze is vergelijkbaar qua looks (in mijn ogen dan, over smaak valt immer te twisten) en opent een boel mogelijkheden voor mobo/psu. De opties die @TechnoNoob en @Inrage aandragen zijn ook opties, maar buiten die is er gewoon erg weinig keuze op mini-ITX formaat. Blijft natuurlijk een optie als één van die twee je aanspreekt :)
Die Shift is echt wel een mooie case hoor, afmeting 20l, die Enthoo Evolv is (hoewel zo te zien ook erg netjes, heb ik nog niet in het 'echt' gezien) met 40l al dubbel zo groot. Ik vind het altijd wel leuk als iemand de challenge aangaat om voor compact te kiezen :)

Als het niet persé klein moet zijn en daar dus de premium niet voor wil betalen, dan kan je ook de pricewatch: Phanteks Eclipse P350X Zwart nemen, die is kwa looks ook vergelijkbaar (als je ruimdenkend bent :))

[ Voor 15% gewijzigd door Inrage op 11-12-2019 16:29 ]

• TechnoNoob

TechnoNoob

I'm just a noob.

Immanent Ike schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:23:
Als je een kleine case neemt dan is de 1660 super een betere keuze omdat deze een stuk minder warmte produceert en sneller is.
Je hebt gelijk, de 1660 super produceert inderdaad ongeveer 40% minder warmte, hij is alleen 30% duurder en maar 15% sneller... Wel is het inderdaad de betere keuze in een mini-ITX kast.

• Immanent Ike
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 12-10 21:09
TechnoNoob schreef op woensdag 11 december 2019 @ 17:50:
[...]

Je hebt gelijk, de 1660 super produceert inderdaad ongeveer 40% minder warmte, hij is alleen 30% duurder en maar 15% sneller... Wel is het inderdaad de betere keuze in een mini-ITX kast.
Als hij voor een goedkoper mobo gast dan moet dan passen binnen zijn budget.

• LievenD
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 03:03
TechnoNoob schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:41:
Verder zou ik voor een RX 580 of 590 gaan op dit prijspunt, dus iets als de pricewatch: Gigabyte Radeon RX 590 GAMING 8G (rev. 2.0), veel meer performance voor hetzelfde geld...
Dat zou ik juist niet doen, een RX 590 gebruikt erg veel stroom, en genereert dus meer warmte en mogelijks ook lawaai. Voor de zelfde prijs als zijn GTX 1650 heeft hij ook een 1650 Super die bijna net zoals een RX 590 presteert, en dat voor ongeveer 40% van het stroomverbruik.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1VideokaartenGigabyte GeForce GTX 1650 Super Windforce OC 4G€ 179,90€ 179,90
1VideokaartenGigabyte Radeon RX 590 GAMING 8G (rev. 2.0)€ 192,50€ 192,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 372,40

Zie hier voor de prestaties en hier voor het stroomverbruik.

• TechnoNoob

TechnoNoob

I'm just a noob.

Ik ben het eens met @LievenD, neem rustig die 1650 Super, je hebt de extra horsepower van een 1660 (super) niet nodig.

Daarnaast zou ik lekker de pricewatch: Corsair SF450 nemen, dat kan makkelijk met deze setup, (dit gebruikt nog geen 300 watt), en het scheelt €30.

• Inrage
pricewatch: Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G ineens een kaart waar je wat langer mee voort kan. Mits andere aanpassingen perfect binnen budget. En zeker te verantwoorden om de volgende jaren FullHD te gamen met toeters en bellen aan.
Pagina: 1