Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
...ik zou in excel wanneer ik een nieuw blad Aanklik altijd een factuur is waar alles standaard document is. Hoe kan ik dat installeren.

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JelleDJs
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 17:38
Ik zal maar beginnen.

We verwachten hier wat meer eigen inzet.
Wat heb je al zelf gevonden bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marber
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 10-09 18:58
ik zou graag nieuwe tweakers willen die zelf wat meer moeite doen... Heb je al gegoogled?

Als je googlet op "excel 2016 blank workbook template" dan zal je vinden wat je zoekt

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

"wanneer ik een nieuw blad Aanklik altijd een factuur is waar alles standaard document is"

Ja, dat kan. Dan moet je wanneer kilk Werkblad de facuur. En dan Excel blad een nieuwe, meteen Dan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaerdenCliff
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
Wel ... om te beginnen is dat een heel slecht idee want je kan maximaal 255 werkbladen maken in excel.

Wil je dat toch doen zou ik van sheet 1 een template maken ... als je dan een nieuwe factuur wil maken rechts klikken op sheet move copy ... copy kiezen en dan bv je factuurnummer als naam gebruiken.

Dan hoe ik het doe ... ik heb een folder per jaar.
Daaronder heb ik een template gemaakt van mijn factuur. Die kopieer ik naar een nieuw bestand met als bestandsnaam Factuurnummer - Datum - Factuuratiebedrijfofpersoon.xlsx

Dan kan je makkelijk facturen sorteren op nummer, of je kan naar een bepaald bedrijf of persoon direct zoeken zonder alle facturen open te moeten doen.

Ik maak maximaal 50 facturen per jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:52

Reinier

\o/

HaerdenCliff schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:10:
Ik maak maximaal 50 facturen per jaar.
Ik wil graag jouw 51e klus in een jaar zijn :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HaerdenCliff
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
Reinier schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:20:
[...]

Ik wil graag jouw 51e klus in een jaar zijn :)
hahaha in mijn geval is dat geen probleem ... aangezien ik een bestand maak in een map dus ik kan op een Windows NTFS systeem 4 miljard facturen per jaar maken ... ik kan ze ook per maand opdelen in subfolders maar met 4 miljard kom ik wel toe ... : >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:47

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@Verwijderd, welkom op het forum van Tweakers. Helaas voldoet je topicstart niet echt aan de verwachtingen die hier op het forum gelden. Je hebt onder andere niet de van te voren opgegeven vragen volledig ingevuld, maar ook is het enige stukje dat je hebt getypt slecht te begrijpen.

Het verzoek is dan ook dat je nog even Het algemeen beleid #topicplaatsen leest, alsmede CSA Beleid. Hierin staat waar een goede topicstart aan moet voldoen en wat we in dit forum deel extra verwachten.

Je mag een nieuw topic maken, waarbij je dus een tweede kans krijgt om het goed te doen. Deze gaat op slot.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.