SB16 & Linux Red Hat 7.1

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-05 20:54

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Enig idee hoe ik het aan de praat kan krijgen...

heb dus een Isa SB16 van Creative en krijg met een aantal verwoede pogingen nog geen geluid in Linux....

Wie helpt??:)

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

sndconfig ?

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:00

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

isapnp? die kan je gebruiken om je ISA PNP kaarten in te stellen (ook je sb16 dus)

en dan sb16 support in de kernel compilen als MODULE...

isapnp runnen en dan de sb16 module laden.

Of kijk anders ff naar ALSA (alsaconf runnen geloof ik.. ) maar dan heb je isapnp ook nog nodig.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

heb dus een Isa SB16 van Creative en krijg met een aantal verwoede pogingen nog geen geluid in Linux....
sndconfig intypen. Ik heb een 2.4.7 kernel met isapnp in de kernel gebakken, dus ik heb geen isapnptools geinstalled. Je hoeft dus niet meer als module te compilen.

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Dat inbakken in de kernel hoe moet dat en wie levert mij die file of waar kan ik die vinden...

Majestic was mijn broers account Friedchiken is mijn eigen.....

Verwijderd

Op donderdag 02 augustus 2001 19:29 schreef Friedchicken het volgende:
Dat inbakken in de kernel hoe moet dat en wie levert mij die file of waar kan ik die vinden...
euh hallo dat zit in je kernel.
kernel moet je zien als een config field kan je alles aan en uitzetten .
maar gezien je reactie heb je nog nooit een kernel gecompied en dan is de oplossing simpel want je standaard kernel ondersteund sb16 al
dus isapnp doen op prompt en als je via X werkt kijken of je sound server aanstaat

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Jongens bedankt het is gelukt...

Weer een stapje verder in Linux...

Iemand trouwens idee hoe ik met mijn netwerkkaart een andere pc op kan komen... Andere pc heeft wel een ander OS....

Kon wel gelijk internetten op mijn linuxbak via het netwerk zonder dat ik wat ingesteld had.. Dan behalve een verbinding te maken op de andere pc..... >:)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Het configgen met sndconfig is gelukt... Hoor je geluid...

Ga je de grafische interface in van Linux horen we nog geen donder :(

Hoe zit dat nou eigenlijk

Geluiden bij Server inschakelen heb ik aangezet!!

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Had dit eigenlijk in een nieuw topic willen zetten maar het gaat bijna om hetzelfde. De titel is i.i.g. aardig gekozen en de dingen die niet werken zijn nu ook bekend. :)

Mijn systeem heeft een intern modem met irq 5, uiteraard ingesteld als niet-PnP. En een Soundblaster 16 PnP die eh.. dat zo wil houden (twijfel..). Dit was nooit een probleem met eerdere Linux-kernels; ik moest alleen sndconfig vertellen dat de SB liever irq 10 had dan 5, die standaard werd toegewezen. Het isapnp-verhaal dus, SB-irq naar 10, com3 naar 5.

Nu RedHat 7.1 erop met de standaard 2.4.x kernel. Deze heeft met de installatie wederom gezorgd voor een irq 5 voor de SB, en het verhaal hierboven lukt dus voor geen meter meer. Ik weet niet alle details van de pnp-support in kernel 2.4, maar dat het erin zit is me inmiddels duidelijk. Nu het overrulen nog, want niets helpt: geen isapnp=0 als (sb-)optie, geen --noautoconfig, geen modules.conf-wijziging met opties, geen isapnptools. Sndconfig krijgt het zelfs niet eens voor elkaar om hem werkend om te zetten naar een andere irq dan 5, al doet ie geloven van wel en blijft ie tijdens testen 5 gebruiken. Dit lukte wel in eerdere versies.

Door 'alles uitzetten en weghalen', manueel sndconfig noprobe/noautoconfiggen lijkt het dan wel te lukken, maar zodra de modules geactiveerd worden komt de melding 'isapnp reports...irq 5... etc. terug. M'n laatste hoop was het reserveren van irq5 voor isa in de bios (dit was nog niet zo maar tot nu toe ook nooit een probleem). Dat zou samen met herinstallatie een noodoplossing moeten zijn want er is dan nog steeds niks 'overruled', nietwaar? M.a.w., de nieuwe feature pnp-support roelt hier een beetje te veel, en is misschien voor Majestic ook de oorzaak van zijn probleem..

Wat zie ik over het hoofd? :?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

• deadinspace
  • Laatst online: 10:10

deadinspace

The what goes where now?

Op vrijdag 03 augustus 2001 14:52 schreef Majestic het volgende:
Het configgen met sndconfig is gelukt... Hoor je geluid...

Ga je de grafische interface in van Linux horen we nog geen donder :(
Ja? Hoe bedoel je? Wanneer hoor je niks? Heb je iets anders geprobeerd? Heb je foutmeldingen? Heb je je computer gereboot nadat het in de console werkte?

• Tonnes746
  • Laatst online: 06-01-2022
Hmm, volgens mij hoeft ie niet te rebooten; het heeft hier tenminste altijd gewerkt na het aanvinken en oja, wel het applyen natuurlijk. Maar ben wel wel benieuwd hoe het is afgelopen. Op vakantie, Majestic?

Mijn probleem drives me inmiddels nuts. Ik kan wel een nieuwe kernel gaan maken maar wil dus eerst weten waarom een standaard al als module geladen sb.o niet te overrulen is in zijn irq. Is er nou werkelijk niemand die hier ook tegenaan loopt, of ben ik de enige die zijn geluidskaart op irq 10 wil hebben?

bash: exec: /bin/Laden: cannot execute: No such file or directory

Pagina: 1