Gezocht: emailhosting (eigen domein) met webmail en 2fa

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:16
Momenteel zit ik bij een betaalde US partij voor de emailhosting (24USD per jaar 25GB). An sich erg tevreden over het spamfilter, en de mails die aankomen etc. Ook webmail (roundcube, maar ook atmail, en nog een aantal)

Maar helaas geen 2fa. Dat zou ik wel graag willen voor mijn webmail. (gebruik op de telefoon IMAP, met een ander wachtwoord) Je kan dus meerdere 'software inlog accounts' maken, en per stuk aangeven 2fa ja/nee.

Helaas werkt 2fa sinds kort niet meer op webmail.

Hebben jullie ervaring met een goede emailprovider? Veel hostingpartijen bieden dat aan. Maar ik zie zelden 2fa. Gmail, en outlook hebben dat wel. Helaas wel een stuk duurder. Wellicht zie ik partijen over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@meermarco Sowieso moet je kijken hoe ze de toegang tot POP3 en IMAP regelen want als je daar gewoon met je eigen username & password in kan loggen, heb je gewoon een backdoor voor de 2FA.

Welke providers heb je al gevonden?

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:23
Je zou mailbox.org kunnen testen, dit is een Duitse partij. Ik ben er naartoe geswitched omdat ik van Gmail af wilde i.v.m. privacy. Bevalt mij wel goed. De webinterface kun je 2FA op zetten.

Volgens mij hebben ze een free trial van een maand. Ook hebben ze op dit moment een kerstactie, t.w.v. 6 maand korting: https://mailbox.org/en/po...ccount-for-christmas-2019

Ik gebruik het ook met een eigen domein. SPF, DKIM, DMARC ook gelijk ingesteld, ze leggen je uit welke records je daarvoor moet gebruiken.

Ik betaal €1 per maand, heb genoeg aan de kleinste hoeveelheid ruimte qua postvak.

[ Voor 22% gewijzigd door ThinkPad op 11-12-2019 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meermarco
Room42 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:27:
@meermarco Sowieso moet je kijken hoe ze de toegang tot POP3 en IMAP regelen want als je daar gewoon met je eigen username & password in kan loggen, heb je gewoon een backdoor voor de 2FA.

Welke providers heb je al gevonden?
Ik gebruik IMAP zonder 2fa(wel ssl). Echter kan ik daar een ander wachtwoord instellen dan bij webmail. En ik wijzig die regelmatig, en ik gebruik geen openbaar wifi.

Zoho mail lijkt het te hebben, maar geef de voorkeur een een EU partij. Daar heb ik er nog geen een van gevonden die en niet duurder is dan Gmail, en 2fa aanbiedt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bravoure
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-10 20:59
Ik sluit mij aan bij Thinkpad. Ik ben een tevreden gebruiker van mailbox.org met mijn eigen domein. 2FA kun je aanzetten op de webmail of zelfs op je IMAP/POP (maar dat lijkt mij heel onhandig).

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-10 12:04
ThinkPadd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:36:
Je zou mailbox.org kunnen testen, dit is een Duitse partij. Ik ben er naartoe geswitched omdat ik van Gmail af wilde i.v.m. privacy. Bevalt mij wel goed. De webinterface kun je 2FA op zetten.

Volgens mij hebben ze een free trial van een maand. Ook hebben ze op dit moment een kerstactie, t.w.v. 6 maand korting: https://mailbox.org/en/po...ccount-for-christmas-2019

Ik gebruik het ook met een eigen domein. SPF, DKIM, DMARC ook gelijk ingesteld, ze leggen je uit welke records je daarvoor moet gebruiken.

Ik betaal €1 per maand, heb genoeg aan de kleinste hoeveelheid ruimte qua postvak.
Ik ben er juist weggegaan omdat ze geen fatsoenlijke 2fa aanbieden zoals anderen. Je moet daar je 2fa code voor (of na) je wachtwoord in het zelfde veld invullen.

Wachtwoord zit bij mij in LastPass dus dat werkt elke keer voor geen meter. Nu overgestapt naar Office 365

Verwijderd

ThinkPadd schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:36:
Die voucher is handig, bedankt! Ik ben aan het kijken wat mijn opvolger van Fastmail zal zijn (de Australische privacy-wetgeving is helaas erg verslechterd), mailbox.org scoort hoog.

Je kunt bij mailbox.org je eigen domein gebruiken inderdaad, maar kun je er ook meerdere eigen domeinen aanhangen, dus bijvoorbeeld zowel de .nl, .eu en .org versies van je eigen naam? Die vraag zie ik nergens echt goed beantwoord.

Verwijderd

Een Exchange-online licentie in Office 365 is niet zo duur toch?

• meermarco
Verwijderd schreef op donderdag 12 december 2019 @ 14:19:
Een Exchange-online licentie in Office 365 is niet zo duur toch?
Ik heb 2 users nodig. Je betaald dan 9 euro per maand volgens mij. 2fa in het wachtwoord veld vind ik geen punt. Autofill en dan via authy dat erachter. Ik zal het eens bekijken. Dankjewel
Pagina: 1