SCCM : Welke conditie om te bepalen welk OS in tasksequence?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een tasksequence die op basis van òf de machinenaam, òf het IP adres, òf de OU locatie òf mac address (1 van deze opties is al prima), moet bepalen welk OS deployment er vlak daarop moet gebeuren.

Afhankelijk of de machine naam bijv ABCxx of XYZxxx heeft (of dus het IP adres, of mac address of OU locatie...dat maakt me niet zoveel uit) moet hij een WIM image met daarin WIN2016server met Office2016 installeren of moet hij een WIM image met WIN2016server met Office2019 installeren.

Wat ik tot nu toe ook probeer...de conditie's worden als fase gezien in de logging.
Ik heb geen specifieke Variable daar voor omdat ik niet weet of dat een noodzaak is.

- De OSDDomainOUName equals met de juiste OU gegevens werkt niet.
- De _SMSTSClientGUID werkt ook niet
- De Select * from Win32_ComputerSystem where Name like "ABC-030%" werkt niet

Ik gebruik SCCM 1906

De machines die ik gebruik zijn virtuele machines met een vaste naam, IP adres en MAC address trouwens.

Hoe krijg ik dit wel werkend?

[ Voor 5% gewijzigd door Tallguy op 11-12-2019 12:11 ]

specs | 3360wP met SE3000

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21-09 19:07

larshack

Zonder melk en suiker

Waarschijnlijk probeer je dat te bepalen voordat de naam van de computer gezet is of hij in de juiste OU staat? Het aanpassen van de naam en de domain join doet hij pas na de eerste restart als de WIM applied is.

Post eens een screenshot van je task sequence (als je dat mag)

[ Voor 13% gewijzigd door larshack op 11-12-2019 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
@larshack Ik had net mijn bericht ge-edit. De naam is dus wel al bekend in AD, net zoals het IP address en mac address en de locatie in de OU.
Alles staat op dat vlak dus eigenlijk al 'vast'.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OmQxkH1eUB4i9lrMtHorZ0qA/thumb.png

[ Voor 32% gewijzigd door Tallguy op 11-12-2019 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack

larshack

Zonder melk en suiker

Tallguy schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:13:
@larshack Ik had net mijn bericht ge-edit. De naam is dus wel al bekend in AD, net zoals het IP address en mac address en de locatie in de OU.
Alles staat op dat vlak dus eigenlijk al 'vast'.
Ja oke, maar hoe rol je de tasksequence uit? Via PXE of Software Center? Want SCCM weet niet wat je computernaam is tot na de reboot :) en gaat het om de stap "Apply Operating System BI"? Want je applied een paar stappen later pas je Windows Settings en Network Settings (en dus je computernaam + domein)

[ Voor 15% gewijzigd door larshack op 11-12-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
@larshack plaatje toegevoegd. We gebruiken PXE boot die een bootimage ophaalt en daarna naar SCCM connect voor de TS.
Het zit dus in het stukje van 'Partition Disks' waarna de keuze komt of het een PRD of BI wordt mbt het WIM image dat gebruikt moet worden (de PRD is even disabled ivm dit testen)

De machines zijn ook al bekend in SCCM zelf bij Devices.

Ik weet dus niet of er een andere methode is om, tijdens deze stap, al ergens in de TS op te nemen dat hij moet kijken naar een waarde om te bepalen welke van de 2 WIM images hij moet gebruiken (blijkbaar, zoals je zegt, dus buiten SCCM om?)

[ Voor 77% gewijzigd door Tallguy op 11-12-2019 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack

larshack

Zonder melk en suiker

larshack schreef op woensdag 11 december 2019 @ 12:15:
[...]

Ja oke, maar hoe rol je de tasksequence uit? Via PXE of Software Center? Want SCCM weet niet wat je computernaam is tot na de reboot :) en gaat het om de stap "Apply Operating System BI"? Want je applied een paar stappen later pas je Windows Settings en Network Settings (en dus je computernaam + domein)
Vanwege bovenstaande: als je de variabele OSDComputerName gebruikt om die te checken op wat je wilt zal het wel lukken verwacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
@larshack Hoe zou die er dan uit moeten zien rekening houdende met het feit dat de servernamen anders beginnen? Hoop dat je me hiermee nog kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larshack

larshack

Zonder melk en suiker

Ik denk dat het met een van onderstaande zou moeten lukken:
https://imgur.com/a/rXTtkQI

WIldcard teken is een asterisk (*)

[ Voor 26% gewijzigd door larshack op 11-12-2019 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:54
Je kan in je CustomSetting.ini file een hoop aangeven waarop hij bepaalde images en instellingen moet doen.

zie https://itinlegal.wordpre...0/15/mdt-tutorial-part-4/

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
Thx, ik ga er eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-09 08:56
Als je je wmi queries wilt testen gebruik dan wbemtest.

Gewoon start > run wbemtest intypen en testen. Dan weet je iig of je queries valide zijn. Dan kun je ook het gebruik van wildcards en like statements goed testen.

Want een conditie om een OS te selecteren op basis van jouw variaties hoeft niet zo moeilijk te zijn. Neem aan dat je twee keer een "install operating system" step in je task sequence hebt staan waaraan de condities hangen?

Kun je anders een een screenshot van je condities posten zoals je ze hebt gedefinieerd in de task sequence step?

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 16:25
Is het niet makkelijker verschillende task sequences te maken en de computers hier via dynamische computergroepen aan te koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Niet online

Tallguy

Topicstarter
ivm tijdgebrek ga ik idd de splitsing mbt het WIM image even laten voor wat het is en zorg ik eerst dat de TS zelf goed verder loopt ja.
Maar ik heb wel wat tips gekregen waar ik later nog eens mee ga stoeien.

Pagina: 1